  • 41. Data: 2019-10-02 11:48:33
    Temat: Re: Nowy sposób logowania do banków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qn1md4$ds7$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-10-01 o 23:29, 'TomN' pisze:

    >Myślę, że jak ktoś kasuje to z premedytacją bo defaultowo nie są
    >kasowane.

    >Kilka lat temu kupowałem pierwszy raz w życiu bilet lotniczy.
    >Odszedłem od komputera (wyłączyłem go) bo placki ziemniaczane wolę
    >jeść na ciepło i jak wróciłem to cena była już wyższa. Pomyślałem -
    >miałem pecha

    >Jak rok temu przyszła znajoma, aby kupić bilet z naszego komputera bo
    >u nas powinno być taniej niż u niej to wtedy skojarzyłem to z
    >cookies.

    >I teraz kasuję (na wszelki wypadek) z premedytacją.

    Mowisz, ze takie numery ?
    Warte sprawdzenia, ale w biletach:
    -czasem czas do wylotu sie liczy - miescisz sie w znizkowym terminie,
    a na drugi dzien/5 minut pozniej juz nie ..
    -bywaja pule znizkowych biletow, w miedzyczasie ktos wykupil,
    -albo nawet system odnotowal, ze jestes zainteresowany, wiec wolne
    miejsca sie koncza ... i podniosl cene dla kolejnych klientow ... w
    tym i dla ciebie.

    J.

  • 42. Data: 2019-10-02 13:51:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 Oct 2019 11:37:33 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wget banku nie obsluze ... i kto wie, czy bank czegos wiecej nie
    > sprawdza.

    Jak nie jak tak, swego czasu mialem właśnie na wgecie automat do
    robienia przelewów hurtowych zanim mBank wprowadził koszyk.

    > Generalnie cookie do tego zostalo wymyslone, inne metody ... maja
    > cos
    > z prowizorki.

    Ale (niekoniecznie pierwotnie by design) teraz user ma możliwość
    modyfikowania tego i to w coraz prostszy sposób, więc do bani.
    Oczywiście można problem ściągnąć do niedasię argumentując, że
    wszystko co po stronie usera może być zmodyfikowane, prawda ale
    niektóre rzeczy łatwiej a inne trudniej i mniej powszechnie. Akurat
    cookies należą do tych prostszych.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2019-10-02 14:03:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak nie jak tak, swego czasu mialem właśnie na wgecie automat do
    >robienia przelewów hurtowych zanim mBank wprowadził koszyk.

    teraz wszystko w javascrypcie i cookies sesyjnych :-)

> [...]
    >wszystko co po stronie usera może być zmodyfikowane, prawda ale
    >niektóre rzeczy łatwiej a inne trudniej i mniej powszechnie. Akurat

    Zalezy co chcesz osiagnac - czy prostote dla usera, czy kompatybilnosc
    z roznymi przegladarkami/komputerami/OS, czy odpornosc na manipulacje
    i hackerow ...

    J.

  • 44. Data: 2019-10-02 17:03:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Wystarczy kupować bilety w "oknie prywatnym".

    Pod wpływem tego wątku odkryłem jak się otwiera okno prywatne (nigdy nie
    szukałem bo nie wiedziałem, że istnieje).
    Ale na razie nie udało mi się znaleźć jak można ustawić aby Opera się
    standardowo otwierała w oknie prywatnym.

    > Jak kiedyś wyczyściłem cookies na polecenie jakiegoś banku, to musiałem sobie na
    nowo konfigurować wygląd kilku usług, z jakich w przeglądarce korzystam.
    Dotychczas radziłem sobie tak, że:
    - po skasowaniu wszystkiego poustawiałem to co ważne,
    - odczekałem dobę,
    - następnie na koniec każdego dnia kasowałem wszystko z ostatnich 24h.
    P.G.

  • 45. Data: 2019-10-02 17:08:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 11:10, J.F. pisze:

    > Swoja droga ... ciekawe czy sie da przeniesc to cookie miedzy
    > komputerami i autoryzowac inny ...

    Szczerze mówiąc to w ogóle nie rozumiem dlaczego takie rzeczy robi się
    przez ciasteczka, a nie, że serwer zapamiętuje sobie jakieś jednoznaczne
    identyfikacje zaufanych urządzeń.
    Bezpieczeństwo "swojej" pamięci chyba jest wyższe.
    P.G.

  • 46. Data: 2019-10-02 17:14:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 17:08:31 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > identyfikacje zaufanych urządzeń.
    > Bezpieczeństwo "swojej" pamięci chyba jest wyższe.

    Dokąłdnie tak
    Np. netflix potrafi zapamiętać na jakim konkretnie telewizorze był odtwarzany.
    Ponad rok temu córka skorzystała z darmowego miesiąca w netflix.
    Miesiąc minął dalej subskrypcji nie przedłużaliśmy. Kilka miesięcy temu żona
    zarejestrowała darmowy miesiąc na swoja kartę i swoje konto i za dwa dni zablokowany
    dostęp. Na czacie odpowiedzieli ze na tym urządzeniu już darmowy dostęp był;)

  • 47. Data: 2019-10-02 17:24:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 11:48, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze takie numery ?

    Nie mam dużego doświadczenia. Dwa razy kupowałem bilety i dwa razy nie
    zostały wykorzystane.

> [...]
    > -albo nawet system odnotowal, ze jestes zainteresowany, wiec wolne
    > miejsca sie koncza ... i podniosl cene dla kolejnych klientow ... w tym

    Po tym zdarzeniu co opisałem przyjąłem, że miałem pecha i było coś z
    tych rzeczy.

    Ale ta znajoma co przyszła to mówiła, że wielokrotnie miała tak, że cena
    podskoczyła a po zalogowaniu z innego komputera była niższa.
    Tylko tym razem akurat żadnego dziecka z laptopem nie miała pod ręką.

    Z naszego komputera kupiła wtedy bilet taniej - co potwierdziło tę
    obserwację. A że to pewnie wystarczy skasować historię przeglądarki to
    już ja wymyśliłem, ale nigdy nie miałem okazji/potrzeby aby się upewnić.
    P.G.

  • 48. Data: 2019-10-02 17:27:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-02 o 17:14, Kris pisze:

    > Na czacie odpowiedzieli ze na tym urządzeniu już darmowy dostęp był;)

    Współczesne TV to często komputery. Może to też ciasteczka :)
    P.G.

  • 49. Data: 2019-10-02 17:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >jednoznaczne identyfikacje zaufanych urządzeń.
    >Bezpieczeństwo "swojej" pamięci chyba jest wyższe.

    Pewnie dlatego, ze nie wymyslono od poczatku tej jednoznacznej
    identyfikacji.
    A dodaj do tego, ze jest komputer/urzadzenie, uzytkownik - moze byc
    kilku na jednym urzadzeniu, czasem urzadzenie zmienia
    wlasciciela/posiadacza.

    W dodatku http mial byc bezsesyjny - tzn przegladarka prosi strone,
    serwer wysyla, i zapomina o zdarzeniu.

    ciasteczka i tak sa pamietane takze na serwerze, a inne identyfikacje
    podatne na falszerstwa.

    J.

  • 50. Data: 2019-10-02 18:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Współczesne TV to często komputery. Może to też ciasteczka :)

    Tam jest chyba dedykowana aplikacja ... wiec moze sobie inaczej
    identyfikowac.

    J.