  • 1. Data: 2014-04-11 09:44:05
    Temat: OFE czy ZUS:P
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Troche nie na temat ale jestem ciekawy waszych opinii ktore zle jest mniejszym
    zlem?:P

    Przy czym odpowiedz, ze to i tak nie ma znaczenia sugeruje (ze wzgledu na forme
    wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez
    panujacych u koryta).

  • 2. Data: 2014-04-11 10:13:52
    Temat: Re: OFE czy ZUS:P
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2014 09:44, Krzysiek pisze:
> [...]
    wyboru)
    > ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez panujacych u

    Cóż, pamiętaj że politycy potrzebują głosów więc na pewno coś z tego
    ZUSu będzie wypłacane i rewaloryzowane.

    W przypadku prywatnych OFE te mogą sobie splajtować i zniknąć.

    ZUS jest może mało wydajny i słabo płaci, ale jest oparty na
    wyrachowaniu polityków, a to dość pewny element.

  • 3. Data: 2014-04-11 10:26:35
    Od: jj <p...@w...pl>

    Jesli mam do wyboru:

    a) utrzymywac urzednikow
    b) utrzymywac urzednikow i managerow z OFE

    to wybieram utrzymywanie tylko urzednikow

  • 4. Data: 2014-04-11 10:36:47
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-04-11 09:44, Krzysiek pisze:
> [...]
    wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez

    Na razie nikt mi nie powiedział ile emerytury więcej z ZUSu dostanę, jak
    przekażę swoje grosiki z OFE do ZUS (niż jak nie przekażę).

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-04-11 10:41:00
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    wyboru) ze mniejszym zlem jest ZUS (i zarazem jest to wersja sugerowana przez

    Generalnie można powiedzieć że na OFE i tak już postawiono krzyżyk.
    Im więcej ludzi nie ruszy du... żeby zrobić na złość złodziejskiemu
    rządowi tym bliżej do marnych wyników i upadku OFE. I tak kółko się zamyka.
    Przed nami ważniejsze wybory. Tylko ten durny naród wybiera ciągle
    mniejsze zło albo łyka propagandę nie uruchamiając szarych komórek które
    jeszcze zostały.

  • 6. Data: 2014-04-11 10:47:31
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 10:41:00 UTC+2 użytkownik z napisał:

    >Tylko ten durny naród wybiera ciągle
    >
    > mniejsze zło albo łyka propagandę nie uruchamiając szarych komórek które
    >
    > jeszcze zostały.

    Tak to niestety wyglada...

    pewna sugestia ze OFE jest podejscie wynikle z analizy:
    https://zostajezofe.pl/docs/informacja.pdf

    co wiecej przy i tak niewielkiej kwocie jaka pojdzie do OFE, to moze nie byc duzy
    koszt "utarcia nosa" politykom.
    Aczkolwiek to dziecinna zabawka, a moze kosztowac jesli OFE zalicza wpadke na
    gieldzie, a nawet jesli nie to potem i tak wszystko trafia do ZUS....

  • 7. Data: 2014-04-11 12:24:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-11 10:41, z pisze:

> [...]
    > Przed nami ważniejsze wybory. Tylko ten durny naród wybiera ciągle
    > mniejsze zło albo łyka propagandę nie uruchamiając szarych komórek które

    ALe dlaczego mam wybrać OFE na złość ZUS, skoro przez 10 lat w OFE
    jestem w plecy w porównaniu do aktualnych emerytów?
    I jak sobie policzę, ile za to zapłaciłem zarządzającym OFE (których
    wynagrodzenie absolutnie nie zależy od wyników) to mi się nóż w kieszeni
    otwiera.
    10 lat temu też patrzyłem optymistycznie na ten system, ale teraz mam
    ich głęboko w d...

    --
    Pete

  • 8. Data: 2014-04-11 14:20:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-11 12:24, Pete pisze:
    > 10 lat temu też patrzyłem optymistycznie na ten system, ale teraz mam
    > ich głęboko w d...

    Teraz powinieneś mieć głęboko w d... tych co to wszystko spaprali
    (doczytaj jak).
    I tak wszystko z powrotem wraca do ZUS. A jak wiadomo w perspektywie
    jest to największy bankrut jaki może być. Już KRUS jest lepszy bo
    przynajmniej mało bierze i mało obiecuje.
    Dlatego pozostanie w OFE ma dziś aspekt czysto ideowy a nie materialny
    bo to wsio ryba.

  • 9. Data: 2014-04-11 14:42:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-11 14:20, z pisze:

    > Teraz powinieneś mieć głęboko w d... tych co to wszystko spaprali
    > (doczytaj jak).

    Mam. Ale dlaczego ja mam ponosić dalej koszt tego, tkwiąc w tym g... po
    uszy?

    > I tak wszystko z powrotem wraca do ZUS. A jak wiadomo w perspektywie
    > jest to największy bankrut jaki może być.

    Zawsze może być gorzej, bo ...
    > Już KRUS jest lepszy bo
    > przynajmniej mało bierze i mało obiecuje.

    ... chyba się z choinki urwałeś.
    KRUS to dopiero jest bankrut. Porównaj ile % budżet dokłada do tej
    instytucji.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2014-04-11 15:19:18

    W dniu 2014-04-11 14:42, Pete pisze:
    > ... chyba się z choinki urwałeś.
    > KRUS to dopiero jest bankrut. Porównaj ile % budżet dokłada do tej
    > instytucji.

    Widzę że naprawdę musisz trochę doczytać, kto tu jest efektywny a kto
    "wodoleje". Taka wskazówka: przeliczenie na jednego wyborcę ;-)
    Ślizganie się na populistycznych hasłach później prowadzi do takiego
    bajzlu jak z OFE.