  • 21. Data: 2005-01-17 20:35:35
    Temat: Re: Oszczędzanie - potrzebuję rady
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Lelek wrote:

    > No nie, (sorki ze poza tematem). Niezly z Ciebie gnoj

    No co poradzisz, że burakom klawiatury sprzedają :-) Z takimi tekstami niech
    wylatuje swojej matce, jak go kultury nie nauczyła. Teraz już za późno.

  • 22. Data: 2005-01-17 20:35:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > nie nie nie
    > zadne 6 miesiecy

    W takim horyzoncie czasowym oceniłes te fundusze. Amra je ocenił za 3 lata i
    miał rację biorąc pod uwagę potrzeby autora wątku.

    > zaproponowalem fundusz, a okres to taki jaki chcesz "Panie
    > Bankowiec", wiec moze to byc 3m,6m,jak i cale zycie, wplata min 50zl,
    > nic dodac nic ujac. nie musi wyplacac, ale jak wiadomo kiedys
    > wyplaci, jak nie chce nigdy wyplacic to IKE.

    To dają prawie wszystkie FI - nie tylko pieniężne. Jakie IKE? Cos Ci sie
    nieźle porąbało.

    > "Ty mu proponujesz FI pieniężne z horyzontem 6 miesięcznym" to totalna
    > bzdura, nic nie proponuje na zadne 6m.

    To dlaczego oceniasz wyniki FI pieniężnych za 6 miesięcy? Bo tak Ci pasuje?
    Totalna bzdura dla kogoś kto chce oszczędzać 50 PLN miesięcznie.

    > a nie mozesz czegos sam sensownego napisac!

    Np. SKOKi mają lokaty z mozliwością dopłacania kasy. Mogą być też FI - ale
    niekoniecznie pieniężne.

  • 23. Data: 2005-01-17 20:41:42
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    no i mowisz ze lepiej wyjdzie na tym niz na rynku pienieznym,
    zreszta to jego sprawa co zrobi

  • 24. Data: 2005-01-17 20:42:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > i ja jestem
    > wlasnie dla Ciebie tym problemem i bede.

    Nie dośc, że cham, to jeszcze megaloman :-)

  • 25. Data: 2005-01-17 20:43:06
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > No co poradzisz, że burakom klawiatury sprzedają :-) Z takimi tekstami
    niech
    > wylatuje swojej matce, jak go kultury nie nauczyła. Teraz już za późno.

    tu nie chodzi o kulture
    ja nigdy nie zaczynam, ale Ty zawsze szukasz problemu i ja jestem wlasnie
    dla Ciebie tym problemem i bede.

  • 26. Data: 2005-01-17 21:40:38
    Od: "inzynier nowak" <n...@x...pl>

    >ja jestem chlopak z miasta

    W pierwszym pokoleniu?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 27. Data: 2005-01-18 00:04:05
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Reasumując: autor wątku pyta o mozliwośc oszczędzania  i *nie planuje
    > wypłacać pieniędzy* oraz zamierza odkładać *50 PLN miesięcznie*, a Ty mu
    > proponujesz FI pieniężne z horyzontem 6 miesięcznym (bo w tym horyzoncie
    > oceniłeś te fundusze). Szkoda tylko, że Twój wybór *nijak* się ma do potrzeb
    > autora wątku.

    Pozwalam sobie nie zgodzić się z powyższym.
    Inicjator wątku, jak sam pisze, niewiele miał do czynienia z bankowością i jak
    sam pisze wyraził swoje potrzeby chaotycznie. Seba (zwany przez Ciebie burakiem)
    zaproponował fundusz pieniężny zwracając uwagę na płynność tej inwestycji i
    myślę, mając świadomość niewielkiego ryzyka. Propozycja jak propozycja. Być może
    są lepsze pod różnymi względami, są pewnie i gorsze. I dlatego tekst:

    > Szkoda tylko, że Twój wybór *nijak* się ma do potrzeb
    > autora wątku.
    IMO *nijak* ma się do propozycji Seby, a z czego wynika ten tekst nie chce mi
    się pisać, bo inni robią to zgrabniej.

    Natomiast jeśli chodzi o podkreślanie przez Ciebie, że autor:
    > *nie planuje
    > wypłacać pieniędzy*
    uważam za typowe uczepienie się jakiegoś sformułowania w Tobie tylko znanym
    celu, którego my maluczcy możemy się tylko domyślać.

    Czyż spośród 2 inwestycji o zbliżonej stopie zwrotu i ryzyku nie powinno się
    wybrać bardziej płynnej?
    Czyż początkujący inwestor nie powinien ulokować swoich środków w płynny
    instrument, żeby za jakiś czas gdy nabierze doświadczenia porównywalnego z
    Twoim, mógł bez zbędnych kosztów przerzucić te środki w coś bardziej zyskownego?

    Dlatego mam wrażenie, że nie pierwszy raz, inicjujesz jakieś bezsensowne
    pyskówki bez wyraźnego celu, a raczej z chęci dowalenia bliźnim, złapania za
    słówko, byle bić pianę, byle moje było na wierzchu, byle ostatni post to ten
    MÓJ....

    Jacek

  • 28. Data: 2005-01-18 08:24:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > niewielkiego ryzyka. Propozycja jak propozycja. Być może są lepsze
    > pod różnymi względami, są pewnie i gorsze. I dlatego tekst:

    I takie Twoje święte prawo się nie zgadzać. Co do sensowności FI pieniężnych
    w tym momencie to ja mam nadal wątpliwości. Zwłaszcza wziąwszy pod uwagę
    dłuższy horyzont czasowy (vide post Amry). Tymczasem Seba na wątpliwości
    Amry odpowiada, że ostatnie 6 miesięcy FI pieniężnych było dobre i należy
    patrzeć w przyszłość. No to teraz porównaj argumentację Seba z potrzebami
    autora wątku (ma odkładać 50 PLN miesięcznie i niespecjalnie zależy mu na
    płynności środków). Co do "buraka" to zwróć uwagę, że nie ja w chamski
    sposób napadłam na Seba i to nie ja zamiast odpowiedzieć pisałam coś o
    "głupich pytaniach". A że nie zostawiłam tego bez komentarza, to już inna
    sprawa - jak nie będziemy reagować na chamstwo to się ono rozpleni.
    Oczywiście możesz uważać inaczej.

> [...]
    > bliźnim, złapania za słówko, byle bić pianę, byle moje było na
    > wierzchu, byle ostatni post to ten MÓJ....

    Nie, nie czepiam się. Zapytałam tylko Seba, czy zna przyszłość skoro się na
    nią powołuję. I jaka była reakcja? No ale tego nie widzisz - za to
    doszukujesz się "czepiania".

  • 29. Data: 2005-01-18 09:02:08
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie, nie czepiam się. Zapytałam tylko Seba, czy zna przyszłość skoro się
    na
    > nią powołuję. I jaka była reakcja? No ale tego nie widzisz - za to
    > doszukujesz się "czepiania".

    czepiasz sie, nikt nie zna przyszlosci, wiec czemu mi zadalas glupie
    pytanie.
    Jak mozna zalozyc to autor watku sam do konca nie wie co chce i sie nie zna
    i ja nadal obstawiam ryn.pien.
    Autor jak i kazdy zrobi jak bedzie chcial.
    "Tymczasem Seba na wątpliwości Amry odpowiada, że ostatnie 6 miesięcy FI
    pieniężnych było dobre i należy
    patrzeć w przyszłość" - porownaj sobie ile dostalas z lokaty (lub innym
    podobienstw) a ile z rynku i masz odpowiedz czepiasz sie tak jak Amra,
    mozesz wziac pod uwage nawet rok, tylko ze tu nie o to chodzi, a czemu
    wplacac do banku skoro mozna wplacac do funduszu inw. Wy tylko o tych
    bankach, dwoch takich sie znalazlo i wszyscy wedlug was do bankow. Lokate
    mozesz zalozyc na okolo 5% to i tyle zarobisz na rynku pien (oczywiscie
    teraz bedzie to pomiedzy 5,5%-6,25% w przyblizeniu).

  • 30. Data: 2005-01-18 09:11:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > was do bankow. Lokate mozesz zalozyc na okolo 5% to i tyle zarobisz
    > na rynku pien (oczywiscie teraz bedzie to pomiedzy 5,5%-6,25% w

    Mala roznica - po pierwsze niekoniecznietyle zarobi - bo przez ostatni czas
    lepiej wychodzilo sie na zwyklych lokatach
    Po drugie - zeby wplacic na FI musisz robic przelew - nie wiem gdzie
    pytajacy ma konto - ale to moze kosztowac... Rentownosc twojego pomyslu
    znaaaacznie spada. a do INGa moze sobie pojsc i wplacic - wyplacic kiedy
    chce -tez moze.
    Owszem Twoj pomysl nie jest zly - ale IMO latwiej jest to wszystko robic w
    banku niz podpisywac umowy z FI - zwlaszcza ze nie moze liczyc na wieksze
    zyski.
    I tyle.

    Zadbaj o swoje pieniądze!