  • 1. Data: 2002-10-13 09:26:46
    Temat: blad w naliczaniu
    Od: k...@p...onet.pl

    W zeszłym miesiącu wpłaciłem w Lukas Banku 1600 zł na rachunek
    terminowy 30 dni.
    Oprocentowanie wtedy wynosiło 11,5% i jest zmienne. W czasie lokaty
    zostało ono podniesione do 12% ale nie wiem czy to się liczy więc nie
    uwzględniam tego w moich obliczeniach.
    według mnie po zakończeniu lokaty powinno być:
    1600+ 1600*((11,5/12)/7)= 1615.33(33)
    A jest 1615,13 czyli brakuje 20 groszy. Na pewno nie było żadnych
    obciążeń ani innych operacji.
    Oczywiście nie będę się o taką sumę kłócił z bankiem, ale interesuje
    mnie gdzie jest błąd.
    Przy większych kwotach różnica mogła by być przecież znacząca.

  • 2. Data: 2002-10-13 09:43:06
    Temat: Re: blad w naliczaniu
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6a6a.000003bf.3da93c55@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > W zeszłym miesiącu wpłaciłem w Lukas Banku 1600 zł na rachunek
    > terminowy 30 dni.
    co to jest? lokata?

    > Oprocentowanie wtedy wynosiło 11,5% i jest zmienne. W czasie lokaty
    > zostało ono podniesione do 12% ale nie wiem czy to się liczy więc nie
    > uwzględniam tego w moich obliczeniach.
    Skad takie wysokie?? Nie ma takiego. Oczywiscie ze sie "liczy" - na tym
    polega "zmienne".

    Ale skad Ty czerpiesz te dziwne stawki, jeszcze rosnące??

    > według mnie po zakończeniu lokaty powinno być:
    > 1600+ 1600*((11,5/12)/7)= 1615.33(33)
    a to "7" to co jest? I nie mozesz mnozyc procentow przez sume, pamietaj o
    tym ze procent to 0,01

    > A jest 1615,13 czyli brakuje 20 groszy. Na pewno nie było żadnych
    > obciążeń ani innych operacji.
    Chyba przypadkiem Ci podobna suma wyszla.

    > Oczywiście nie będę się o taką sumę kłócił z bankiem, ale interesuje
    > mnie gdzie jest błąd.

    Chyba w wielu miejscach. Dawno nie bylo takiego dziwnego postu ;)

  • 3. Data: 2002-10-13 09:46:15
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 13 Oct 2002 11:26:46 +0200, k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >uwzględniam tego w moich obliczeniach.
    >według mnie po zakończeniu lokaty powinno być:

    hihi, hisotria sie powtarza :). Dawna, dawno temu w moich poczatkach
    na pbb zadalem podobne pytanie i tez w odniesieniu do lokakty w
    Lukasie.
    A jest to tak, ze banki licza odsetki z dokladnoscia do dnia a nie do
    miesiaca.
    Wiec za 30 dni dostaniesz odsetki wg stopy (11,5%/365)*30
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 4. Data: 2002-10-13 09:46:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > zostało ono podniesione do 12% ale nie wiem czy to się liczy więc nie
    > uwzględniam tego w moich obliczeniach.
    > według mnie po zakończeniu lokaty powinno być:
    > 1600+ 1600*((11,5/12)/7)= 1615.33(33)

    A moze lepiej
    1600 + 1600*11,5%/365*30 = 1615,12328767

    Maciej

  • 5. Data: 2002-10-13 09:49:25
    Od: "Marcin_P" <t...@w...pl>

> [...]
    > mnie gdzie jest błąd.
    > Przy większych kwotach różnica mogła by być przecież znacząca.

    Cos mi sie wydaje ze to jakies stare dane, jak jeszce nie bylo nawet podatku
    od odsetek

    Jak juz to powinienes liczyc tak:
    1600+1600*0,115/365*30=1615,12

    A gdyby od tego jeszcze pobrali podatek to bys dostalal tyle:
    1615,12-15*0,2=1612,12

  • 6. Data: 2002-10-13 09:49:28
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

> [...]

    >uwzględniam tego w moich obliczeniach.
    >według mnie po zakończeniu lokaty powinno być:

    hihi, historia sie powtarza :). Dawna, dawno temu w moich poczatkach
    na pbb zadalem podobne pytanie i tez w odniesieniu do lokakty w
    Lukasie.
    A jest to tak, ze banki licza odsetki z dokladnoscia do dnia a nie do
    miesiaca.
    Wiec za 30 dni ze stopa roczna 11,5% dostaniesz odsetki w wysokosci
    (11,5/365)*30)/100)*1600
    Tylko skad siodemka w twoich wyliczeniach to nie mam pojecia.

  • 7. Data: 2002-10-13 13:24:25
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:dagiquce8ed3d9m4l7abp5f823flvko6pc@4ax.com, Wojtek Frabinski
    wrote:

    > Wiec za 30 dni ze stopa roczna 11,5% dostaniesz odsetki w wysokosci
    > (11,5/365)*30)/100)*1600
    > Tylko skad siodemka w twoich wyliczeniach to nie mam pojecia.

    Też nie mam pojęcia - ale czy nikogo oprócz mnie nie dziwi stopa 11,5%,
    która wzrosła do 12%???