  • 11. Data: 2019-09-14 17:10:12
    Temat: Re: Nowy sposób logowania do banków
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2019 16:51:48 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli cookie ?
    > No to tak chyba bedzie - "prywatnie" nie zadziala.

    Tak samo niesprawny mechanizm jak alert google "wykryto logowanie z
    nieznanego urządzenia" w przypadku trybu incognito lub prywatnego. A
    co jeśli ktoś wyłącznie używa w trybie incognito??

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-09-14 17:18:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 17:10:12 +0200, Marek napisał(a):

    > Tak samo niesprawny mechanizm jak alert google "wykryto logowanie z
    > nieznanego urządzenia" w przypadku trybu incognito lub prywatnego. A
    > co jeśli ktoś wyłącznie używa w trybie incognito??

    To jest wrogiem googla :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-09-14 18:14:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 14 września 2019 17:09:24 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Tak samo niesprawny mechanizm jak alert google "wykryto logowanie z
    > nieznanego urządzenia" w przypadku trybu incognito lub prywatnego. A
    > co jeśli ktoś wyłącznie używa w trybie incognito??

    Kantor aliora przesyła mi to przy każdym otwieraniu nowego okna prywatnego...
    Ale jaki inny mechanizm proponujesz? Wiadomo było, że będzie cookie.

    Inna sprawa, że firefox ma to nie do końca przemyślane - albo też przemyślane inaczej
    niż ja bym sobie przemyślał - czyli powiedzmy, że jest zrozumiałe, że w ramach
    jednego okna prywatnego - niech nawet będzie, że w jego wszystkich kartach - cookies
    itp. są zapisywane i w każdej karcie dostępne - ale są one dostępne też w kolejnych
    oknach prywatnych, dopóki się tego pierwszego nie zamknie.

  • 14. Data: 2019-09-14 18:14:43
    Od: z <...@...pl>

    W mille do www trzeba podać login, hasło, weryfikacja PESELA + z nowym
    prawem raz na miesiąc kod z sms.

    Natomiast mobilnie bez Pesela i weryfikacja na tym samym dogłębnie
    niebezpiecznym systemie i urządzeniu typu Android
    ;-)

    Dbałość o bezpieczeństwo pełną gębą. Żałosne

  • 15. Data: 2019-09-14 18:39:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 14 września 2019 18:14:46 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    > niebezpiecznym systemie i urządzeniu typu Android
    > ;-)
    >
    > Dbałość o bezpieczeństwo pełną gębą. Żałosne

    Niebezpieczny i żałosny to Ty jesteś.

    Żeby apka zaczęła działać, od zawsze potrzebne było podanie loginu, hasła oraz kodu z
    SMSa.
    A przy każdym następnym logowaniu potrzebny jest PIN (google pay inaczej to rozwiązał
    - nie pozwala na używanie jeśli całe urządzenie nie jest zabezpieczone min. PINem czy
    wzorkiem).

    Jak Ci się nie podoba, zapraszam do santiego - tam podobno będziesz musiał (dziś
    jeszcze na szczęście tego nie było) przy każdym logowaniu do "sparowanej" apki
    przepisywać kod z SMSa - zapewne przychodzącego na ten sam telefon, więc bardzo
    bezpieczeństwo podnoszącego. Podobno będzie można apkę "zaufać", żeby SMSy nie były
    potrzebne.
    Tylko to wszystko w wersji 5.7 - a dostępna jest 5.6.

    W dawnych czasach SMSy padały w sylwestra ;>
    Ciekawe, o ile setek % dziś bankom wzrosło wysyłanie.

    I jak zapchane są infolinie - bo przecież przez lata indoktrynowali: "bank nie wymaga
    żadnych haseł SMS przy logowaniu" - a banki z "najlepszym" refleksem powiadomiły o
    zmianach przed tygodniem (np. taki żubr - choć mam zablokowany dostęp do ich ST)...
    Śmiech przez łzy...

    Skarbonka jak zwykle ponad prawem ;>

  • 16. Data: 2019-09-14 18:52:19
    Od: z <...@...pl>

    > Żeby apka zaczęła działać, od zawsze potrzebne było podanie loginu, hasła oraz kodu
    z SMSa.

    Od kilku lat login i hasło. A telefon bez żadnej blokady.

  • 17. Data: 2019-09-14 18:57:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 14 września 2019 18:52:21 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Od kilku lat login i hasło. A telefon bez żadnej blokady.

    W apce na androidzie?
    Czy w przeglądarce na androidzie?
    Hmm, czy bez PESELa to muszę sprawdzić, dziwne by to było.

    Inna sprawa, że na głupotę użytkownika nie poradzisz.
    Jedyny sposób, to zabronić logowania przez www na jakichkolwiek smartfonach -
    niewiele by się wylało dzieci z kąpielą, bo tabletowców jest niewielu - a i tak apka
    jest zdecydowanie lepsza niż www do obsługi paluchem - ale to też niemożliwe, bo
    przecież przeglądarka może oszukiwać.

  • 18. Data: 2019-09-14 19:15:56
    Od: z <...@...pl>

    > W apce na androidzie?
    > Czy w przeglądarce na androidzie?
    > Hmm, czy bez PESELa to muszę sprawdzić, dziwne by to było.

    A aplikacji na androidzie.
    Nie robię na tym urządzeniu nic więcej oprócz sprawdzania konta (nie
    jestem debilem ;-) )
    SMS który by przyszedł na potwierdzenie przelewu jest gówno wart.

  • 19. Data: 2019-09-14 19:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d7c0abd$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > O co chadza w tym nowym logowaniu do banków?

    O rabunek czasu!
    Logowanie teraz trwa znacznie dłużej niż wcześniej!

    -=-

    Co z tego, że ktoś zaloguje się, skoro nie wykona przelewu na
    rachunek, który nie został przeze mnie obdarowany ,,zaufaniem''?
    Niby coś włamywacz może namieszać, ale niewiele, zaś jakaś kara
    dla niezbyt rozsądnego juzera jest dobra!!!

    Logowanie do Getin pociągnęło za sobą dwa SMSy.
    Czy to nie przesada? Oba rzecz jasna przywędrowały
    na ten sam numer telefonu.

    Nie wystarczy jeden?
    I co nawet ten jeden SMS da, skoro bez SMSów mogę zlecić
    przelew jedynie na rachunek ,,zaufany''? -- o który od
    dawna w Getin coraz trudniej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2019-09-14 19:51:29

    > O rabunek czasu!
    > Logowanie teraz trwa znacznie dłużej niż wcześniej!

    A wg panującej tu doktryny czas to pieniądz i to pieniądz nie zarobiony
    przez banki ;-) A jak wiadomo banki straty/nie zarobione pieniądze
    przerzucają w całości na klientów ;-) Czyli kto za to zapłaci? My wszyscy.
    Kolejny bubel unijnych biurw. Jebać unijne dyrektywy taka samo jak srodo
    rodo ;-)