  • 31. Data: 2005-01-18 09:12:15
    Temat: Re: Oszczędzanie - potrzebuję rady
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > czepiasz sie, nikt nie zna przyszlosci, wiec czemu mi zadalas glupie
    > pytanie.

    "liczy sie przyszlosc a nie przeszlosc!" To Twoje słowa.

    > "Tymczasem Seba na wątpliwości Amry odpowiada, że ostatnie 6 miesięcy
    > FI pieniężnych było dobre i należy
    > patrzeć w przyszłość" - porownaj sobie ile dostalas z lokaty (lub
    > innym podobienstw) a ile z rynku i masz odpowiedz czepiasz sie tak
    > jak Amra, mozesz wziac pod uwage nawet rok, tylko ze tu nie o to
    > chodzi, a czemu wplacac do banku skoro mozna wplacac do funduszu inw.

    Wszyscy się Sebusia czepiają i głupie pytania mu zadają :-) . A tymczasem
    mają paść plackiem przed jego propozycją i więcej kasy do tych złych banków
    nie nosić :-) A poważnie to może porównaj wyniki różnych typów FI oraz
    różnych lokat i wtedy pisz. Pytający nie ma fobii antybankowej, którą Ty
    prezentujesz (z resztą oprócz banków są jeszcze SKOKi) i na płynności
    inwestycji niespecjalnie mu zależy (co nie dziwi przy mniejszych kwotach
    jakie zamierza odkładać).

    > Wy tylko o tych bankach, dwoch takich sie znalazlo i wszyscy wedlug
    > was do bankow. Lokate mozesz zalozyc na okolo 5% to i tyle zarobisz
    > na rynku pien (oczywiscie teraz bedzie to pomiedzy 5,5%-6,25% w
    > przyblizeniu).

    No proszę - jednak znasz przyszłość :-) Trzeba było tak od razu.

  • 32. Data: 2005-01-18 10:18:21
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    (z resztą oprócz banków są jeszcze SKOKi) i na płynności
    > inwestycji niespecjalnie mu zależy (co nie dziwi przy mniejszych kwotach
    > jakie zamierza odkładać).

    w SKOKach trzeba byc czlonkiem i to kosztuje i malo jest placowek (zalezy
    gdzie kto mieszka, obok mnie ma chyba 3)

  • 33. Data: 2005-01-18 10:21:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > w SKOKach trzeba byc czlonkiem i to kosztuje i malo jest placowek
    > (zalezy gdzie kto mieszka, obok mnie ma chyba 3)

    Placowek jest malo?!? Przeciez lacznie maja wiecej niz PKO BP!

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 34. Data: 2005-01-18 10:23:35
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    napisał w wiadomości news:csijs3$cbq$1@news.onet.pl...
    > lepiej wychodzilo sie na zwyklych lokatach
    > Po drugie - zeby wplacic na FI musisz robic przelew - nie wiem gdzie
    > pytajacy ma konto - ale to moze kosztowac... Rentownosc twojego pomyslu
    > znaaaacznie spada. a do INGa moze sobie pojsc i wplacic - wyplacic kiedy
    > chce -tez moze.
    > Owszem Twoj pomysl nie jest zly - ale IMO latwiej jest to wszystko robic w
    > banku niz podpisywac umowy z FI - zwlaszcza ze nie moze liczyc na wieksze
    > zyski.
    > I tyle.
    > Zadbaj o swoje pieniądze!

    mozesz isc do banku i kupic jednostki bez prowizji (zalezy jaki bank i gdzie
    ta osoba mieszka, ale w duzych miastach sobie poradzi)- czyli rentownosc nie
    spada
    odnosnie ING - to jest akurat rozwiazanie, ale nie wiadomo na jak dlugo.
    "Owszem Twoj pomysl nie jest zly - ale IMO latwiej jest to wszystko robic w
    banku niz podpisywac umowy z FI - zwlaszcza ze nie moze liczyc na wieksze
    zyski." a banku mozesz liczyc na wieksze zyski, dziwi mnie to, raczej bym
    powiedzial ze w banku ma z gory okreslony % (latwiej onizaja niz
    podwyzszaja), za to na FI jest tu duzo lepiej.
    a tak naprawde to nie wiemy czy On ma bank u siebie, a jesli nie ma ING to
    tez bedzie placil za przelew., wiec jest to gdybanie, autor przeczyta i sam
    zdecyduje tak jak inni.

  • 35. Data: 2005-01-18 10:24:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Placowek jest malo?!? Przeciez lacznie maja wiecej niz PKO BP!

    I do tego sporo z tych placówek jest też w mniejszych miejscowościach, a
    koszt zapisania się do kasy przy dłuższym oszczędzaniu ma mniejsze znaczenia
    i na dodatek większość z tych środków przy wypisywaniu sie z kasy wraca do
    klienta. A można w SKOKach znaleźć całkiem sensowne lokaty z możliwością
    dopłacania.

  • 36. Data: 2005-01-18 10:28:02
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    napisał w wiadomości news:csio0p$2sv$1@news.onet.pl...

    > Placowek jest malo?!? Przeciez lacznie maja wiecej niz PKO BP!

    wiesz, jakos nie zauwazylem tego, ostatnio przejezdzalem przez male
    miasteczka i nie widzialem, moze sie zbytnio nie rozgladalem bo prowadzilem,
    ale nie widzialem.
    Mysle ze autora i tak dawno nie ma tutaj i tylko sobie tak tlumaczymy co
    jest lepsze.
    A jesli uwazasz ze to dobry pomysl do SKOKu sie zapisac, to juz twoja prawa,
    ja jestem odmiennego zdania jesli nie bedzie zaciagal pozyczki badz kredytu.

  • 37. Data: 2005-01-18 10:33:32
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    No ok - ale jak ja jakis czas temu liczylem sobie - to wychodzilo za w
    kazdym przypadku lepiej bylo wsadzic do VW Banku niz trzymac w FI. Teraz to
    sie zmienilo, ale w skali roku w mBanku masz eMAX+ i trudno znalezc fundusz
    pieniezny, ktory ci lepsze oprocentowanie daje - zwlaszcza, ze banku masz
    gwarancje, ze dostaniesz tyle a tyle.
    No i kolejna rzecz - pozniej mozesz wyplkacic w kasie - tego samego dnia,
    przelac na inny rachunek itp.
    A jednostki musisz sprzedac - i kasy od razu nie miasz...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 38. Data: 2005-01-18 11:39:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    666 wrote:
    > Nie zmieniaj tematu i nie wymiguj się od odpowiedzi, Glenn ;-))

    Na temat odpowiedziałam w tym samym wątku. A chamstwa płazem nie zamierzam
    puszczać.

  • 39. Data: 2005-01-18 11:39:42
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie zmieniaj tematu i nie wymiguj się od odpowiedzi, Glenn ;-))
    JaC

  • 40. Data: 2005-01-18 14:22:05
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    > gnoja masz przed lustrem

    Znizajac sie do Twojego poziomu sesistowskich, chamskich argumentow moglbym
    napisac ze pewnie odreagowujesz swoje klopoty z potencja, ale nie zrobie
    tego ;-)

    Lelek