  • 11. Data: 2002-02-21 07:53:39
    Temat: Re: bezpieczenstwo e-LukasBanku
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:3c73e3d9$1@news.vogel.pl...
    > "minik" <m...@n...org> wrote in message
    > Np.
    > W Lukas Banku jak zrobisz debet
    > (o co przy sposobie rozliczania VE nie jest trudno),
    > to Lukas uzna to za pożyczkę i naliczy 30 PLN

    Bzdura. Prowizja od debetu jest 1 % od calosci dostepnej kwoty, czyli jesli
    chcesz miec 1500 PLN do dyspozycji to placisz jednorazowo 15 PLN.

    > O tym, że ten bezpieczny Lukas,
    > to tylko eKonto PRO (z tokenem (co kosztuje ) ),

    Nie trzeba miec PRO wystarczy zwykle eKonto z tokenem za 30 zl.
    Warto to wydac bo bezpieczenstwo jest wyzsze gdyz odczyt tokena zmienia sie
    co kilka sekund.
    Nawet jesli ktos uslyszy przez telefon podane token, za kilka sekund jest
    juz inny.
    Dodatkowo haslo sklada sie z czesci stalej i wskazania tokena , ktore jest
    ( jak wyzej) zmienne.

    Oczywiscie login nie jest jakakolwiek pochodna numeru konta, czy
    identyfikatora w LUKASLinii.

    AO

  • 12. Data: 2002-02-21 10:46:48
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Artur O." <r...@w...pl> wrote in message news:a5292t$s62$1@news.tpi.pl...

> [...]
    jesli
    > chcesz miec 1500 PLN do dyspozycji to placisz jednorazowo 15 PLN.

    Polecam lekturę TOiP.
    ale nie :
    http://lukas.pl/rama_g.asp?kat=e-bank&file=str_pocz_
    txt.htm

    tylko szczegółową:
    http://lukas.pl/oferta/toip.pdf

    pozycja:
    Przekroczenie salda na rachunku bieżącym lub
    dopuszczalnego limitu pożyczki 3% min. 30 PLN +
    odsetki karne

    To o czym piszesz, to
    przyznanie pożyczki 1% min 10 PLN

    Ja nie chcę mieć debetu do dyspozycji.
    Powiedzmy, że mam na koncie 498,37
    Wypłacam w bankomacie 450
    Idę do sklepu płacę 48,41
    Lukas potwierdza transakcje
    i nalicza
    za 0,04 zł prowizję: 30 zł + odsetki karne = 30 zł

    > Nie trzeba miec PRO wystarczy zwykle eKonto z tokenem za 30 zl.

    Racja można i tak.

> [...]
    > ( jak wyzej) zmienne.
    >
    > Oczywiscie login nie jest jakakolwiek pochodna numeru konta, czy

    Jak już pisałem, uważam że zależy od skali obrotów
    Przy małym saldzie nie warto wydawać tych 30 zł
    przy większym, bez tokena nie trzymał bym kasy w Lukasie.

    BAH

  • 13. Data: 2002-02-21 10:54:48
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    > W takim razie to samo co w przypadku mBanku i Inteligo

    "Piszesz co wiesz" :-((
    TAN-y daja znacznie wiecej niż "stały TAN Lukasa=hasło"
    sa jednorazowe (prawie :-(( )

    > Po 5k mam na 2, na reszcie mam po 1,5k
    > Mam dzieki oszczednosciom. Rodzice zalozyli mi konto w wieku 4 albo 5 lat.
    > Wszystkie koperty z komuni itp szly na konto. Kieszonkowe, kasa z urodzin,
    > od dziadkow rowniez. W tej chiwli mam prawie 19 lat. 19 - 5 = 14 lat
    > oszczedzania

    Nie namawiałem Cie na rozliczenie finansowe.
    Jeszcze masz sporo czasu by poznac siłę swoich pieniędzy.

    > A co jest z VE w Lukasie? Niestety nie mam karty do konta i chetnie sie
    > dowiem o jej usterkach by sie ustrzec przed stratami.

    opisałem w sąsiednim mailu.

    Jak nie masz VE, to nie grożą Ci straty z tego powodu :-)

    > Wierzysz reklamie? =)))

    :-)) reklama mówi co innego.

    > Za co te 30?

    za debet spowodowany autotyzacją transakcji
    pomimo braku środków.
    (sąsiedni mail).

    BAH

  • 14. Data: 2002-02-21 12:08:37
    Od: "minik" <m...@n...org>

    > Nie namawiałem Cie na rozliczenie finansowe.
    > Jeszcze masz sporo czasu by poznac siłę swoich pieniędzy.
    Siłę?

    > za debet spowodowany autotyzacją transakcji
    > pomimo braku środków.
    > (sąsiedni mail).
    No to jest konkretne zdzierstwo.

    minik

  • 15. Data: 2002-02-21 13:04:04
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

> [...]
    > Lukas potwierdza transakcje
    > i nalicza
    > za 0,04 zł prowizję: 30 zł + odsetki karne = 30 zł

    Po co ryzykowac 30 zl jesli za 2 zl = 1% z 200 zl mozesz miec zachowane
    bezpieczenstwo ??

    > Jak już pisałem, uważam że zależy od skali obrotów
    > Przy małym saldzie nie warto wydawać tych 30 zł
    > przy większym, bez tokena nie trzymał bym kasy w Lukasie.
    >
    > BAH

    dla mnie Lukas jest podstawowym kontem na ktore splywaja pieniadze. Przy
    uzyciu tokena i darmowych przelewow robie zlecenia stale, to co zostaje
    przelewam do mBanku ktory jest taka wysokooprocentowana "swinka".
    W razie czego mam karte VE, mam debet, mam mozliwosc pozyczki etc.
    Ostatnio sporo sie psuje w bankach internetowych (Inteligo) wiec nie mozna
    ich traktowac jako rachunku podstawowego.

    AO

  • 16. Data: 2002-02-21 14:32:26
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > 1. byla mowa o bezpieczenstwie a nie kosztach
    > 2. jesli kogos nie stac to poprostu wybiera inny produkt - tanszy

    problem 30,00 bezpośrednio mnie dotknął. Przekroczyłem saldo o 6,54 PLN. Bardzo
    byłem niezadowolony, lecz w końcu pieniądz to tylko pieniądz. Musiałem sobie
    wyrabiać limit kredytowy, żeby więcej taka sytuacja się nie powtórzyła. Teraz
    jak mam limit to czuję się bezpiecznie. Ale tamte 30,00 było nie fair.
    Bezpeiczeństwo lukasa? Nie widzę nic nadzwyczajnego. Dla mnie mBank i multiBank
    są równie bezpieczne, a token, cóż to taka fajna zabaweczka, za którą się mocno
    buli w razie utraty. Ekonto bez tokena jest mało funkcjonalne. To tyle.

    @nteneum

  • 17. Data: 2002-02-21 15:26:53
    Od: "minik" <m...@n...org>

    Idz lepiej lezec i sie kurwac a nie dyskutuj tutaj =P

  • 18. Data: 2002-02-21 15:48:31
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    > Idz lepiej lezec i sie kurwac a nie dyskutuj tutaj =P
    Yhm... Co???

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 19. Data: 2002-02-21 16:04:32
    Od: "minik" <m...@n...org>

    > Yhm... Co???

    A my sie chyba nie znamy =)

  • 20. Data: 2002-02-21 17:46:12
    Temat: Odp: bezpieczenstwo e-LukasBanku
    Od: "Garr Anonim" <l...@k...lublin.pl>

    dzieki za odzew, przykro, ze spowodowalem bluzgi :))
    pozdrawiam
    Lukasz