  • 11. Data: 2014-04-11 15:23:05
    Temat: Re: OFE czy ZUS:P
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-11 15:19, z pisze:

    > Widzę że naprawdę musisz trochę doczytać, kto tu jest efektywny a kto
    > "wodoleje". Taka wskazówka: przeliczenie na jednego wyborcę ;-)
    > Ślizganie się na populistycznych hasłach później prowadzi do takiego
    > bajzlu jak z OFE.

    Wytłumacz swoją wizję, bo za cholerę nie rozumiem o co ci chodzi.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2014-04-11 15:42:14
    Od: "PiotrF" <u...@w...pl>

    Na złość rządzącym kłamcom i demagogom zostaję w OFE razem z zoną i
    uprawnionymi znajomymi.
    Nie dam tuskowi satysfakcji ze za mnie wybrał to co dla niego dobre.

    Piotr

  • 13. Data: 2014-04-11 19:12:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" a...@g...co

    > Przy czym odpowiedz, ze to i tak nie ma znaczenia sugeruje (ze
    > wzgledu na forme wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem
    > jest to wersja sugerowana przez panujacych u koryta).

    Jeśli coś jest dobre dla tych, którzy zasiadają tuż przy
    korycie -- zapewne jest złe dla tych, którzy spoglądają
    na koryto z oddali. Ale IMO trudno określić, która forma
    utylizacji składek jest gorsza dla nas.

    IMO najlepsze rozwiązanie to troska o zdrowie, przejęcie
    dostępu do koryta i karmienie siebie oraz najbliższych,
    którzy dopomogli w uzyskaniu tegoż dostępu.

    Ani Kaczyński nie wybiera pomiędzy ZUS i OFE, ani Tusk,
    ani Palikot czy Miller bądź Pawlak... Oni wybierają
    zupełnie inaczej. :)

    Ode mnie macie solidną obietnicę -- jeśli dojdę do wiadomego
    koryta, będę Was karmił obficie?... Nie -- będę torował Wam
    drogę do tegoż koryta i odganiał kijem hołotę, czyli tych
    wszystkich, którzy zechcą sięgnąć po nasze dobro, zwane
    prosem podatników! Karmieniem zajmą się inni -- ci,
    których do tego powołamy, obficie ich nagradzając
    wspólnym dostępem do prosa...

    -=-

    Na Putina nie ma co liczyć? -- zajęcie Ukrainy, Estonii
    i Łotwy zajmie mu sporo czasu. Po tych posunięciach nie
    nastąpi całkowite przejęcie terenów RP przez Rosję, ale
    granice będą posuwały się stopniowo -- najpierw polecą
    białoruskie tereny bezsporne (Białystok jest sporny,
    ale leży na granicy) po których zajmowana będzie Litwa
    obecna, litewska część obecnej Polski, a na koniec
    będą przejmowane tereny południowego wschodu obecnej RP...

    Liczyć można, ale wszystko jest czasochłonne...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-04-11 19:13:01
    Od: luq <l...@o...nospam.pl>

    W dniu 2014-04-11 09:44, Krzysiek pisze:
> [...]
    wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez

    Trzeba sobie uświadomić ile procent składki przechodziło/ przechodzi do
    OFE - obecnie niecałe 3 % reszta i tak zostaje w ZUS

    Pieniądze w OFE to konkretne kwoty które są dziedziczone i to mnie
    przekonuje za zostanie w OFE

    P.S. Oczekiwanie na emerytury z ZUS czy OFE to i tak naiwność

  • 15. Data: 2014-04-11 20:43:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-11 19:13, luq pisze:

> [...]
    > OFE - obecnie niecałe 3 % reszta i tak zostaje w ZUS
    >
    > Pieniądze w OFE to konkretne kwoty które są dziedziczone i to mnie

    składka w ZUS (wierząc kampanii informacyjnej) jest również
    'dziedziczona'. O ile można nazwać dziedziczeniem przepisanie cyferek z
    jednego konta na inne.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2014-04-11 21:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 00:44:05 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):
> [...]
    wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez

    To i tak nie ma znaczenia - g* dostaniesz :-)

    Wybory ida, pomysl lepiej na kogo glosowac, i konadydatow sie spytaj o
    opinie ... a potem o uzasadnienie :-P

    J.

  • 17. Data: 2014-04-12 18:27:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-11 15:23, Pete pisze:

    > Wytłumacz swoją wizję, bo za cholerę nie rozumiem o co ci chodzi.

    http://finanse.wp.pl/kat,1033757,title,KRUS-nie-jest
    -idealny-ale-ZUS-jest-gorszy,wid,11377751,wiadomosc.
    html?ticaid=11289a&_ticrsn=3

    http://tiny.pl/qnzl8

    Pierwszy link z gugla.

    Znajdź chwilę na lekturę a zobaczysz że przepisanie wszystkich do KRUSu
    byłoby w dzisiejszej sytuacji jakimś wyjściem.
    Nie idealnym ale jakimś.
    Nie stać nas już na ZUS.
    Im wcześniej to zrozumiemy tym lepiej dla naszych dzieci.

  • 18. Data: 2014-04-12 19:38:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 12.04.2014 18:27, z pisze:

    > Nie stać nas już na ZUS.

    Nie stać, to nas już, na wiele rzeczy ale jak mówi powiedzonko "kto
    biednemu zabroni żyć bogato" ;)

    Xenocide

  • 19. Data: 2014-04-12 19:38:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    > Nie idealnym ale jakimś.
    > Nie stać nas już na ZUS.
    > Im wcześniej to zrozumiemy tym lepiej dla naszych dzieci.

    ???
    Mozesz wyjasnic?
    Bo ten artykuł na pewno tego nie robi...

  • 20. Data: 2014-04-12 20:58:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-12 19:38, Budzik pisze:
    > Bo ten artykuł na pewno tego nie robi...

    Jak dzieci. :-) To może prościej:

    http://www.ppr.pl/artykul-a-jednak-krus-efektywniejs
    zy-od-zus-159211-dzial-234.php

    http://tiny.pl/qnz2n

    "W ZUS-ie jest 22 mln członków (tych pobierających świadczenia i tych,
    którzy odkładają dopiero składki). Na obsługę molocha w 2009 r. poszło
    152 mld zł. W przeliczeniu na każdego członka ZUS-u to blisko 7 tys. zł.
    Na emerytury i renty 7,5 mln ubezpieczonych w ZUS idzie 135 mld zł -
    czyli jeden świadczeniobiorca kosztuje 18 tys. zł!

    Jednocześnie łączny budżet KRUS-u to 17 mld zł. W sumie KRUS ma 3 mln
    członków (pobierających emerytury i renty oraz płacących składki).
    Oznacza to, że każdy KRUS-owiec kosztuje 5666 zł. Na emerytury i renty
    niecałych 1,5 mln ubezpieczonych w rolniczej kasie idzie 13,7 mld zł -
    czyli jeden świadczeniobiorca kosztuje 9,5 tys. zł. Łatwo zauważyć, że
    emeryt i rencista w KRUS jest dwa razy tańszy niż w ZUS."