  • 11. Data: 2002-06-20 21:14:41
    Temat: Re: Oszczedzanie w AMPLICO LIFE
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "hosi" <h...@W...pl> wrote in message news:aeqv6f$4ci$1@news.tpi.pl...

    > dochody
    >
    > Jeśli planujesz oszczędzać pod kątem przyszłej emerytury to imho warto.
    > Ale uważaj na tzw. _dodatkowy_ "fundusz inwestycyjny", ponieważ
    najwcześniej
    > po
    > 2 latach jest sens wyciągać z niego kasę.

    Okay, ale po 2 latach mozesz sobie doplacac kase i 4 razy w roku wyplacac z
    tego co zaoszczedziles i co ci naroslo tyle, ile ci sie spodoba.
    A poza tym zyski sa znacznie wieksze niz przy lokatach bankowych dwuletnich.

  • 12. Data: 2002-06-20 21:16:51
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > IMHO dla samej emerytury to juz lepiej wybrac jakiś OFI obligacji i
    ustawić
    > stałe zlecenie w banku.
    > Natomiast oszczędzanie + ochrona życia to wtedy warto zrobić to w ZU
    życiowym.
    > Wszystko zależy od celu oszczędzania.

    Mnie tam nie interesuja zadne emerytury, ani ochrona zycia.
    Ja chce tylko dobrze ulokowac swoja kase.

  • 13. Data: 2002-06-20 21:24:54
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> wrote in message
    > Użytkownik "Dariusz D." <d...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > poniewaz padly juz glosy ZA, to ja dam glos na minus
    > polecam http://e-insurance.pl/filary/r-real.htm jako ochlode w sprawie
    > filarowym
    > dodatkowo - czy poinformowal cie ów agent, że aby cos z tego miec - to
    > musisz zwiekszac skladkę ?

    Minimalna kwartalna skladka w III filarze wynosi 500 zl i nie mowil by
    trzeba bylo ja zwiekszac. Mam gdzies te wszystkie emerytury! Interesuje mnie
    tylko to, ze bede mial mozliwosc kupowania tzw. jednostek uczestnictwa
    ktorych wartosc rosnie szybciej i daje lepsze zyski niz lokata bankowa.

    > czy poza cudownymi procentami zapoznales sie z
    > kosztami ? czy jakakolwiek wartosc policzyles samodzielnie ? i dostales do
    > tego podstawy ? a na koniec material dla sztirlica - myslisz ze ludzie
    > zakladaliby wieloletnie lokaty w bankach na szajsiaste i niepewne 8% -
    gdyby
    > te 20% bylo prawda ?

    Koszt zakupu jednostek to tylko 3 % i jest to nic w porownaniu z
    oczekiwanymi zyskami. Jedynie trzeba pamietac, ze pieniazki mozna zaczac
    wyplacac po 2 latach ba w przeciwnym wypadku trzeba liczyc sie z oplata -
    4000 zl.

  • 14. Data: 2002-06-20 21:30:29
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> wrote in message

    > Użytkownik "Dariusz D."
    >
    > Po siedmiu latach zlikwidowałem taką polisę w Amplico - Życie + się
    > nazywała.
    > Odzyskałem jakieś 40% wpłaconych składek. Nominalnie rzecz jasna.
    > Zastanów się czy potrzebujesz ubezpieczenia na wypadek śmierci? W
    praktyce -
    > czy masz żonę i dzieci? Jeżeli nie - to uważam że polisa typu na życie i
    > dożycie jest do niczego.

    Interesuje mnie tylko dobre ulokowanie kasy.
    Na razie mam wszystko na lokatach dlatego zastanawiam sie nad tym AMPLICO.

  • 15. Data: 2002-06-20 21:44:07
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > Oszczędzanie w firmie ubezpieczeniowej w ramach ubezpieczenia na życie z
    > funduszem inwestycyjnym JEST ZUPEŁNIE BEZ SENSU!.
    >
    > Po pierwsze - z całorocznej składki za pierwszy rok na rachunku
    > inwestycyjnym nie pojawi się prawie nic - w większości towarzystw
    > ubezpieczeniowych alokacja składki jest bardzo niska - bo wiekszość
    pójdzie
    > na prowizję dla agenta.

    W AMPLICO od poczatku jak tylko zalozy sie zachunek inwestycyjny, mozna
    sledzic jak rosnie wartosc jednostek i wyliczac ile kasy przybywa na kacie.
    Tak przynajmniej twierdzil agent.

    spadkowej.

    Bankructwa AIG raczej sie nie obawiam.

  • 16. Data: 2002-06-20 21:56:29
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Bankructwa AIG raczej sie nie obawiam.

    A ja sie zastanaiwam czy Ty czasem nie jestes juz klientem/pracownikiem
    owego AIG....

    zobacz sobie jakakolwiek reklame TFI gdzie nmasz te 20% zyskow i popatrz na
    dol maluym drucziem co jest napisane...
    20% powiadasz??? Ok, ale to bylo, a nie bedzie.
    A sto razy lepszym pomyslem jest jesli nie chcesz lokat inwestowanie badzto
    w obligacje badz w jakis fundusz - i tyle.
    a jesli dalej twierdzisz bo agent bo cos - to czy ty chcesz nas przekonac,
    czy pytasz sie o opinie?
    Bo ta juz kilka razy przez rozne osoby zostala wyraznie postawiona.
    Nie oplaca sie i juz.

  • 17. Data: 2002-06-21 05:42:11
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > tego co zaoszczedziles i co ci naroslo tyle, ile ci sie spodoba.
    > A poza tym zyski sa znacznie wieksze niz przy lokatach bankowych
    Nie sa wieksze, zyski na poziomie 20% byly, ale Ci ich nikt nie
    zagwarantuje ze takie bede w przyszlosci. Jesli agent Ci mowil ze tez
    takie bede to po prostu Cie oklamal i oszukal nic wiecej. Jedyne co
    moze TU zagwarantowac to to, ze zysk bedzie conajmniej rowny poziomowi
    inflacji w przyszlych latach i tylko tyle.
    Jesli chcesz ulokowac kase tylko by osiagac zyski ubezpieczenie jest
    bez sensu - czesc skladki ktora wplacasz bedzie szla na pokrycie
    ryzyka, czyli juz na starcie (pomijajac juz oplaty TU) masz mniej niz
    zaplaciles skladki. Jednym slowem nie warto, ubezpieczenia nie sluza
    do inwestowania pieniedzy, nie jest to ich pierwotna rola. Jesli
    chcesz inwestowac a nie masz czasu sam sie tym zajmowac wybierz jakies
    fundusze inwestycyjne.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 18. Data: 2002-06-21 06:09:19
    Od: "Dariusz D." <d...@a...net.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > A ja sie zastanaiwam czy Ty czasem nie jestes juz klientem/pracownikiem
    > owego AIG....

    Nawet mi sie nie snilo nim byc. Dzialam w calkiem innej branzy nie zwiazanej
    z finansami.
    Ale co do wiarygodnosci i zabezpieczen finansowych firmy, agent przekonal
    mnie w 100 procentach.

> [...]
    > w obligacje badz w jakis fundusz - i tyle.
    > a jesli dalej twierdzisz bo agent bo cos - to czy ty chcesz nas przekonac,

    Pisze o zaletach, poniewaz po takiej rozmowie z agentem sam wiesz, ze nie
    dowiesz sie niczego
    o wadach. Piszac o zaletach, mam nadzieje, ze sprowokuje kogos do napisania
    o wadach
    i w ten sposob wszyscy dowiemy sie czegos wiecej. Agenci sa bardzo
    natarczywi wiec wkrotce moge sie spodziewac telefonu z pytaniem czy sie
    zdecydowalem na jego propozycje.
    Jeszcze zapytam tego agenta jak ksztaltowaly sie zyski w ciagu ostatnich 3
    miesiecy
    to wtedy porownamy to z lokatami.

  • 19. Data: 2002-06-21 14:48:46
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    > Interesuje mnie tylko dobre ulokowanie kasy.
    > Na razie mam wszystko na lokatach dlatego zastanawiam sie nad tym AMPLICO.

    To się nie masz nad czym zastanawiać.
    Daj temu spokój i włóż tą kasę do TFI fundusz obligacyjny albo gotówkowy.
    BTW: czy agent ci powiedział, że przez dwa lata wartość wykupu polisy jest
    równa zero złotych? Cała składka za te dwa lata idzie dla agenta i
    towarzystwa. Jeżeli chcesz ulokować kasę właśnie na dwa lata, to trudno o
    gorszą lokatę.

    Bogdan

  • 20. Data: 2002-06-21 15:02:04
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał:

    > Cała składka za te dwa lata idzie dla agenta i
    > towarzystwa. Jeżeli chcesz ulokować kasę właśnie na dwa lata, to trudno o
    > gorszą lokatę.

    Masz na myśli dodatkowy fundusz do ubezpieczenia podstawowego?

    hosi