  • 1. Data: 2003-10-25 11:50:03
    Temat: KRETYNI od zabezpieczen w Nordea Bank Polska SA
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...com>

    PIN do kart Nordea jest wysyłany w zapieczętowanej kopercie z kalką
    wewnętrzną. W odróżnieniu od innych banków, Nordea nie wsadza
    zapieczętowanej koperty do następnej, na której jest adres i znaczek ale
    drukuje adres bezpośrednio na kopercie, która jest bezpośrednio ofrankowana.
    Nordei nie stać na kopertę i kompromituje swój system zabezpieczeń.

    Adres, informacje oraz PIN są drukowane DRUKARKĄ IGŁOWĄ. Wszystkie
    informacje doskonale widać pod światło. Igły drukarki pozostawiają wyraźne
    wgłębienia. PIN ODCZYTAŁEM BEZ NARUSZANIA KOPERTY. Podobnie odczytali go
    listonosze oraz wszyscy, którzy mieli w rękach ww list zwykły.

    Strona domowa http://www.janwer.com/
    Nasza sieć http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2003-10-25 12:42:23
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > drukuje adres bezpośrednio na kopercie, która jest bezpośrednio ofrankowana.
    > Nordei nie stać na kopertę i kompromituje swój system zabezpieczeń.
    [...]

    Niestety Nordea to nie jedyny bank, ktory oszedza na konfekcjonowaniu
    pinow w koperty - tak samo czyni np. mBank, KredytBank i zapewne wiele
    innych :/

    Mnie to specjalnie nie przejelo jako, iz rachunek w Nordei zamknalem
    ok. 2 miesiecy temu czego jak widac bank jeszcze nie zauwazyl. Na razie
    nie reaguje, poczekam az przysla karte to wtedy zadzwonie z opr. :->

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-10-25 13:16:15
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Niestety Nordea to nie jedyny bank, ktory oszedza na konfekcjonowaniu
    > pinow w koperty - tak samo czyni np. mBank, KredytBank i zapewne wiele
    > innych :/

    Poprawka - mBank już wcale nie wysyła PINów, bo teraz ustala się je samemu.
    Nie wiem jak natomiast są wysyłane kody CVV2 do eKart.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-10-25 13:25:56
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Poprawka - mBank już wcale nie wysyła PINów, bo teraz ustala się je samemu.

    Tak, zwracam honor - jednak w wypadku starych debetowek pin byl wysylany
    bez koperty.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-10-25 13:38:49
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bndtn6$6oh$...@k...task.gda.pl,
    Wilczek <w...@k...pl>:

    > Tak, zwracam honor - jednak w wypadku starych debetowek pin byl
    > wysylany bez koperty.

    Taki okres przejsciowy: pin bez koperty -> koperta bez pinu -> ...
    ;)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-10-25 13:57:50
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...com>

    > Tak, zwracam honor - jednak w wypadku starych debetowek pin byl wysylany
    > bez koperty.

    Ja dostałem z dodatkową kopertą. Podobnie jak w każdym innym banku, w którym
    miałem karty.

  • 7. Data: 2003-10-25 17:10:02
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Jan Werbinski" <j...@N...com> wrote in
    message news:bndo22$cor$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wgłębienia. PIN ODCZYTAŁEM BEZ NARUSZANIA KOPERTY. Podobnie odczytali go
    > listonosze oraz wszyscy, którzy mieli w rękach ww list zwykły.

    Odpisz im, że zawartość koperty została naruszona i prosisz o nieaktywowanie
    tej karty wygenerowanie nowego pinu i że będziesz tak robił tak długo dopóki
    pin nie przjdzie w drugiej kopercie.

  • 8. Data: 2003-11-04 20:45:23
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

> [...]
    nieaktywowanie
    > tej karty wygenerowanie nowego pinu i że będziesz tak robił tak długo

    Pomysł rewelacyjny. Jak spróbujesz daj znać jaki był odzew ...

    Tomasz