    From: MiKo <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzezenie przed oszustami - fundacja "cieply kat"
    Date: Fri, 16 Jan 2004 11:44:35 +0100

    Miernik wrote:

    > A ja sie tak zastanawiam, gdzie wy tu widzicie oszustwo? Nie twierdze ze

    To proste: podawanie sie za nieistniejaca fundacje, ktora jakoby byla
    wlascicielem tego konta w mBanku.

    Ja zglosilem do mBanku nie tylko dlatego ze jest to oszustwo lub proba
    oszustwa (w tym celu zglosilem do KGP), ale rowniez aby byla w mBanku
    swiadomosc takich naduzyc, i zeby mBank zastanowil sie czy mozna temu
    jakos przeciwdzialac (np. edukujac klientow itp). Jesli wielu klientow
    zglosiloby to jako problem, to jestem przekonany ze mBank dbajac o swoj
    wizerunek moze zrobic cos wiecej niz odpisac ze wg prawa go to nie dotyczy.

    > Agnieszka rzeczywiscie mieszka w zimnym pokoju z kuchnia, ale jak nie
    > wierzycie to nie wplacajcie, a nie od razu prokuratura. Czy goscia ktory
    > usiadzie na rogu ulicy z odwrocona czapka polozona przed nim, i kartka
    > "zbieram na operacje/chleb/piwo/komorke/wille/whatever" tez od razu
    > podajecie do prokuratury?

    Nie, bo wiem ze ten gosc to "zebrak" a nie fundacja.

    > A jak ja napisze maila:

    > FUNDUSZ "ZIMNY KAT"
    [...]

    > to tez mnie podacie do prokuratury?

    Tak. Za spamowanie.

    > Zwykle zebractwo i spam i tyle. Cancel/killfile i tyle.

    Jeszcze jedno wazne sprostowanie dostalem od mBanku (mysle ze to duzo
    wyjasnia - przynajmniej w temacie fundacji w mBanku):

    W zwiazku z moja odpowiedzia na mail Pana z dnia 15-01-2004 uprzejmie
    informuje iz uzywajac sformułowania:

    "Jednoczesnie informuje iz na dzien dzisiejszy w mBanku nie sa
    prowadzone rachunki dla Fundacji ani Stowarzyszen (nie posiadamy takich
    rachunkow w ofercie)" brałam pod uwage oferte mBanku, w ktorej nie ma
    rachunkow dla podmiotów posiadajacych osobowsc prawna.

    W ramach sprostowania poprzedniej wiadomosci informuje iz mBank
    prowadzi program charytatywny mKlienci potrzebującym.

    W ramach tej akcji zostały założone specjalne konta współpracującym z
    nami Fundacjom/ Stowarzyszeniom.
    Współpracujemy z określonymi Fundacjami, które są zamieszczone na stronie:

    http://www.cafe.mbank.com.pl/GWIAZDKA/

    W ramach zbiórki pieniędzy prowadzonej pod hasłem "Gwiazdka-Marzenia się
    spełniają", Klienci mBanku mają możliwość:
    - udzielenia pomocy Małym Pacjentom oddziału onkologicznego IV
    Szpitala Klinicznego w Łodzi, znajdujących się pod opieką Fundacji GAJUSZ
    - przekazania środków na zajęcia pozalekcyjne rozwijające uczniów
    i ich wiarę w siebie oraz wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół
    z małych miast, w ramach Akcji Szkoła z Klasą
    - pomocy opuszczonym i osieroconym dzieciom należącym do
    Światowego Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.
    - wsparcia budowy Centrum Szkoleniowo-Rehabilitacyjnego z Domem
    Mieszkalnym i Hostelem dla Osób Niepełnosprawnych, realizowaną przez
    Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w
    Zgierzu.

    Umacnianie i poszerzanie relacji z Klientami, którzy tworzą mSpołeczność
    pierwszego wirtualnego banku w Polsce to jeden z najważniejszych
    elementów strategii funkcjonowania mBanku.

    Wpłata na Fundacje z ktorymi wspolpracujemy nastepuje poprzez usługe
    mTransfer. Czyli po wizycie na stronie
    http://www.cafe.mbank.com.pl/GWIAZDKA/ , nalezy wybrac odpowiedni link (
    Fundacje ktora Klient chce wesprzec), pojawi sie okno z informacja : "
    Po kliknięciu w "Dalej" zobaczysz formatkę logowania do usługi mTRANSFER
    w mBanku (...)".