  • 41. Data: 2004-02-23 13:28:16
    Temat: Re: lezka w oku sie kreci
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał:
    > Ale byliśmy nad podziw rozwinięci i rozgarnięci ;-)

    Może i tak, ale nadal te dwie informacje z Twoich postów:

    > 1. Pamiętam "konferencje" prasowe Urbana z lat 80
    > 2. Pamiętam co mówił o np. ks. Popiełuszce
    oraz
    > Glenn - jeszcze lepszy rocznik 77

    -pozostają w "lekkiej" sprzeczności ;P

    A co do Urbana, choć za nim nie przepadam, to uważam, że czasem ma dobre i
    trafne strzały... ;) Takim właśnie jest IMO zalinkowany przeze mnie artykuł. Na
    potwierdzenie powiem, że w podobnym tonie (choć stylistycznie odmienny ;))
    pojawił się artykuł w Gazecie Bankowej - i wnioski generalnie się pokrywały.
    BTW NBP powinien chyba trochę skrupulatniej badać banki po aferze
    B.Staropolskiego, albowiem z mocy ustawy jest do tego zobowiązany, co z kolei
    może powodować odpowiedzialność odszkodowawczą na drodze cywilnej.

    --
    Witek

  • 42. Data: 2004-02-23 13:31:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > -pozostają w "lekkiej" sprzeczności ;P

    Mając lat 8-10 sporo się pamięta. Policz sobie dokładnie.

  • 43. Data: 2004-02-23 13:50:38
    Temat: Re: Ogromna strata właściciela pakietu kontrolnego BRE
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:
    > No dobrze. Urban jest "cacy" a KB "be". Taka jest opinia większości
    > dyskutantów.

    Nie wiem na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski. Ja tak wcale nie uważam.
    Chyba potrzeba Ci trochę obiektywizmu ;-)

    > Nie chcę i nie mam zamiaru z nią dyskutować. Niech każdy
    > pozostanie przy swoim. Jednak mój post dotyczył zupełnie innego tematu!!!.

    Ależ Twoje posty zazwyczaj dotyczą tylko i wyłącznie dwóch tematów. Jesteś nudny
    i tyle ;-))

    Dodatkowo taka informacja w kontekście BRE jest mało wartościowa. EraGsm dobrze
    sobie radzi na rynku, choć nadal (?) jej właścicielem jest
    ElektrimTelekomunikacja. Podobnie w przypadku BRE. Samo BRE choć nadal mocno
    inwestuje w detal (a jak wiadomo to sa inwestycje długoterminowe - 4/5lat), to
    osiąga dość dobre wyniki. Dodatkowo BRE osiągnęło zysk w 2003r. wiec jednorazowa
    strata takze nie jest sensacją. Zwiększają udział w rynku, a dodatkowo ma być
    osiągnięty BEP w obu odnogach detalu. BRE pomimo Twojej niechęci to jest dobry
    bank, co jakoś trudno powiedziec o (Twoim ulubionym?) KB.

    Jak chcesz napisać coś sensownego, to weź pod uwagę sytuacje banków w Niemczech.
    Jest wiadomo, że banki nie beda mogły otrzymywać pomocy państwa (UE), wiec beda
    zmuszone do konsolidacji. To że maja kiepskie wyniki nie jest taka sensacją w
    kontekście porządków w grupie i koniecznej konsolidacji. Już teraz się mówi o
    potencjalnych fuzjach z udziałem DB, HVB i Commerzbanku a także holenderkiego
    ING.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

    Ps. i bez obrazy ;)

  • 44. Data: 2004-02-23 13:53:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tia, napisz jeszcze że doskonale się orientowałaś w sytuacji politycznej w
    kraju
    > ;))

    Owszem w zakresie tego, co to jest prl, przez kogo jesteśmy okupowani i jak
    nazwać ludzi, którzy współpracują z okupantami. Wszystko zależy od tego z
    jakiego domu sie pochodzi.

  • 45. Data: 2004-02-23 13:54:08
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

  • 46. Data: 2004-02-23 14:06:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dobra, dobra -jak ktoś słusznie napisał- nie przesadzaj z tą pamięcią.
    Jeśli nie
    > widzisz tej sprzeczności (zeby nie napisac dosadniej), to ...... EOT.

    Jeżeli Ty wiesz lepiej, co ja pamiętam i co mi mówiono w moim domu to
    rzeczywiście EOT.

  • 47. Data: 2004-02-23 14:08:19
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

  • 48. Data: 2004-02-23 15:45:06
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):
    > Jeżeli Ty wiesz lepiej, co ja pamiętam i co mi mówiono w moim domu to
    > rzeczywiście EOT.

    Cos powazna ta dyskusja nam sie zrobila ;-(
    Mimo wszystko trudno sobie wyobrazic, aby dziecko 8-10 letnie rozumialo dosc
    abstrakcyjne zjawiska jaka jest polityka. Z moja 10 letnia corka o Rywinie
    jakos pogadac nie moge ;-)

    Glenn w takim razie maly test: czy pamietasz jaki film byl we wtorki przed
    konferencjami Urbana, albo o co chodzilo w sprawie kocy i spiworow?

    Mimo, ze oczywiscie Ty wiesz najlepiej, to sadze, ze mozesz pamietac strzepy
    i atmosfere rodzinnych dyskusji i to z konca lat 80-tych co najwyzej, jednak
    zrozumienie tego co sie dzialo nastapilo u Ciebie kilka lat pozniej. Swoja
    droga to z ta wiedza i rozumieniem historii w Polsce jest wogole raczej
    marnie
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/plus_minus_0402
    21/plus_minus_a_9.html

    Zaraz, zaraz gdzie my "som", co to za grupa? ;-)

    Karolew

  • 49. Data: 2004-02-23 15:56:36
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

> [...]
    dosc
    > abstrakcyjne zjawiska jaka jest polityka. Z moja 10 letnia corka o Rywinie

    Że się wtrącę:

    Mając 10 lat (w 1984 roku) rozumiałem, że w Polsce jest źle ponieważ rządzą
    u nas źli razem z Ruskimi. I pamiętam, że pytałem mamę czy Wałęsa może
    "wygrać" z Jaruzelskim. Myślę, że takie dziecinne rozumienie spraw było
    wystarczająco głębokie dla pojęcia najogólniejszych kwestii geopolitycznych
    w Polsce w tym okresie. ;-)

    A afera Rywina jest kwestią zdecydowanie bardziej subtelną niż proste
    rozróżnienia, jakie w PRLu można było kreślić.

    Pozdr,
    PMZ

  • 50. Data: 2004-02-23 15:56:42
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik " Karolew" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dosc
    > abstrakcyjne zjawiska jaka jest polityka. Z moja 10 letnia corka o Rywinie

    Kiedyś było wszystko jakby prostsze. To Urban, a to Jaruzelski.
    A w szkole na gazetce ściennej obowiązkowo Lenin.
    Teraz jakoś tak namnożyło się tych postaci, trudno się połapać.
    A i kanałów w TV jakby więcej. Jak jest coś o polityce, to zawsze
    można przełączyć na coś innego. Kiedyś tak się nie dało.

    Myślę, że Glenn jednak wie, o czym pisze.

    Pozdrawiam,
    Artur'76