  • 1. Data: 2010-07-08 15:25:36
    Temat: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Sprawdzone !

    Problem: jaki mieć najlepiej rodzaj konta i karty do wypłat z tego
    konta ?

    Pojawił się w moim przypadku, gdy w VW zrobił ten znany szwindelek
    z PlusKontem, które dzięki zaporowym opłatom za przelewy
    wewnętrzne właściwie przestało być użyteczne: mialem tam "od
    zawsze" debetówkę, a że nie odczuwam potrzeby wypłacania po 5
    złotych, z mojego punktu widzenia wypłaty nią były darmowe. Ale
    zawsze odczuwałem pewien dyskomfort trzymając tam cztery stówy na
    najbliższą wypłatę (reszta środków operacyjnych leżała sobie na
    średnio źle oprocentowanym PlusKoncie).

    Ale przyszedł maj i trzeba było coś wymyślić. Przeglądnąłem karty
    w portfelu i uznałem, że zupełnie nie odczuwam potrzeby płacenia
    za zakupy bezgotówkowe KISem, a ponieważ wypłaty gotówki tymże są
    darmowe więc zacząłem wypłacać gotówkę. Oczywiście - pomny
    onegdajszej dyskusji na grupie - przestałem płacić nią w sklepach.

    I co się okazało: w 9 przypadkach na 10 wykonanie przelewu
    pokrywającego wybraną z bankomatu kwotę nie jest konieczne nawet
    na następny dzień po wypłacie - wystarcza na trzeci dzień bo takie
    mają przeważnie opóźnienie księgowania :-)

    Cóż za wygodna "uniwersalna debetówka" do wszystkich kont
    bankowych jakie mam !

    Polecam :-)

    witrak()

  • 2. Data: 2010-07-08 15:54:39
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-08 17:25, witrak() pisze:

> [...]
    > zacząłem wypłacać gotówkę. Oczywiście - pomny onegdajszej dyskusji na
    > grupie - przestałem płacić nią w sklepach.

    A możesz przypomnieć o co chodzi z płaceniem kartą KIS a wypłatami z
    bankomatu, bo nie pamiętam tego wątku a sprawa mnie interesuje?

  • 3. Data: 2010-07-08 17:10:20
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. wrote:

    > A możesz przypomnieć o co chodzi z płaceniem kartą KIS a wypłatami z
    > bankomatu, bo nie pamiętam tego wątku a sprawa mnie interesuje?

    Idzie o to, że kolejność spłacania jest taka, że trzeba spłacić
    całe saldo, żeby nie naliczali odsetek. Zatem każda transakcja
    bezgotówkowa powiększa kwotę, którą trzeba spłacić, aby pobieranie
    gotówki było bezprocentowe.
    Natomiast korzyść z KIS jest taka, że jest to karta, która jest
    całkowicie za darmo (nawet karty dodatkowe są za darmo, brak też
    prowizji przy wypłatach ze wszystkich bankomatów) i stosunkowo
    łatwo dostać wysoki limit.
    Zatem przy odpowiednim sposobie wykorzystania jest to rzeczywiście
    "uniwersalna darmowa debetówka".

    witrak()

  • 4. Data: 2010-07-08 18:06:43
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-08 19:10, witrak() pisze:

> [...]
    > saldo, żeby nie naliczali odsetek. Zatem każda transakcja bezgotówkowa
    > powiększa kwotę, którą trzeba spłacić, aby pobieranie gotówki było

    Szkoda że nie czytałem tamtego wątku, ale skąd taka informacja,
    bo ja w regulaminie karty KIS znalazłem:

    § 16.
    (...)
    3. Dokonane przez Klienta wpłaty przeznaczone są na spłatę Zadłużenia
    wskazanego na Wyciągach kolejno z następujących tytułów:
    1) odsetek od Zadłużenia,
    2) prowizji i opłat,
    3) zadłużenia z tytułu transakcji gotówkowych,
    4) zadłużenia z tytułu transakcji bezgotówkowych.

    I to jest dość typowa kolejność, np. karta BZWBK też tak ma.

  • 5. Data: 2010-07-09 06:42:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 20:06:43 +0200, Bogdan B. napisał(a):

> [...]
    > transakcji bezgotówkowych.
    >
    > I to jest dość typowa kolejność, np. karta BZWBK też tak ma.

    Ktoś już na grupie pisał, że po wypłacie z bankomatu i przelaniu tego
    samego lub następnego dnia, równowartości wypłaty na konto karty, zostaje
    uznane jako spłata transakcji gotówkowej.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-07-09 07:03:18
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. wrote:

> [...]
    > 4) zadłużenia z tytułu transakcji bezgotówkowych.
    >
    > I to jest dość typowa kolejność, np. karta BZWBK też tak ma.

    Ależ właśnie ta kolejność powoduje, że operacja gotówkowa (dla
    której oprocentowanie liczy się bez grace period) będzie spłacona
    na końcu. Więc jeśli weźmiesz sobie 1000 z bankomatu a za 5000
    kupisz lodówkę, to żeby nie płacić oprocentowania od tego tysiąca
    musisz spłacić 6000.
    Oczywiście tak jest we wszystkich bankach. KIS ma tę przewagę, że
    nie ma prowizji, nigdy nic nie kosztuje i dają wysokie limity...

    Nic innego nie pisałem :-)

    witrak()

  • 7. Data: 2010-07-09 07:10:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx wrote:

    > Ktoś już na grupie pisał, że po wypłacie z bankomatu i przelaniu tego
    > samego lub następnego dnia, równowartości wypłaty na konto karty, zostaje
    > uznane jako spłata transakcji gotówkowej.

    No niezupełnie: jeśli księgowanie obciążenia będzie szybkie (albo
    oprocentowanie liczone od dnia operacji a nie księgowania) to
    tylko tego samego dnia będzie OK.
    W rozliczeniach KIS księgują zwykle na trzeci dzień.

    witrak()

  • 8. Data: 2010-07-09 08:28:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > jeśli weźmiesz sobie 1000 z bankomatu a za 5000 kupisz lodówkę, to żeby
    > nie płacić oprocentowania od tego tysiąca musisz spłacić 6000.

    Dlaczego taka kolejność to powoduje? Jeśli wszystko odbywa się w ramach
    jednego cyklu rozliczeniowego dla KIS, prowizje i odsetki nie występują,
    zatem pierwsza spłaci się właśnie gotówkowa? Jeśli w ramach dwóch kolejnych
    cykli, to przed gotówkową wchodzą jedynie odsetki.

  • 9. Data: 2010-07-09 15:11:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > zatem pierwsza spłaci się właśnie gotówkowa? Jeśli w ramach dwóch
    > kolejnych cykli, to przed gotówkową wchodzą jedynie odsetki.

    Ale nie mówimy o spłacie na końcu cyklu rozliczeniowego, bo
    odsetki od wypłaty gotówki naliczają się od razu: idzie o spłatę
    natychmiast po wypłaceniu gotówki.

    witrak()

  • 10. Data: 2010-07-09 15:45:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale nie mówimy o spłacie na końcu cyklu rozliczeniowego, bo odsetki od
    > wypłaty gotówki naliczają się od razu: idzie o spłatę natychmiast po
    > wypłaceniu gotówki.

    Piszesz o takim szczególnym przypadku, że na karcie są już rozliczone
    starsze transakcje bezgotówkowe, a gotówkowa nie zdąży się rozliczyć przed
    momentem wpłaty na rachunek karty? Bo poza takim szczególnym przypadkiem nic
    się IMO nie zmienia.