    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy sposób logowania do banków
    Date: Thu, 3 Oct 2019 09:30:43 +0200
    <qn2ehc$pka$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5d94c44b$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-10-02 o 17:35, J.F. pisze:

    > A dodaj do tego, ze jest komputer/urzadzenie, uzytkownik - moze byc
    > kilku na jednym urzadzeniu,

    Urządzenie jest przypisywane do konta użytkownika. Nic nie stoi (albo
    przynajmniej nie powinno stać) na przeszkodzie, aby było przypisane do
    kilku jak kilku go używa.
    Założenie, że każdy ma 'swój' komputer wyprzedza chyba trochę czasy.

    > czasem urzadzenie zmienia
    > wlasciciela/posiadacza.

    Jak zmienia właściciela to użytkownik powinien mieć możliwość
    wykasowania z listy (nawet jakiś czas po zmianie właściciela).
    Rozwiązanie z ciasteczkami jest w tym przypadku gorsze bo jak skasować
    ciasteczka jakiś czas po zmianie właściciela.

    > W dodatku http mial byc bezsesyjny - tzn przegladarka prosi strone,
    > serwer wysyla, i zapomina o zdarzeniu.

    Tego nie wiedziałem. To zupełnie nie pasuje do potrzeb bankowości
    elektronicznej bo oznaczałoby, że nie ma pojęcia 'zalogował się'.
    Czyli powinni korzystać z czegoś innego niż http.

    > ciasteczka i tak sa pamietane takze na serwerze, a inne identyfikacje
    > podatne na falszerstwa.

    Też nie wiedziałem.
    Ogólnie internet to nie moja bajka.
    P.G.