  • 1. Data: 2002-10-13 11:00:36
    Temat: Opcja jest tylko ze nie działa ;-)
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Taką odpowiedź usłyszłałem przed chwilą w mBanku kiedy zadzwoniłem,
    zgłosić im że "Przelew do US" nie działa.
    Ale po kolei.
    Jako ze zbliża się płatność 4 raty podatku od nieruchomości(8 PLN :-))
    postanowiłem przetestować tą opcję.
    Co prawda nie wiem, czy słusznie dlatego że opcja jest "Przelew do US" a
    podatek od nieruchomości płaci się na konto urzędu gminy, ale w końcu to
    podatek.
    No nic.
    wszystko sobie ładnie wpisałem, nacisnąłem zatwierdź i ...
    komunikat "Konto nie istnieje" spróbowałem jeszcze raz z eKonta tym
    razem - to samo.
    No nic telefon na mLinię i usłszałem, że:
    a) nie tylko konta do urzędów skarbowych można wpisywać
    b) ta opcja jest ale będzie działać 15 X, i wtedy pojawi się komunikat w
    aktualnościach. :-)

    KJ

    --
    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 2. Data: 2002-10-13 12:23:24
    Temat: Re: Opcja jest tylko ze nie działa ;-)
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"
    > Co prawda nie wiem, czy słusznie dlatego że opcja jest "Przelew do US" a
    > podatek od nieruchomości płaci się na konto urzędu gminy, ale w końcu to
    > podatek.

    Zapłać zwykłym przelewem na rachunek urzędu miasta czy gminy. Robię tak od
    paru lat. US nic do tego podatku. Za psa też byś płacił do US?

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-10-13 12:35:42
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > a) nie tylko konta do urzędów skarbowych można wpisywać
    > b) ta opcja jest ale będzie działać 15 X, i wtedy pojawi się komunikat w

    Mnie tam się wydaje że przelew do US to jest przelew do US, a nie podatek
    dla gminy. To przecież US przyjmują przelewy w specjalnym formacie, stąd
    osobna funkcja, natomiast urzędy gmin i jakie tam jeszcze istnieją
    przyjmują normalne przelewy, więc przelewaj normalnym przelewem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 4. Data: 2002-10-13 13:25:07
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Oct 2002 12:35:42 GMT,
    osoba podpisana: Budzik <b...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Osobnik posiadający mail'a k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    [...]
> [...]
    > osobna funkcja, natomiast urzędy gmin i jakie tam jeszcze istnieją
    > przyjmują normalne przelewy, więc przelewaj normalnym przelewem.

    Wiem, że przyjmują bo płaciłem. Wiem też, że na druczku przelewu który
    doastałem, format jest taki jak do US więc myślałem, że przejdzie.
    Natomiast, szanowi odpowiadający, zdaje się że zgubili sens mojej
    wwypowiedzi: opcja jest ale nie działa - może niech ktoś faktycznie
    sobie wklapie przelew do _US_ z przyszłą datą? I podzieli się z grupą
    "czy się daje"

    KJ

    --
    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 5. Data: 2002-10-13 14:07:03
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"
> [...]
    > wwypowiedzi: opcja jest ale nie działa - może niech ktoś faktycznie
    > sobie wklapie przelew do _US_ z przyszłą datą? I podzieli się z grupą

    Daje się.
    Właśnie wpisałem i anulowałem rozliczenie podatku dochodowego za 2002 rok.
    Z datą na kwiecień 2003.

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-10-13 18:20:38
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2002 16:07:03 +0200,
    osoba podpisana: Bogdan <b...@h...pl>
    napisała:

    > Użytkownik "Kamil Jonca"
    >
    > Daje się.
    > Właśnie wpisałem i anulowałem rozliczenie podatku dochodowego za 2002 rok.
    > Z datą na kwiecień 2003.
    Czyli wygląda na to że jest literalnie "Przelew do US", a
    pozostałe zaległości trzeba będzie regulować normalnymi przelwami :-(
    i modlić się ze nie będziemy wzywaniu :-(

    KJ

    --
    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 7. Data: 2002-10-13 19:56:13
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca"
    > Czyli wygląda na to że jest literalnie "Przelew do US"

    Miałeś "komunikat konto nie istnieje" pewnie dlatego, że nie wpisałeś konta
    żadnego urzędu skarbowego tylko urzędu gminy. Sprawdzenie tego numeru to nie
    problem, np. dla programu z www.pity.pl

    > pozostałe zaległości trzeba będzie regulować normalnymi przelwami :-(
    > i modlić się ze nie będziemy wzywaniu :-(

    Dlaczego nie można regulować zaległości czy karnych odsetek? Byle do urzędu
    skarbowego.

    Bogdan

  • 8. Data: 2002-10-14 00:33:57
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2002 21:56:13 +0200,
    napisała:

> [...]
    > żadnego urzędu skarbowego tylko urzędu gminy. Sprawdzenie tego numeru to nie
    Domyśliłem się.

    > Dlaczego nie można regulować zaległości czy karnych odsetek? Byle do urzędu
    > skarbowego.
    Powinno byc "płatności" w moim poprzednim poście.. A taki podatek od
    nieruchomości mam do wpłaty na konto _urzędu_ _gminy_ i, mimo, że
    druczek, jaki otrzymałem, jest taki sam jak do US, to niestety nie da
    się wykorzystać tej funckji w mBanku.
    Nie, nie wiem czy tak powinno zostać czy nie.
    KJ

    --
    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 9. Data: 2002-10-14 00:55:27
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > nieruchomości mam do wpłaty na konto _urzędu_ _gminy_ i, mimo, że
    > druczek, jaki otrzymałem, jest taki sam jak do US, to niestety nie da

    Jezeli urzad gminy jest "organem podatkowym" (cytat z ROZPORZĄDZENIA
    MINISTRA FINANSÓW z dnia 15 września 2001 r.w sprawie określenia wzoru
    formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu
    podatkowego. (Dz. U. Nr 105, poz. 1146) ) to nie ma racji mBank. Jezeli nie,
    to nie ma racji urzad gminy, dajac taki kwitek.

    Obawiam sie, ze jednak zachodzi to pierwsze.
    :-(

    M.

  • 10. Data: 2002-10-14 18:16:22
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek"
> [...]
    nie,
    > to nie ma racji urzad gminy, dajac taki kwitek.
    >
    > Obawiam sie, ze jednak zachodzi to pierwsze.

    Jedyne co ja dostaję przy podatku od nieruchomości to karteluszek z kwotą do
    zapłaty, numerem konta i pieczecią urzędu.
    BTW: czy sołtys zbierający podatek rolny też jest "organem" z sensie w/w
    rozporządzenia?

    Bogdan