  • 1. Data: 2002-06-19 21:43:18
    Temat: Oszczedzanie w AMPLICO LIFE
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    Witam,

    Wlasnie jestem po spotkaniu z agentem AMPLICO.
    Chyba mnie przekonal, ze w zadnym banku nie uzyskam takich zyskow z
    oszczednosci co w AMPLICO. Zaproponowal bym wszedl w III filar,
    a wtedy oprocz tego bede mogl oszczedzac na rewelacyjnych warunkach.
    Mowil cos o jakis trzech sposobach oszczedzania - stabilny, zrownowazony i
    dynamiczny. Zaproponowal stabilny, ktory o ile dobrze pamietam daje dochody
    cos kolo 20 pare % w skali roku. Moze cos pokrecilem, ale wiem, ze troszke
    mnie zszokowaly jego wyliczenia ;-)
    Co sadzicie o tym AMPLICO? Warto w to wchodzic?

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2002-06-19 22:05:24
    Temat: Re: Oszczedzanie w AMPLICO LIFE
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "Dariusz D." <d...@a...net.pl> napisał:

> [...]
    > mnie zszokowaly jego wyliczenia ;-)
    > Co sadzicie o tym AMPLICO? Warto w to wchodzic?

    Jeśli planujesz oszczędzać pod kątem przyszłej emerytury to imho warto.
    Ale uważaj na tzw. _dodatkowy_ "fundusz inwestycyjny", ponieważ najwcześniej
    po
    2 latach jest sens wyciągać z niego kasę.

    hosi

  • 3. Data: 2002-06-19 22:16:05
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Dariusz D." <d...@a...net.pl> napisał:
    >
    > Jeśli planujesz oszczędzać pod kątem przyszłej emerytury to imho warto.

    IMHO dla samej emerytury to juz lepiej wybrac jakiś OFI obligacji i ustawić
    stałe zlecenie w banku.
    Natomiast oszczędzanie + ochrona życia to wtedy warto zrobić to w ZU życiowym.
    Wszystko zależy od celu oszczędzania.

    Karol

  • 4. Data: 2002-06-20 02:06:07
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Dariusz D." <d...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oszczednosci co w AMPLICO. Zaproponowal bym wszedl w III filar,
    > a wtedy oprocz tego bede mogl oszczedzac na rewelacyjnych warunkach.

    poniewaz padly juz glosy ZA, to ja dam glos na minus
    polecam http://e-insurance.pl/filary/r-real.htm jako ochlode w sprawie
    filarowym
    dodatkowo - czy poinformowal cie ów agent, że aby cos z tego miec - to
    musisz zwiekszac skladkę ? czy poza cudownymi procentami zapoznales sie z
    kosztami ? czy jakakolwiek wartosc policzyles samodzielnie ? i dostales do
    tego podstawy ? a na koniec material dla sztirlica - myslisz ze ludzie
    zakladaliby wieloletnie lokaty w bankach na szajsiaste i niepewne 8% - gdyby
    te 20% bylo prawda ?

  • 5. Data: 2002-06-20 04:07:27
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> napisał:

    > dodatkowo - czy poinformowal cie ów agent, że aby cos z tego miec - to
    > musisz zwiekszac skladkę ?

    Masz na myśli indeksację czy jakieś bardziej znaczne zwiękaszanie składki?

    > myslisz ze ludzie
    > zakladaliby wieloletnie lokaty w bankach na szajsiaste i niepewne 8% -
    gdyby
    > te 20% bylo prawda ?

    Oczywiście że tak, tyle że jak napisałem wcześniej obowązują inne warunki.
    Polecam:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/02/20020214/200202140002
    .html?k=on&t=20010521200
    20620

    hosi

  • 6. Data: 2002-06-20 07:16:08
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    zrownowazony i
    > dynamiczny. Zaproponowal stabilny, ktory o ile dobrze pamietam daje

    Co jak co moze PRZYNOSIL dochod w wysokosci 20% ale nikt nie da Ci
    takiej gwarancji ze przez n-lat bedzie taka stopa zysku. Jednym slowem
    wciskanie kitu, ktore ma na celu zwabienie kolejne klienta.

    Pozdrawiam

    Przemek

    PS. Znajomi pracujacy w branzy ubezpieczeniowej (ale nie agenci tylko
    aktuariusze) czesto powtarzaja, ze nie warto sie ubezpieczac i oni sie
    nie ubezpieczaja - ewentualne najprostrze ubezpieczenie bez dodatkow
    jak fundusze itp. ;-))))

  • 7. Data: 2002-06-20 11:11:35
    Od: <e...@p...onet.pl>

    > Co jak co moze PRZYNOSIL dochod w wysokosci 20% ale nikt nie da Ci
    > takiej gwarancji ze przez n-lat bedzie taka stopa zysku. Jednym slowem

    Powiem wiecej: w tym roku nie ma takiego cudu, zeby tyle dostac, a jesli jakis
    fundusz pokazuje niebywale zyski, nie wiadomo jak odstajace od konkurencji, to
    nalezy sie powaznie zastanowic, czy nie jest to jakas "kreatywna ksiegowosc",
    czyli zyski na papierze

    > wciskanie kitu, ktore ma na celu zwabienie kolejne klienta.

    niestety

> [...]
    > aktuariusze) czesto powtarzaja, ze nie warto sie ubezpieczac i oni sie
    > nie ubezpieczaja - ewentualne najprostrze ubezpieczenie bez dodatkow

    ubezpieczyc sie czasem warto - glowny motyw to jakies zabezpiecznie sie (fakt,
    ze u nas b. drogie), do czego dochodza przywileje podatkowe (przy spadku) i
    inne (wole od zajec sadowych). natomiast ubezpiecznie z funduszem, jako forma
    oszczedzania to rzeczywiscie raczej nieporozumienie. z definicji lepszy bedzie
    fundusz inwestycyjny, bo przy ubezpieczeniu z funduszem czesc wplacanych
    pieniedzy zabierana jest na "ochrone". zreszta przy ubezpieczeniu z funduszem
    koszty sa zazwyczaj b. malo transparentne. choc znam przypadki, ze sa jednak
    nizsze (przynajmniej koszty zarzadzania) niz w funduszach inwestycyjnych - to
    moglby byc jakis argument. zeby jednak dobrze wybrac, trzebaby dokladnie
    rozpracowac konkretny przypadek, a na pewno nie polegac tylko na agitacji
    agenta. czesto ona sam nawet nie ma odpowiedniej wiedzy, a jedyne o co mu
    chodzi, to zgarniecie prowizji.
    rgds

  • 8. Data: 2002-06-20 15:25:05
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

> [...]
    > mnie zszokowaly jego wyliczenia ;-)
    > Co sadzicie o tym AMPLICO? Warto w to wchodzic?
    ==================
    Dobrze będzie jak spytasz go o koszty, pewnie Ci o nich
    jeszcze nie zdążył wspomnieć.
    Jak to wszystko dobrze policzycz to bedzie lepiej
    złożyć na ROR-ze
    w jakimś małym wiejskim banku.
    Tam daja więcej :-)))
    Nie ma nic darmo.
    Leszek

  • 9. Data: 2002-06-20 15:55:04
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Dariusz D."
    > Co sadzicie o tym AMPLICO? Warto w to wchodzic?

    Po siedmiu latach zlikwidowałem taką polisę w Amplico - Życie + się
    nazywała.
    Odzyskałem jakieś 40% wpłaconych składek. Nominalnie rzecz jasna.
    Zastanów się czy potrzebujesz ubezpieczenia na wypadek śmierci? W praktyce -
    czy masz żonę i dzieci? Jeżeli nie - to uważam że polisa typu na życie i
    dożycie jest do niczego.

    Bogdan

  • 10. Data: 2002-06-20 20:14:16
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    Oszczędzanie w firmie ubezpieczeniowej w ramach ubezpieczenia na życie z
    funduszem inwestycyjnym JEST ZUPEŁNIE BEZ SENSU!.

    Po pierwsze - z całorocznej składki za pierwszy rok na rachunku
    inwestycyjnym nie pojawi się prawie nic - w większości towarzystw
    ubezpieczeniowych alokacja składki jest bardzo niska - bo wiekszość pójdzie
    na prowizję dla agenta.

    Po drugie - tak jak ktoś juz napisał lepiej zainwestować w zwykły TFI
    ponieważ tzw. ubezpieczeniowe fundusze inwestycyjne są własnością firmy
    ubezpieczeniowej i w razie kłopotów finansowych firmy firma będzie robiła
    wszystko, żeby pokryć straty kosztem klientów. W przypadku TFI fundusz
    inwestycyjny (czyli masa pieniadza) jest odrębnym tworem i nie wchodzi na
    książkę towarzystwa, a w przypadku bankructwa nie wchodzi do masy spadkowej.

    Po trzecie - ubezpieczenie na życie z funduszem inwestycyjnym jest
    najgrszym, z punktu widzenia klienta, produktem ubezpieczeniowym. Ani nie
    daje dobrej ochrony ubezpieczeniowej, ani wzrostu wartości zainwestowanego
    kapitału.

    Po czwarte - w chwili obecnej, dość mocnego spowolnienia rozwoju rynku
    ubezpieczeń na życie, kazdy agent będzie opowiadał największe bzdury, żeby
    tylko wcisnąć klientowi produkt i zarobić prowizję.

    Najlepszym rozwiązaniem jest zakup zwykłego terminowego ubezpieczenia na
    życie na okres powiedzmy 20 - 30 lat, a resztę nadwyżki finansowej
    wpakowanie w wybrany fundusz lub fundusze inwestycyjne (ale raczej nie
    agresywne bo jak na razie ryzyko rynku jest zbyt duże). Rezygnacja z
    indeksacji składki i sumy ubezpieczenia pozwala mniej więcej na utrzymanie
    stałego poziomu zabezpieczenia - suma ubezpieczenia + wartość inwestycji w
    funduszach inwestycyjnych.

    Nie dajcie się również nabrać na ubezpieczenie na wypadek smierci na skutek
    nieszczęśliwego wypadku (tzw. double cover albo triple cover). Jeśli ktoś
    uprawia sporty ekstremalne to ma dużą szansę, że underwriting wyłączy z
    zakresu ubezpieczenia właśnie taki sport. W pozostałych przypadkach
    prawdopodobieństwo śmierci na skutek NW jest raczej niskie - chyba że ktoś
    jeździ jak wariat na "szlifierze" - a w przypadku śmierci na skutek NW
    podstawowa suma ubezpieczenia spada dość mocno. Kupując ubezpieczenie na
    życie w jednej z firm (nazwy nie wymienię) przy składce około 2000 złotych
    rocznie suma ubezpieczenia bez NW wyniosła około 250 000 podczas gdy z NW
    wyniosłaby ona około 160 000. Tak więc jak kopnę w kalendarz w sposób
    tradycyjny towarzystwo wypłaci uposażonemu 160 000. Jeśli będzie to NW to
    320 000. Jesli prawdopodobieństwo smierci na skutek NW jest 50% (to już
    chyba dla zawodowych samobójców) to tzw. wartość oczekiwana (suma iloczynów
    kwoty i prawdopodobieństwa) wyniesie 240 000 - mniej niż w opcji bez NW.

    OMS Diver