  • 21. Data: 2002-06-21 23:05:07
    Temat: Re: Oszczedzanie w AMPLICO LIFE
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "hosi"

    > Masz na myśli dodatkowy fundusz do ubezpieczenia podstawowego?

    Raczej nie - chodzi mi o samą polisę typu na życie i dożycie. Polisa typu
    Życie + sprzedana mi 7 lat temu przez dwa pierwsze lata miała wartość wykupu
    0. Słabo się orientuję jakie dodatkowe opcje można kupić teraz. Ale pewnie
    żeby mieć dodatkowy fundusz (potencjalnie zyskowny) trzeba i tak opłacać
    polisę. Mam wątpliwości czy to się w sumie opłaca.

    Bogdan

  • 22. Data: 2002-06-22 06:47:36
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002 23:24:54 +0200, "Dariusz D."
    <d...@a...net.pl> wrote:

    >Minimalna kwartalna skladka w III filarze wynosi 500 zl i nie mowil by
    >trzeba bylo ja zwiekszac. Mam gdzies te wszystkie emerytury! Interesuje mnie
    >tylko to, ze bede mial mozliwosc kupowania tzw. jednostek uczestnictwa
    >ktorych wartosc rosnie szybciej i daje lepsze zyski niz lokata bankowa.

    To po co Ci ubezpieczenie. Malo mamy funduszy obligacji i gotowkowych
    ?
    Wiele z nich ma zerowa prowizje przy zakupie i umorzeniu jednostek,
    daja moliwosc zlecen przez telefon, czasem tez przez inet.
    polecam http://tfi.hoga.pl
    No i cale zainwestowane pieniadze plus wzrost wartosci (minus
    podatek) mozesz miec z powrotem w rece w ciagu 1-2 dni bez zadnych
    konsekwencji (chyba, ze masz jakis program systematycznego
    oszczedzania, ale dla funduszy bezpiecznych to IMO bez sensu).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 23. Data: 2002-06-22 07:03:56
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał:

    > Ale pewnie
    > żeby mieć dodatkowy fundusz (potencjalnie zyskowny) trzeba i tak opłacać
    > polisę. Mam wątpliwości czy to się w sumie opłaca.

    AFAIK jest tak, że np. zbierasz na emeryturę określoną
    kwotę przez powiedzmy przez 40 lat, a równolegle możesz oszczędzać
    w dodatkowym do umowy gł. funduszu inwest. przez powiedzmy 3 lata
    (np. na samochód czy dom).
    Problem polega na tym, żeby to posunięcie miało sens na tak
    stosunkowo krótki okres, trzeba wpłacić jak najwięcej pieniędzy
    na raz (powiedzmy 10000, 20000zł)
    i tylko czekać na wypłatę z odsetkami.
    Ile osób może na to sobie pozwolić to już inna sprawa.

    hosi

  • 24. Data: 2002-06-22 10:23:31
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> wrote in message
> [...]
    AMPLICO.

    > To się nie masz nad czym zastanawiać.
    > Daj temu spokój i włóż tą kasę do TFI fundusz obligacyjny albo gotówkowy.
    > BTW: czy agent ci powiedział, że przez dwa lata wartość wykupu polisy jest
    > równa zero złotych? Cała składka za te dwa lata idzie dla agenta i
    > towarzystwa. Jeżeli chcesz ulokować kasę właśnie na dwa lata, to trudno o
    > gorszą lokatę.

    Nie chodzi o polise, tylko o dodatkowy fundusz inwestycyjny.
    (zysk z niego w 2001 roku osiagnal 25%!)

  • 25. Data: 2002-06-22 10:24:40
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Dariusz D." <d...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > wyplacac z
    > dwuletnich.
    > Nie sa wieksze, zyski na poziomie 20% byly, ale Ci ich nikt nie
    > zagwarantuje ze takie bede w przyszlosci. Jesli agent Ci mowil ze tez
    > takie bede to po prostu Cie oklamal i oszukal nic wiecej. Jedyne co
    > moze TU zagwarantowac to to, ze zysk bedzie conajmniej rowny poziomowi
    > inflacji w przyszlych latach i tylko tyle.

    Zyski w AIG-Amplico byly w 2001 roku na poziomie 25% (wlasnie to
    sprawdzilem).
    A wyniki z ostatnich miesiecy podobno tez sa bardzo objecujace.

    > Jesli chcesz ulokowac kase tylko by osiagac zyski ubezpieczenie jest
    > bez sensu - czesc skladki ktora wplacasz bedzie szla na pokrycie
    > ryzyka, czyli juz na starcie (pomijajac juz oplaty TU) masz mniej niz
    > zaplaciles skladki. Jednym slowem nie warto, ubezpieczenia nie sluza
    > do inwestowania pieniedzy, nie jest to ich pierwotna rola. Jesli
    > chcesz inwestowac a nie masz czasu sam sie tym zajmowac wybierz jakies
    > fundusze inwestycyjne.

    Nie pisz mi o skladkach, bo nie chodzi tu o uzyskiwanie zyskow ze skladek.
    Chodzi o dodatkowy fundusz inwestycyjny.

  • 26. Data: 2002-06-22 12:01:43
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie pisz mi o skladkach, bo nie chodzi tu o uzyskiwanie zyskow ze skladek.
    > Chodzi o dodatkowy fundusz inwestycyjny.

    Dobrze, a o oplatach ci powiedzial za zarzanie twoimi pieniazkami?? To ile
    wychodzi wtedy??? Poza tym - 25% to bylo kiedys, a nie teraz.. Sprawdz ile
    mieli zysku w tym roku i przekonasz sie ze nie wiecej niz 10%...

  • 27. Data: 2002-06-22 12:13:00
    Temat: Koniec dyskusji :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie chodzi o polise, tylko o dodatkowy fundusz inwestycyjny.
    > (zysk z niego w 2001 roku osiagnal 25%!)

    To moze wejdz na strone
    http://www.amplicolife.com.pl/

    Gdzie ty widzisz jakis fundusz bez ubezpieczenia na zycie?

    Jst kapital na przyszlosc i cytuje:
    "Wzmocnij swoją przyszłość z Amplico Life
    Ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym Kapitał na Przyszłość
    Kapitał na Przyszłość to najnowsze ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym
    Amplico Life. Jest połączeniem długoterminowego oszczędzania z funkcjami
    ochronnymi. Ubezpieczenie jest umową dodatkową i może być dokupione do
    podstawowych produktów oferowanych przez nasze towarzystwo. "

    Jest zycie 2000+. Junio i Sebnior 2000+ alre tyo tez czesc skladki idzie na
    ubezpieczenie.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/notowania_02062
    2/notowania_a_33.html

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/notowania_02012
    1/notowania_a_30.html

    jedna jednostka zrownowazonego kosztowala 20 stycznia 10,01 zl, a pol roku
    pozniej czyli 21 czerwca az 10,23 zl.

    Zajebisty za przeproszeniem zysk!!!

    Jak sobie jeszcze dodasz do tego prowizje za wplate (za darmo to ci przeciez
    nie obsluza), to istotnie zarobisz krocie....

    a wiec - nastepnym razem nie badz naiwny tylko sobie poszukaj.

    Bo przynajmniej ja innego nie widze produktu - poza tym sprawdzic sobie
    mozesz.

  • 28. Data: 2002-06-22 23:17:43
    Temat: Re: Koniec dyskusji :)
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    >
    > a wiec - nastepnym razem nie badz naiwny tylko sobie poszukaj.
    >
    > Bo przynajmniej ja innego nie widze produktu - poza tym sprawdzic sobie

    Dzieki za informacje! Juz chyba bede wiedzial co powiedziec, jak agent
    ponownie do mnie zadzwoni :)

  • 29. Data: 2002-06-23 18:24:55
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

    > Nie pisz mi o skladkach, bo nie chodzi tu o uzyskiwanie zyskow ze skladek.
    > Chodzi o dodatkowy fundusz inwestycyjny.

    Albo nie czytasz dokładnie tego co inni piszą albo nie chcesz tego czytać.
    Nie ma innej możliwości wpłacenia kasy na tzw. ubezpieczeniowy fundusz
    inwestycyjny jak w postaci składki. Niektóre firmy pozwalają na wpłatę
    pięniedzy w postaci składki nieregularnej, ale z reguły o niej również
    pobierają odpowiednie opłaty, a ponadto składka nieregularna nie zwalnia cię
    z obowiązku opłaty składki naleznej.

    Jeśli chodzi o wysokość zysków, to nawet jeśli Amplico, czy jakiś inny
    ubezpieczyciel wykazuje zyski wyższe niż większość funduszy inwestycyjnych
    to o niczym jeszcze nie świadczy. Ponieważ środki zgromadzone w ramach
    ubezpieczeniowych funduszy inwestycyjnych są de facto własnością firmy
    ubezpieczeniowej firma taką może wykonywać wiele trików, które w okresach
    dekoniunktury będą sztucznie podnosiły wynik finansowy - np. rozwiązanie
    wcześniej utworzonych rezerw. Różnych mechanizmów jest oczywiście dużo
    więcej, a wszystko wynika z faktu, że całość funduszy jest własnością
    towarzystwa ubezpieczeniowego.

    Jeśli do tej pory argumenty różnych ludzi Cię nie przekonały to proponuję,
    żebyś jak najszybciej kupił sobie unit-linka i żył w świadomości, że
    zrobiłeś interes swojego życia.

    OMS Diver