  • 21. Data: 2009-02-14 20:26:00
    Temat: Re: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Jeśli był to weksel kaucyjny, a zobowiązanie, które weksel zabezpieczał,
    > wykonano, to...? Z czego wynikałoby prawo do dalszego przechowywania
    > weksla przez bank?

    A z czego by wynikał obowiązek zwrotu? Posiadacz mógłby stwierdzić,
    że weksel zniszczył... Trochę interesuję się tematyką wekslową, ale tego
    problemu w orzecznictwie sądowym jeszcze nie widziałem.

    > No właśnie... Jeśli ktoś gdzieś kiedyś tego weksla użyje, to wystawcy
    > weksla z pewnością przysługuje odszkodowanie, o ile oczywiście zdoła
    > udowodnić, że to TEN weksel. Jeśli nikt go nie użyje, to raczej nie może
    > nic zrobić, by go odzyskać... :-(

    O to chodzi - z tymi popularnymi wekslami in blanco (blankiet+podpis)
    udowodnienie, że weksel został wystawiony niezgodnie z umową jest często
    niemożliwe, nawet jeśli posiadamy poprawną umowę wekslową. Zresztą od
    2007r. opłaty skarbowej od weksla już nie ma, a ja mam jeszcze sygnały,
    że nawet i banki chcą podpisania weksla na blankiecie urzędowym.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-02-14 20:37:27
    Temat: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Tak to jest, jak się podpisuje takie gołe weksle. Teraz, czy za 10
    > lat ktoś może przyjść z tym skradzionym na przykład wekslem, wypisanym
    > na siebie na 10 milionów, a Ty nie masz szans na obronę...

    A może można poprosić o oświadczenie banku, że nigdy nie był wystawcą żadnego weksla
    na nazwisko Iksiński. Gdyby nawet ktoś taki, o kim piszesz wyżej, znalazł się po paru
    latach, to można mu takim oświadczeniem pomachać i w ten sposób wykazać, że weksel
    jest nieważny, bo bank go przecież nie wystawiał.
    Tak sobie gdybam, ale może to też jest jakiś sposób.

  • 23. Data: 2009-02-14 20:40:47
    Temat: Re: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    weksel jest nieważny, bo bank go przecież nie wystawiał.
    > Tak sobie gdybam, ale może to też jest jakiś sposób.

    Przecież to nie bank jest wystawcą weksla. To sam IKSIŃSKI musiałby
    potwierdzić, że nie wystawiał weksla na nazwisko IKSIŃSKI, ale skoro za
    kilka lat taki weksel się znajdzie (a zakładamy, że weksel został jednak
    wystawiony), to takie oświadczenie jest oczywiście nic nie warte.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-02-14 23:53:12
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Liwiusz wrote:
    >
    > W takim razie w grę wchodzi raczej proces o nakaz wydania weksla. Jeśli
    > wystawca udowodni, że wywiązał się z umów, które weksel zabezpieczał (no
    > i oczywiście udowodni, że weksel w ogóle istniał...), to taką sprawę
    > powinno się dać wygrać. Pytanie tylko co potem? Jak bank powie "Nie mam
    > weksla".

    To proste: bank wystawia weksel in blanco dla drugiej strony sporu :-]

  • 25. Data: 2009-02-15 00:21:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 14:23:04 +0100, Miroo napisał(a):

    > Chyba dla banku. Bo jego to krew zaleje, jak pełnomocnik banku powie z
    > kamienną twarzą, że nie było żadnego weksla, a sąd stwierdzi, że nie
    > widzi powodów aby mu nie wierzyć.

    Dla człowieka. Wiesz, kludziom sie wydaje, że prawnik to nie wiadomo ile
    kosztuje.
    Mały przykładzik - pałowanko z T.U. Allianz. Koszt pomocy prawnej (radca
    prawny) około 600zł. Efekt - ponad 30 tysiaków odszkodowania.
    Wcześniej Allianz twierdził, że odszkodowanie 'nie należy się'.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2009-02-15 00:22:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 16:40:27 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > No, nie do końca - zacząć raczej należy od pisemnego wezwania do wydania
    > weksla, a dopiero potem do sądu. W przeciwnym wypadku może być problem z

    Racja, najlepiej przez prawnika.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2009-02-15 09:46:25
    Temat: Odp: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Przecież to nie bank jest wystawcą weksla.

    Fakt :)

    > To sam IKSIŃSKI musiałby
    > potwierdzić, że nie wystawiał weksla na nazwisko IKSIŃSKI,

    No to w drugą stronę - prosimy o oświadczenie, że bank nigdy nie był i nie jest w
    posiadaniu weksla wystawionego na nazwisko IKSIŃSKI. Jest to dowód, że skoro nie był,
    to nie mógł tego weksla zbyć osobom trzecim.

  • 28. Data: 2009-02-15 10:18:58
    Temat: Re: Odp: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Baloo pisze:
    > No to w drugą stronę - prosimy o oświadczenie, że bank nigdy nie był i nie jest w
    posiadaniu weksla wystawionego na nazwisko IKSIŃSKI. Jest to dowód, że skoro nie był,
    to nie mógł tego weksla zbyć osobom trzecim.
    a jesteś w stanie odróżnić wszystkie weksle in blanco jakie wystawiłeś w
    ciągu swojego życia? czy ten był dla banku takiego, innego, a może
    jeszcze innej firmy...

  • 29. Data: 2009-02-15 14:07:13
    Temat: Odp: Odp: Odp: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a jesteś w stanie odróżnić wszystkie weksle in blanco jakie wystawiłeś w
    > ciągu swojego życia?

    A gdzie widzisz problem?

    > czy ten był dla banku takiego, innego, a może
    > jeszcze innej firmy...

    Ale weksel "in blanco" wystawiasz przecież na konkretną osobę/instytucję, a nie "w
    przestrzeń".
    W każdym razie te, które wystawiała firma, gdzie pracuję, tak właśnie było
    sporządzane. "In blanco" oznacza jedynie, że nie ma podanej kwoty.

  • 30. Data: 2009-02-15 16:04:30
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Baloo pisze:
    > Ale weksel "in blanco" wystawiasz przecież na konkretną osobę/instytucję, a nie "w
    przestrzeń".
    w większości banków nie wpisuje się komu wystawca weksla zapłaci i
    później dany bank może np. sprzedaż twoją wierzytelność firmie
    windykacyjnej. Jak udowodnisz, że ten weksel to akurat ten który dałeś
    np. pkobp, a oni później twierdzili, że on w ogóle nie istniał I jesteś w...