  • 51. Data: 2019-10-02 22:41:39
    Temat: Re: Nowy sposób logowania do banków
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > A jakie jest cookie mBanku? Czasowe czy sesyjne? I dlaczego w ogóle
    > wybrali cookie jak już dawno używa się inne metody fingerprintu
    > przeglądarki czy nawet OSa??

    Którego OSa?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 52. Data: 2019-10-02 23:44:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 02 Oct 2019 22:41:39 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Którego OSa?

    Każdego? (nmap)

    --
    Marek

  • 53. Data: 2019-10-03 09:30:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 17:35, J.F. pisze:

    > A dodaj do tego, ze jest komputer/urzadzenie, uzytkownik - moze byc
    > kilku na jednym urzadzeniu,

    Urządzenie jest przypisywane do konta użytkownika. Nic nie stoi (albo
    przynajmniej nie powinno stać) na przeszkodzie, aby było przypisane do
    kilku jak kilku go używa.
    Założenie, że każdy ma 'swój' komputer wyprzedza chyba trochę czasy.

    > czasem urzadzenie zmienia
    > wlasciciela/posiadacza.

    Jak zmienia właściciela to użytkownik powinien mieć możliwość
    wykasowania z listy (nawet jakiś czas po zmianie właściciela).
    Rozwiązanie z ciasteczkami jest w tym przypadku gorsze bo jak skasować
    ciasteczka jakiś czas po zmianie właściciela.

    > W dodatku http mial byc bezsesyjny - tzn przegladarka prosi strone,
    > serwer wysyla, i zapomina o zdarzeniu.

    Tego nie wiedziałem. To zupełnie nie pasuje do potrzeb bankowości
    elektronicznej bo oznaczałoby, że nie ma pojęcia 'zalogował się'.
    Czyli powinni korzystać z czegoś innego niż http.

    > ciasteczka i tak sa pamietane takze na serwerze, a inne identyfikacje
    > podatne na falszerstwa.

    Też nie wiedziałem.
    Ogólnie internet to nie moja bajka.
    P.G.

  • 54. Data: 2019-10-05 22:48:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Każdego? (nmap)

    ???

    Czy masz na myśli OSa, na którym uruchomiona jest przeglądarka, czy np.
    OS, który komunikuje się bezpośrednio z bankiem (w sensie endpointów
    TCP/TLS), czy jeszcze jakiś inny, np. proxy robiący NAT?

    Domyślam się, że to pierwsze raczej nie (co ma NMAP do przeglądarki),
    a szkoda - bo to dane najbardziej prawdopodobne oraz szczegółowe.
    "Rozdzielczość" detekcji NMAPa jest "raczej" taka sobie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 55. Data: 2019-10-05 22:52:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Tego nie wiedziałem. To zupełnie nie pasuje do potrzeb bankowości
    > elektronicznej bo oznaczałoby, że nie ma pojęcia 'zalogował się'.
    > Czyli powinni korzystać z czegoś innego niż http.

    No ale ciastka wprowadzają sesje.
    Zresztą od tej strony patrząc, każda łączność używająca pakietów jest
    bezsesyjna - tylko bezpośrednie połączenie telefoniczne komutowane po
    miedzianych drutach jest może jakąś sesją. Zresztą, mało to razy wpinało
    do takiej rozmowy kogoś "na trzeciego"?
    --
    Krzysztof Hałasa