  • 11. Data: 2003-09-10 13:43:40
    Temat: Re: O pozytkach z funduszy inwestycyjnych przez mBank...
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "A_Zet" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:thutlvcvlsdccgco8u152ur8mau05nbmjv@4ax.com...
    > Dnia Wed, 10 Sep 2003 11:06:20 +0200, "Glenn"
    > <g...@g...pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    > prawa i uchwalonych regulaminow, ktorych nigdy nie lamia, ale ktore
    > dzialaja na ich korzysc? Ze skoro pisze do s i e d m i u dni to
    > jest powszechnie rozumiane, ze jest to termin wyjatkowy, w razie wojny
    > czy paru innych kataklizmow, a n o r m a l n i e to jest to tylko
    > grzecznosciowa deklaracja?
    >
    > Dla mnie to jest oczywista kpina, by w n o r m a l n y c h
    > warunkach nabycie czy zbycie FI trwalo AZ s i e d e m dni -
    > obojetnie, co na ten temat mowi usrany regulamin. Bo w ten sposob,
    > moj malutki migocacy adwersarzu, buduje sie image firmy i zaufanie jej

    Drogi Adku,

    Trochę bezpodstawnie irytujesz się na otrzymane odpowiedzi, ale to naprawdę
    Twój błąd.
    Jeżeli miałeś zamiar wykorzystać to co dzieje się na WGPW w ostatnich
    kilkunastu dniach a nie kilkunastu tygodniach to trzeba było zdecydować się
    na akcje lub kontakty.
    Ty wybrałeś fundusze inwestycyjne akcji. To z założenia instrument dla
    regularnych inwestycji na lata, nie na dni i tygodnie. Jeżeli pokusić się o
    spekulację na tych funduszach to w perspektywie kilku tygodni czy miesięcy -
    odpowiednio wcześnie kupić jednostki i odpowiednio wcześnie (póki rośnie)
    sprzedać.

    Jeżeli obecną sytuację na rynku -szczególnie akcji- nazywasz n o r m a l n
    ą, to chyba jednak nie do końca jest to prawda. Spójrz na wykres WIG, kiedy
    i ile razy w ostatnich latach zdarzały się tak gwałtowne wzrosty, a teraz
    spadki ?

    W praktyce w SFI przed 02-09-2003 dla SEB, City, SKARBCA środki z umorzeń
    FI akcji/hybrydowych na eKoncie pojawiały się w dniu wyceny lub dnia
    następnego. Nie jestem pewnien czy wszystkie (może ktoś wie ?) ale
    przynajmniej część TFI ubezpiecza się od nagłego napływu dyspozycji umorzeń.
    Ale to podnosi koszty.

    TomekD

  • 12. Data: 2003-09-11 06:06:23
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > następnego. Nie jestem pewnien czy wszystkie (może ktoś wie ?) ale
    > przynajmniej część TFI ubezpiecza się od nagłego napływu dyspozycji

    Nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby środki z odkupienia pojawiły się na
    jakimkolwiek rachunku bankowym w dniu wyceny (oprócz rachunku banku
    rozliczającego transakcje TFI ;-)
    Przelew z rachunku banku depozytariusza wychodzi zwykle następnego dnia po
    umorzeniu w drugiej sesji eliksiru. Najwcześniej więc może się pojawić na
    rachunku klienta następnego dnia po umorzeniu ok godz. 13.00 - w zależności
    od postępowania - księgowania przeprowadzonego w banku prowadzącym rachunek
    klienta.
    Statuty TFI na które tak gremialnie wszyscy tu się powołuja określają
    maksymalne terminy realizacji transakcji.
    To, że Mbank zbyt długo realizuje zlecenia (nie wiem, bo nie korzystałam z
    usług Supermarketu) wynika z jego procedur, wynika również z momentu
    złożenia zlecenia, a potem przesłania go przez mbank do agenta
    transferowago, oraz ze statutu własnie danego TFI, w którym jest napisane w
    jakich terminach są przyjmowene zlecenia odkupień i po jakich cenach(z
    którego dnia) są realizowane.

    Fakt jest taki, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu umowa telefoniczna
    z danym Towarzystwem i składanie zleceń odkupień i konwersji przez telefon.
    wtedy ma się gwarancję czasu realizacji zlecenia i wpływu pieniędzy na
    rachunek.

  • 13. Data: 2003-09-11 07:00:23
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Ania" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    zależności
    > od postępowania - księgowania przeprowadzonego w banku prowadzącym
    [....]

    Oczywiście masz rację.
    Myslałem o dniu po wycenie, a napisało się tak jak widać...

    TomekD

  • 14. Data: 2003-09-17 09:56:14
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > obojetnie, co na ten temat mowi usrany regulamin. Bo w ten sposob,
    > moj malutki migocacy adwersarzu, buduje sie image firmy i zaufanie jej

    Alez nie trwa 7 dni bo zapomniales o transferze srodkow.