  • 41. Data: 2004-03-28 21:10:30
    Temat: Re: Odmowa potwierdzenia zamknięcia konta
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:c4787d$j3n$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie wiem czy ma obowiązek przechowywania kopert, ale jeżeli ich nie
    > przechowuje to raczej nic nie udowodni.
    > Jeżeli dojdzie do sporu to klient przedstawi dowód nadania z numerem
    > przesyłki i zwrotkę. Jak bank chciałby wykazać co dostał, bez koperty z
    > numerem przesyłki? Na słowo?

    A jak klient wykaże, że bank twierdząc, iż nic nie dostał, kłamie?

    Inna sprawa, że w sporze bank-konsument, bank twierdzący, że dostał pustą
    kopertę, której nie jest w stanie przedstawić, bo wyrzucił, raczej byłby
    skazany na porażkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 42. Data: 2004-03-28 21:12:22
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak powiedzą, ze nie odebrali/nie dotarło to złożę reklamację na poczcie.

    To nie lepiej od razu wysłać ZPO? Mówimy przecież o pojedynczej przesyłce, a
    nie masowym wypowiadaniu umów :)

  • 43. Data: 2004-03-28 21:26:54
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > To nie lepiej od razu wysłać ZPO? Mówimy przecież o pojedynczej przesyłce, a
    > nie masowym wypowiadaniu umów :)

    Zwracam uwagę na "jak" w podkreślonym fragmencie . Mimo wszystko w
    bankach nie pracują skończeni idioci, którzy będą chcieli zaprzeczać
    łatwo sprawdzalnej rzeczy.

    KJ

  • 44. Data: 2004-03-28 21:39:36
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Inna sprawa, że w sporze bank-konsument, bank twierdzący, że dostał
    > pustą kopertę, której nie jest w stanie przedstawić, bo wyrzucił,
    > raczej byłby skazany na porażkę.

    Cieszę się że podzielasz moją opinię ;-)

  • 45. Data: 2004-03-28 22:19:59
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zwracam uwagę na "jak" w podkreślonym fragmencie . Mimo wszystko w
    > bankach nie pracują skończeni idioci, którzy będą chcieli zaprzeczać
    > łatwo sprawdzalnej rzeczy.

    Jestem przekonany, że nie każdy wie, że można reklamować polecony i
    dowiedzieć się w związku z tym, kto go odebrał. W związku z tym sądzę, że
    lepiej od razu wysłać ZPO, bo mniej kłopotów będzie jak powiedzą, że nie
    odebrali (bo im się zgubiło, albo nie wykonali dyspozycji).

  • 46. Data: 2004-03-28 22:20:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Cyb" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > o ile sie nie myle to nawet mozesz przyniesc kartke z zyczeniami dla
    > dyrektora i poprosic o podstemplwoanie drugiego egzemplarza, ze
    > wplynelo...

    Prosić możesz, ale możesz nie dostać.

  • 47. Data: 2004-03-28 22:36:32
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:[...]

    > Jestem przekonany, że nie każdy wie, że można reklamować polecony i
    > dowiedzieć się w związku z tym, kto go odebrał.
    jak to było ? "Śmierć frajerom" (C) Lech
    W związku z tym sądzę, że
    > lepiej od razu wysłać ZPO, bo mniej kłopotów będzie jak powiedzą, że nie
    > odebrali (bo im się zgubiło, albo nie wykonali dyspozycji).
    ?? Jakie kłopoty ? Idę na pocztę, reklamuję przesyłkę numer ....
    jakiś czas później mam od poczty potwierdzenie odebrania (lub nie)
    przesyłki i ... idę z mordą do banku.
    KJ

  • 48. Data: 2004-03-28 23:32:54
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    > ?? Jakie kłopoty ? Idę na pocztę, reklamuję przesyłkę numer ....
    > jakiś czas później mam od poczty potwierdzenie odebrania (lub nie)
    > przesyłki i ... idę z mordą do banku.

    wydaje mi się, że Washko ma rację...

    to dlatego, że masz od razu w ręce kwit, na którym widzisz kto odebrał.

    oraz dlatego, że reklamowanie zwyklego poleconego ("nie-ZPO") jest chyba
    ograniczone czasowo..
    nie wiem tylko ile czasu po wysłaniu poczta pozwala na reklamację i ją
    przeprowadza (dochodzenie), a tym samym po jakim czasie reklamowanie nie
    jest już możliwe

    ukłony
    zbyszko janke

  • 49. Data: 2004-03-29 00:03:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 28 Mar 2004 23:10:30 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >A jak klient wykaże, że bank twierdząc, iż nic nie dostał, kłamie?

    pokaże dokument z Poczty Polskiej, w którym będzie oświadczenie, że
    przesyłka dotarła do adresata, a potwierdzenie tego faktu Poczta ma u
    siebie, pewnie nawet z datą i nazwiskiem osoby, która odebrała
    przesyłkę.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 50. Data: 2004-03-29 00:04:13
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    Kamil:
    > ?? Jakie kłopoty ? Idę na pocztę, reklamuję przesyłkę numer ....
    > jakiś czas później
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    "jakiś czas później" - poczta zastrzega sobie na przeprowadzenie
    reklamacji/dochodzenia bodaj 3 miesiące... może być szybciej, ale ja dwa
    razy reklamowałem listy polecone, i ani jednego terminu poczta nie
    dotrzymała.
    ______________________

    a poza tematem wąku:

    w obu moich przypadkach musiałem dzwonić do działu reklamacji i dopytywać,
    ponaglać
    (nazywa się to chyba działem dochodzeń czy jakoś tak)

    i za każdym telefonem łączenie, przełączanie, panie opowiadają o urzędzie
    przesyłek niedoręczalnych łódź-koluszki, o tym, że są same bo koleżanka na
    urlopie...

    niepotrzebna strata czasu, nerwów, pieniędzy na telefony.
    wyślij lepiej ten "ZPO"

    choć poza narzekaniem moim na niedotrzymywanie terminów reklamacji przez
    PP muszę przyznać, że w obu przypadkach było mi to na rękę - przekroczenie
    terminu reklamacji wiąże się z wypłatą odszkodowania - jest to (o ile
    dobrze pamiętam) 50 x wartość polecenia, niezależnie od wartości listu
    (jeśli nie był to list wartościowy ani ubezpieczony)

    a dziś polecenie kosztuje:
    3,45pln za calość minus list zwykły 1,25 = 2,20pln
    2,20 x 50 = 110pln odszkodowania

    (o ile terminy, kwoty i stawki się nie zmieniły)

    ale tobyło tak na poboczu tematu, ciekawostka
    kłaniam się
    zbyszko janke