  • 91. Data: 2014-04-15 16:29:06
    Temat: Re: OFE czy ZUS:P
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CyberBoB" napisał w wiadomości
    >Nie wiem czy padło to już w tej dyskusji: nie cieszcie się za bardzo
    >"dziedzicznością" środków zgromadzonych w ZUS/OFE. Jest zapisane w
    >przed uzyskaniem emerytury lub pobierałeś ją z ZUS (środki z OFE też
    >wypłaca >ZUS) mniej niż 3 lata. Po tym okresie nie ma żadnego
    >dziedziczenia. Super ?

    Tylko wiesz - srodki w OFE sa, i ustawa moze sie jeszcze pare razy
    zmienic.
    W ZUS srodkow nie ma, wiec watpie zeby ustawowo wprowadzili
    dziedziczenie :-)

    Gwoli scislosci to pewne dziedziczenie jest - ZUS moze wyplacac
    emeryture malzonkowi do konca jego dni, a dzieciom rente rodzinna
    przez pare lat.

    Natomiast tak chyba ciagle nie ma ustalonego pomyslu na wyplaty z
    OFE - jesli ma byc ze zgromadzonych srodkow wyplacana emerytura na
    podstawie sredniej dlugosci przyszlego zycia, to zrozumiale ze kto
    umrze przed srednia, ten nie moze liczyc na zwrot kapitalu.

    Gdyby mialybyc raty z kapitalu ... no to pytanie jak - same odsetki a
    kapital dziedziczony, czy uszczuplenie kapitalu ... ale wtedy OFE to
    nie dobry wujek - wyplaty obliczone np na 30 lat, a potem konto sie
    panu/i skonczylo :-)

    J.

  • 92. Data: 2014-04-17 10:34:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote on
    2014-04-14_1:37
    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    Budzik, nie karm trolla, nigdy. Proszę...

    witrak()