  • 1. Data: 2003-10-25 10:39:40
    Temat: Bankowosc elektroniczna w firmie
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze,

    czy ktos moze mnie nakierowac na zrodla zwiazane z wdrozeniem bankowosci
    elektronicznej w firmie (sredniej wielkosci) i podpowiedziec na co, poza
    TOiP:-) banku, zwrocic uwage? Chodzi zarowno o postawienie okreslonych
    wymagan systemowi (bezpieczenstwo, elastycznosc konfiguracji itp...) jak i
    jakiego rodzaju problemow spodziewac sie ze strony pracownikow?

    Archiwum grupy przegladam, inet przeczesany, ale generalnie zawsze lepiej
    podeprzec sie praktyczna znajomoscia tematu niz piekna prezentacja banku...

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2003-10-25 12:28:10
    Temat: Re: Bankowosc elektroniczna w firmie
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Lukasz Goralczyk napisał:

> [...]
    > wymagan systemowi (bezpieczenstwo, elastycznosc konfiguracji itp...) jak i
    > jakiego rodzaju problemow spodziewac sie ze strony pracownikow?

    Przede wszystkim zwroc uwage, czy system transakcyjny pozwala na
    definiowanie roznych uprawnien uzytkownikom (jedna osoba wypelnia
    przelewy i nie ma dostepu do informacji o dzialaniach na rechunkach, a
    inna moze wiecej, akceptuje zlecone przelewy itd.). To bardzo wazne
    szczegolnie dla firmy wiekszej niz kilkuosobowa, gdzie jest podzial
    obowiazkow zwiazanych z obsluga finansow (ksiegowa/kadrowa szykuje
    przelewy, dyrektor zatwierdza, czy jakkolwiek inaczej).

    Takie funkcje oferuja wszystkie (chyba?) systemy w postaci klienta
    instalowanego na komputerach w firmie. Robisz wszystko lokalnie potem
    laczysz sie i wymieniasz z bankiem dane. W przypadku obslugi przez www
    cos takiego na pewno oferuje Citi, ale oni z kolei lubia tylko duuuuzych
    klientow.

    Bartol

  • 3. Data: 2003-10-26 12:11:29
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

> [...]
    > laczysz sie i wymieniasz z bankiem dane. W przypadku obslugi przez www
    > cos takiego na pewno oferuje Citi, ale oni z kolei lubia tylko duuuuzych

    To byla podstawa... Natomiast moze ktos dopowie cos wiecej - rzeczy ktore
    umykaja i nagle po tygodniu lub miesiacu okazuje sie, ze sprawa jest
    podstawowa, a sie o niej zapomnialo.

    Łukasz

  • 4. Data: 2003-10-26 22:02:53
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >podeprzec sie praktyczna znajomoscia tematu niz piekna prezentacja banku...

    Witaj,
    bankowość elektroniczna w firmie to generalnie spory kłopot i dlatego jestem
    zwolennikiem jak najprosztszych a zarazem sprawdzonych rozwiązań. Sam w mojej
    małej firmie korzystam z firmowego konta Inteligo i przyznam szczerze, że po
    wielu innych probach jedynie to konto spełniło moje oczekiwania. niemcy jednak
    pomysleli nad tym rozwiązaniem. PKO BP kupiło sobie gotowy produkt ale bardzo
    dobry. Jeśli zechcesz więcej wiedzieć, pytaj. Sledzę oferty banków
    hobbystycznie i niestety polski rynek jest bardzo słaby w tym zakresie. Ew
    nr.GG 116833
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2003-10-27 07:38:58
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Archiwum grupy przegladam, inet przeczesany, ale generalnie zawsze lepiej
    > podeprzec sie praktyczna znajomoscia tematu niz piekna prezentacja

    w przypadku subkont wymog, aby ewentualne odestki od debetu byly naliczane
    od salda na calym koncie a nie pojedynczych subkontach...
    w sumie mozesz miec dodatnie saldo i nie ma mowy o odsetkach karnych, jednak
    na poszczegolnych kontach moze wystapic debet

  • 6. Data: 2003-10-27 08:54:07
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    sas wrote:
    > Jeśli zechcesz więcej wiedzieć, pytaj. Sledzę oferty banków
    > hobbystycznie i niestety polski rynek jest bardzo słaby w tym

    A hobbystycznie widziales kiedys officebanking w ktoryms banku? ;)
    Albo interbresok?
    Ty mowisz o koncie dla osob prowadzacycyh wlasna DG (co wiecej konto jest
    dosc drogie w korzystaniu).

  • 7. Data: 2003-10-28 09:15:40
    Od: Hubert <h...@o...pl>

> [...]
    >laczysz sie i wymieniasz z bankiem dane. W przypadku obslugi przez www
    >cos takiego na pewno oferuje Citi, ale oni z kolei lubia tylko duuuuzych

    Pewnie lubią, ale ja mam malutką firemkę i mam CitiDirect.
    IMO ich oferta powinna Cię zadowolić. Są wyraźnie zorientowani na
    większych. Poziomy zabezpieczeń itp. są jak najbardziej. Bezpieczeństwo
    jest IMHO olbrzymie. Zresztą mam wrażenie, że konto "elektroniczne"
    znajduje się za oceanem... - wiele na to wskazuje.
    Jeśli chodzi o obsługę konta to w zasadzie mam ZERO uwag, chociaż parę
    rzeczy mogłoby się przydać. Inna sprawa, że ono ma spore możliwości,
    a ja nie mam kiedy ich poznać - jeśli Ty wyślesz kogoś na jakieś
    "szkolenie" to na pewno o wielu rzeczach się dowie. Dla mnie jest ono
    wręcz za bardzo rozbudowane, ale dla większej firmy ma na pewno takie
    być.

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)

  • 8. Data: 2003-10-28 09:15:40
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    >A hobbystycznie widziales kiedys officebanking w ktoryms banku? ;)
    >Albo interbresok?
    >Ty mowisz o koncie dla osob prowadzacycyh wlasna DG (co wiecej konto jest
    >dosc drogie w korzystaniu).

    Drogie tzn. ile? Mam CitiDirect i chciałem porównać.

  • 9. Data: 2003-10-28 09:34:24
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Hubert wrote:
    > Drogie tzn. ile? Mam CitiDirect i chciałem porównać.

    Karta + przelewy do US i ZUS + wyciagniecie gotowki + przelewy inne - i juz
    masz konkretna sume

  • 10. Data: 2003-10-28 13:14:32
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hubert" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "szkolenie" to na pewno o wielu rzeczach się dowie. Dla mnie jest ono
    > wręcz za bardzo rozbudowane, ale dla większej firmy ma na pewno takie
    Bedzie to wlasnie zapewne Citi... Wiec gdyby mogl rozwinac temat o tych
    przydatnych rzeczach, ktorych nie ma?

    Pozdrawiam
    Lukasz