  • 1. Data: 2006-08-23 06:48:21
    Temat: Normalnie chyba założę bank :-)
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Moje pieniążki leżące na lokacie są oprocentowane na 3%.
    Gość chce kupić komputer na raty i proponują mu jakieś 20% w stosunku
    rocznym.
    Trochę mi się scyzoryk otwiera na aż taką wielką różnicę w tych
    procentach. Czy tak jest wszędzie UE, świat ???
    Nic tylko zacząć pożyczać na te 10%.
    No oczywiście w kręgu BARDZO zaufanych ludzi :-)
    A jeśli szerzej to pewnie od strony prawnej jest to bardzo
    rygorystycznie ustawione tak żeby mnie do tego zniechęcić.
    Ale może warto? :-)

    zch

  • 2. Data: 2006-08-23 07:45:56
    Temat: Re: Normalnie chyba założę bank :-)
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    zch28 napisał(a):
> [...]
    > A jeśli szerzej to pewnie od strony prawnej jest to bardzo
    > rygorystycznie ustawione tak żeby mnie do tego zniechęcić.

    Oczywiście, że warto - możesz zająć się organizowaniem banku, nie jest
    to ani zabronione, ani niemożliwe - a w przypadku odniesienia sukcesu
    będziesz bardzo majętną osobą.

    Pzdr: Witek

  • 3. Data: 2006-08-23 08:19:21
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Oczywiście, że warto - możesz zająć się organizowaniem banku, nie jest
    > to ani zabronione, ani niemożliwe - a w przypadku odniesienia sukcesu
    > będziesz bardzo majętną osobą.
    >
    > Pzdr: Witek

    ale pamietaj o minimalnym kapitale, nie chce mi sie szukac, ale na
    poczatek musisz dysponowac kwota 5 000 000 euro ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2006-08-23 09:09:34
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > poczatek musisz dysponowac kwota 5 000 000 euro ;-)

    Nie musi zakladac banku, by pozyczac pieniadze.
    Nie musi w koncu udzielac kredytów, ale np. pożyczek wg prawa cywilnego tak
    jak nie przymierzając ten tfu Provident.

  • 5. Data: 2006-08-23 09:22:57
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Nie musi zakladac banku, by pozyczac pieniadze.
    > Nie musi w koncu udzielac kredytów, ale np. pożyczek wg prawa cywilnego tak
    > jak nie przymierzając ten tfu Provident.

    do pozyczek oczywiscie nie musi zakladac banku, ale napisal ze ma taka
    ochote...

  • 6. Data: 2006-08-23 11:13:16
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    RobertS napisał(a):

    > ale pamietaj o minimalnym kapitale, nie chce mi sie szukac, ale na
    > poczatek musisz dysponowac kwota 5 000 000 euro ;-)

    Tak, to jest pewna niedogodność - ale z pewnością do pokonania :-)

    Pzdr: Witek

  • 7. Data: 2006-08-23 14:04:18
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > A jeśli szerzej to pewnie od strony prawnej jest to bardzo
    > rygorystycznie ustawione tak żeby mnie do tego zniechęcić.
    > Ale może warto? :-)

    kiedys powyzej 500 PLN jak pozyczales komus trzeba juz bylo taka umowe
    zglaszac w US. niby nie duzo ...
    / jesli nie chcesz zakladac banku :) /

    > No oczywiście w kręgu BARDZO zaufanych ludzi :-)
    no wlasnie :) co z windykacja :)

    > Nic tylko zacząć pożyczać na te 10%.
    mimo tak mocno promocyjnej ceny Twoich pieniedzy
    duze ryzyko ze koledzy, szybko stali by sie "kolegami" ;)

    SW

  • 8. Data: 2006-08-23 17:36:25
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Stormy Waters napisał(a):

> [...]
    > no wlasnie :) co z windykacja :)

    > mimo tak mocno promocyjnej ceny Twoich pieniedzy
    > duze ryzyko ze koledzy, szybko stali by sie "kolegami" ;)

    Może słowo "BANK" to za wiele ale np. 10 tys. które zamiast gnić na
    lokacie przysłużyły by mi się bardziej i pożyczkobiorcom też.
    Jeden chce kupić komputer, drugi wymienić okna, trzeci jakieś agd.
    Zakładam, że problemu z windykacją nie ma (sama najbliższa rodzina:
    rodzice, siostra wujek) i wszyscy się zgadzają na moje warunki i gotowi
    by byli podpisać stosowne umowy.
    Jaki haracz będzie chciał ode mnie fiskus???

    zch

    PS. Czy nikt nie zauważa tej ogromnej rozbieżności oprocentowania lokat
    i kredytów. Zmowa, brak prawdziwej konkurencji, jakieś uregulowanie
    prawne czy może banki mają aż tak duże koszty własne?
    Nikt się nie odważy powiedzieć, że król jest nagi?

  • 9. Data: 2006-08-24 14:19:13
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Stormy Waters napisał(a):
    > Zakładam, że problemu z windykacją nie ma (sama najbliższa rodzina:
    > rodzice, siostra wujek) i wszyscy się zgadzają na moje warunki i gotowi
    > by byli podpisać stosowne umowy.

    Jest takie prawo matematyczne. A przecież od pieniędzy do matemetyki droga
    niedlaleka. A oto one:
    "Z fałszu wynika wszystko"
    Masz błędne założenie, a z tego może wyjść albo dobry interes albo
    całkowita plajta.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 10. Data: 2006-08-24 17:13:11
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    gg napisał(a):

> [...]
    > droga niedlaleka. A oto one:
    > "Z fałszu wynika wszystko"
    > Masz błędne założenie, a z tego może wyjść albo dobry interes albo

    no to tak jak z graniem na giełdzie czy handlowaniem walutą :-)

    zch

    ps. wjasnij mi prostemu grafikowi jaki to bład popełniam