  • 1. Data: 2002-02-20 15:53:27
    Temat: Bankgesellschaft Berlin sprzedaje Inteligo
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Jak podaje dzisiejsza Rzepa Bankgesellschaft Berlin przeżywa poważne trudności
    na rynku niemieckim, ma ponad miliard dolarów długu. Dlatego chce w najbliższym
    czasie pozbyć się swojego sztandarowego produktu na rynku polskim - konta
    Inteligo. W tym celu chce najpierw przejąć 100 % udziałów w tej firmie, a potem
    sprzedać. Pytanie dnia: kto kupi Inteligo?

  • 2. Data: 2002-02-20 16:11:18
    Temat: Re: Bankgesellschaft Berlin sprzedaje Inteligo
    Od: "Henryk Marjak" <h...@d...man.szczecin.pl>

> [...]
    potem
    > sprzedać. Pytanie dnia: kto kupi Inteligo?

    Pewnie KB24.
    Maja bardzo ambitne plany

    pozdro
    henio

  • 3. Data: 2002-02-20 16:18:03
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    potem
    > sprzedać. Pytanie dnia: kto kupi Inteligo?

    a co klienci mają robić?

  • 4. Data: 2002-02-20 16:20:44
    Od: "minik" <m...@n...org>

> [...]
    potem
    > sprzedać. Pytanie dnia: kto kupi Inteligo?

    Juz pisalem o tym pare watkow wczesniej.

  • 5. Data: 2002-02-20 16:33:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > sprzedać. Pytanie dnia: kto kupi Inteligo?

    Bylo - nikt nie kupi - jak to twierdza niektorzy :)
    (kupic kupi tylko za jaka cene :)

  • 6. Data: 2002-02-20 18:26:02
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    <n...@p...onet.pl> pisze:
    >a co klienci mają robić?

    Moim zdaniem nic. Po prostu rachunek będzie prowadzony przez inny bank
    (tak jka było np. w przypadku fuzji PBK i BPH czy Citi i BH).

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2002-02-21 00:48:36
    Od: "Marcin_S" <s...@e...pl>

    he he ;) az mi sie cisnelo an usta ;) uciekac ?

  • 8. Data: 2002-02-21 07:51:32
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

    To nie od dziś było słychać na rynku że akcjonariusz Inteligo ma delikatnie
    pisząc nie najciekawszą sytuację ...Klientom sądzę że nic złego się nie
    stanie - na pewno znajdzie sie chętny, który kupi juz gotowy i uruchomiony
    projekt ... To się opłaci - w końcu BRE nie po to tworzy Mulitbank, żeby
    mieć dwa banki internetowe ... sukcesem zakończył się projekt mBanku - zatem
    wietrzą niezły business w sprzedaży banku internetowego ...:-))) Pozdroofka

  • 9. Data: 2002-02-21 18:42:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    zatem
    > wietrzą niezły business w sprzedaży banku internetowego ...:-)))

    Nieco OT, ale mam taką analogię do daewoo- jak w korei się waliło imperium,
    to w Polsce akuratnie rządzący zapewniali, że nie dotknie to naszej fabryki-
    kilka miesięcy tamu prasa doniosła o zwalnianiu ludzi z FSO i o tym, ze
    fabryka tonie w długach.
    Jak BGB przeżywało kłopoty w Niemczech, to tutaj bagatelizowano problem
    mówiąc, ze są zabezpieczenia itd. i to jest prawda, ale w razie upadku
    Inteligo wypłata nastąpi do okreslonej kwoty i na dodatek z funduszu
    gwarancyjnego, który inteligo tylko współtworzy. Bardziej obrazowo- na
    wypłate zrzucą się inne banki i te inne banki (są to nasze banki w których
    my trzymamy pieniądze) najpewniej będą starały się przerzucić część start na
    swoich klientów poprzez podwyższenie np.opłat za prowadzenie konta. Niech
    mnie ktoś wyprostuje jeśli się mylę.
    Wracając do daewoo- dzisiaj kazdy wie, że lepiej było nam sprzedać tą
    fabrykę sąsiadom zza Odry, ale łapówkarskie zapewne ciągoty wtedy rządzących
    skutecznie zaprzepaściły szansę rozwoju motoryzacji w Polsce. Dlatego teraz
    my kupujemy Skody od Czechów,a nie oni od nas i równiez dlatego teraz my
    będziemy kupować od nich Toyoty, a nie oni od nas itd. itp.
    Moze w dziesiątym pokoleniu od dzisiaj coś się zmieni.
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-02-22 08:14:15
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > swoich klientów poprzez podwyższenie np.opłat za prowadzenie konta. Niech

    Fundusz gwarancyjny - to prawda obejmuje wypłaty tylko do określonej kwoty
    .. niestety niewielkiej - coś ok. 4 tys zł ( może trochę się mylę). Ale
    obowiązkowe wpłaty na ten fundusz są tworzone nie od dziś i pokrywanmy je
    jako klienci banków od dawna. Kolejny upadek (jeśli nastąpi) jakiegoś banku
    nie nadszarpnie go na tyle żeby podnosić panikę że to się odbije na opatach,
    które ponosimy ( no chyba że stałoby się to zjawiskiem masowym...) ...
    Bardziej martwiłabym się tu o poziom rezerw obowiązkowych jakie banki muszą
    tworzyć - to są naprawdę duże pieniądze zamrażane, z tytułu czego banki mają
    tzw. utracone korzyści. Zarządy banków od lat walczą żeby obniżyć stopy tych
    rezerw i nic ....NBP ma przecież za to gotówę do obrotu ...