  • 1. Data: 2014-04-10 20:42:04
    Temat: dobre przeliczniki kartowe
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Jak wiemy - szukamy nowej karty z dobrymi przelicznikami. Wygląda na to,
    że KK już nie bardzo można znaleźć i ostatnio głównie sugerowana na
    grupie jest karta do kantoru Aliora. Tylko że ja nie chcę kupować na
    zapas $, jeśli nie wiem z góry ile będę potrzebował.

    Jak nie ma już fajnych kredytowych rozliczanych w PLN, to może jest na
    rynku chociaż jakaś dobra debetówka rozliczana w PLN? Chodzi mi o to
    żeby można było zasilać konto i wylewać z powrotem PLN, nie zamrażając kasy.

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2014-04-10 21:19:45
    Temat: Re: dobre przeliczniki kartowe
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > rynku chociaż jakaś dobra debetówka rozliczana w PLN? Chodzi mi o to
    > żeby można było zasilać konto i wylewać z powrotem PLN, nie zamrażając kasy.

    debetówki z PKO BP miały dobre przeliczniki i wiele walut (np. CZK)
    przeliczane były na PLN z pominięciem EUR...

    macie może wiedzę jak to teraz wygląda?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-04-10 22:28:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 10.04.2014 20:42, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > rynku chociaż jakaś dobra debetówka rozliczana w PLN? Chodzi mi o to
    > żeby można było zasilać konto i wylewać z powrotem PLN, nie zamrażając kasy.

    Jest jeszcze VISA z Getinu ale jakoś nikomu się nie chce jej w końcu
    sprawdzić.

    Xenocide

  • 4. Data: 2014-04-10 22:49:14
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Po raz kolejny przytaczam na grupie, karta debetowa Auchan Skarbonka
    http://www.auchan.pl/karty-auchan/karty/karta-skarbo
    nka-mastercard

    6. Transakcje dokonane przy użyciu Karty w walutach innych niż złoty
    polski lub USD przeliczane są po kursie Organizacji płatniczej na USD, a
    następnie na polski złoty po kursie Organizacji płatniczej obowiązującym
    w dniu rozliczenia Transakcji przez Organizację płatniczą. Transakcje
    dokonywane przy użyciu Karty w USD przeliczane są na polski złoty po
    kursie Organizacji płatniczej obowiązującym w dniu rozliczenia
    Transakcji przez Organizację płatniczą. Oney jest uprawniony do
    dokonania przeliczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

  • 5. Data: 2014-04-11 09:15:23
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    tom pisze:

    > Po raz kolejny przytaczam na grupie, karta debetowa Auchan Skarbonka
    > http://www.auchan.pl/karty-auchan/karty/karta-skarbo
    nka-mastercard

    A można z niej wylać nadpłatę przelewem? Bo wygląda, że za bankomat
    sobie liczą prowizję.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2014-04-11 09:45:36
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2014-04-10 22:49, tom pisze:
> [...]
    > Transakcji przez Organizację płatniczą. Oney jest uprawniony do
    > dokonania przeliczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

    Faktycznie mi to uciekło. Dobrze że kolega łaskawie przypomniał i nie
    krzyczał od razu na zapominalskich.

    Zapisuje sobie aby przyjrzeć się dokładnie warunkom i opłatom.

    Dziękuję!

  • 7. Data: 2014-04-12 15:31:08
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > Transakcji przez Organizację płatniczą. Oney jest uprawniony do
    > dokonania przeliczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

    Faktycznie karta debetowa jest ok, natomiast kredytowa już niestety nie:

    Transakcje zagraniczne przy użyciu karty, dokonane:
    a) w euro (EUR) - są przeliczane na złote polskie (PLN) w dniu
    rozliczenia transakcji przez Centrum Kart, według kursu sprzedaży dewiz
    Banku
    Zachodniego WBK SA z tego dnia,
    b) w walutach innych niż euro (EUR) - są w pierwszej kolejności
    przeliczane na euro (EUR) według kursu stosowanego przez Organizację
    płatniczą
    w dniu rozliczenia transakcji przez Organizację, a następnie przeliczane
    z euro (EUR) na złote polskie (PLN) według kursu sprzedaży dewiz
    Banku Zachodniego WBK z dnia rozliczenia transakcji przez Centrum Kart.
    Do kwoty transakcji przeliczanej na euro (EUR) jest automatycznie
    dodawana prowizja za przewalutowanie transakcji zgodna z TOiP.

    Brzmi to conajmniej groźnie.

  • 8. Data: 2014-04-12 16:22:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 10.04.2014 22:49, tom pisze:
> [...]
    > Transakcji przez Organizację płatniczą. Oney jest uprawniony do
    > dokonania przeliczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

    Miałem poprzednią, bo kupując bilety na Ryanair unikało się opłaty a
    przeliczniki były ok. Jednak jest to tylko debetówka a autor szuka w
    ostateczności debetówki. Wpłata na nią idzie kilka dni przelewem (chyba
    że się coś poprawiło) a od razu jest tylko jak się wpłacić pieniądzem w
    Auchan. Co najgorsze włączają się nie wiadomo skąd jakieś kretyńskie
    smsy z Auchan, więc lepiej nie podawać prawdziwego nr tel.

    Xenocide

  • 9. Data: 2014-04-12 20:33:05
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2014-04-12 16:22, xbartx pisze:
> [...]
    > Auchan. Co najgorsze włączają się nie wiadomo skąd jakieś kretyńskie
    > smsy z Auchan, więc lepiej nie podawać prawdziwego nr tel.

    Odnosnie karty skarbonka auchan: jak nie korzystacie sami wypowiadają
    umowę. U mnie trochę poleżała, w związku ze zmianami na rynku kartowym
    miałem zacząc korzystać a tu zonk - wypowiedzenie w skrzynce.