  • 1. Data: 2003-09-10 07:48:44
    Temat: Lamerskie pytanie dot. FI
    Od: "TeeS" <y...@p...onet.pl>

    Witam,
    szukam podstawowych informacji nt. funduszy inwestycyjnych. Niestety jestem
    zupełnie zielony w tym temacie - znalazłem coś na bankier.pl ale to raczej
    dla już użytkujących.
    Moje zainteresowanie wynika z tego, że znajomy ma wolne na dłuższy czas 25
    tys. Bardziej interesuje go pewnośc interesu, niż ew. większe zyski
    Pani z Commercial Union naopowiadała mu coś o 30% zyskach i chciałbym
    zweryfikowac tą informację. Coś to za pieknie wygląda ...

    Pzdr,
    --
    TeeS

    -- Uwaga na pułapkę w adresie e-mail ! --

  • 2. Data: 2003-09-10 08:05:43
    Temat: Re: Lamerskie pytanie dot. FI
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    TeeS wrote:
    > czas 25 tys. Bardziej interesuje go pewnośc interesu, niż ew. większe
    > zyski Pani z Commercial Union naopowiadała mu coś o 30% zyskach i
    > chciałbym zweryfikowac tą informację. Coś to za pieknie wygląda ...

    Gdybys zainwestowal w kwietniu albo jeszcze dawniej to moze, wiec
    najzwyczajniej nacina cie... Chyba, ze podobna stope moze zagwarantoweac ci
    na pismie ;)
    Co do stron.
    tfi.hoga.pl
    www.fundusze.mbank.com.pl
    www.efund.pl

  • 3. Data: 2003-09-10 08:12:14
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "TeeS" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pani z Commercial Union naopowiadała mu coś o 30% zyskach i chciałbym
    > zweryfikowac tą informację. Coś to za pieknie wygląda ...

    Powiedz mu, żeby pogadał z agentem PZU Życie o produkcie Pogodna Jesień. -
    jeśli chce zainwestować na kilka a bardziej kilkanaście lat. Ew. jeśli ma
    ochotę się troche podszkolić i samemu inwestować (co nie koniecznie będzie
    dla niego lepszym rozwiązaniem). To niech zadzwoni sobie do GTFI i poprosi o
    materiały informacjyne, dostanie kilka książeczek - jak to przetrawi to
    będzie już wiedział, czy chce to robić samodzielnie, czy oddać kase
    specjalistom.
    Powodzenia,
    tomekk

  • 4. Data: 2003-09-10 08:31:31
    Od: "TeeS" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomekk" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    > Powiedz mu, żeby pogadał z agentem PZU Życie o produkcie Pogodna Jesień. -
    > jeśli chce zainwestować na kilka a bardziej kilkanaście lat. Ew. jeśli ma

    Ups, mamy inną perspektywę czasu ;-)
    Przewidywany czas inwestycji: 1 do 1,5 roku.

    Pzdr,

  • 5. Data: 2003-09-10 09:04:13
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Ups, mamy inną perspektywę czasu ;-)
    > Przewidywany czas inwestycji: 1 do 1,5 roku.

    Jeśli nie akceptuje możliwości straty, to tylko FI Bonów Skarbowych.
    Towarzystwo dowolne.
    Polecam SEB2.

    Na innych może (musi?) stracić

  • 6. Data: 2003-09-10 09:24:10
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

> [...]
    Jesień. -

    > Ups, mamy inną perspektywę czasu ;-)
    > Przewidywany czas inwestycji: 1 do 1,5 roku.

    Ktoś tu pisał o dłuższym czasie :-)
    Tak czy siak, te strony, które podał Michał + informatory z GTFI powinny Ci
    (a właściwie kasiastemu koledze :-) ) natreścić sprawę wystarczająco.
    Potem już tylko konto np. w mBanku i bezprowizyjne zakupy FI, a których to
    już będziesz sam wiedział.

    tomekk
    ps. Nie żebym jakoś specjalnie reklamował GTFI, ale po prostu moim zdaniem
    mają najlepsze materiały edukacyjne. Bo jeśli chodzi o FI, to jak na razie
    na ich produktach udało mi się tylko stracić :-(

    Jeszcze jedno... Nie kupował bym tylko jednego FI jak tu kolega radził.
    Przemyslany portfel inwestycyjny jeszcze nikomu nie zaszkodził.

  • 7. Data: 2003-09-10 10:29:00
    Od: "TeeS" <y...@p...onet.pl>

    > Ktoś tu pisał o dłuższym czasie :-)

    Dlatego potem to sprecyzowałem ;-)

> [...]
    > Jeszcze jedno... Nie kupował bym tylko jednego FI jak tu kolega radził.
    > Przemyslany portfel inwestycyjny jeszcze nikomu nie zaszkodził.

    Czy istnieją jacuś brokerzy albo cos takiego? Nikt z nas dwóch nie ma o tym
    pojęcia...

    Pzdr,

  • 8. Data: 2003-09-10 10:35:41
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    > Czy istnieją jacuś brokerzy albo cos takiego? Nikt z nas dwóch nie ma o
    tym
    > pojęcia...

    Dlatego podałem Ci źródło, gdzie w sposób łopatologiczny poczytasz o istocie
    FI. Na początek powinno wystarczyć.
    Nie trzyba być ekonomistą, żeby samemu rozsądnie troszczyć się o swoje
    oszczędności.
    A co do brokerów to nie wiem... Czy Twój znajomy koniecznie chce się dzielić
    kasą z kimś innym?
    Niech poświęci niedzielny wieczór i się doszkoli - nie zaszkodzi mu. To
    życzliwa rada.
    tomekk

  • 9. Data: 2003-09-10 10:50:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    tomekk wrote:
    > Nie trzyba być ekonomistą, żeby samemu rozsądnie troszczyć się o swoje
    > oszczędności.

    Szkoda, ze rzad tego nie rozumie i zmusza do tracenia kasy na II filar

  • 10. Data: 2003-09-10 11:03:39
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    napisał w wiadomości news:bjmvn4$5c1$1@news.onet.pl...

    > Szkoda, ze rzad tego nie rozumie i zmusza do tracenia kasy na II filar

    Świadomość społeczna jest mierna. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że troska o
    te sprawy z perspektywą kilkunasto/kilkudziesięcio letnią to konieczność a
    nie luksus.
    A tak - dzisiaj mamy grupę sceptyków w stosunku do "III filaru" - jutro
    grupę emerytów żyjących w nędzy na państwowym garnuszku.
    Jestem agentem ubezpieczeniowym i wiem jak ludzie do tego podchodzą.
    Większość ma to w nosie. Nie myślą o tym co będzie jutro.
    To kwestia braku świadomości, braku edukacji.
    tomekk