  • 11. Data: 2006-08-24 19:07:42
    Temat: Re: Normalnie chyba założę bank :-)
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:eckmnp$6mn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > gg napisał(a):
    >

    > ps. wjasnij mi prostemu grafikowi jaki to bład popełniam

    Twoj blad w rozumowaniu jest bardzo prosty
    Ty zakładasz ze oni wszyscy Ci oddadza :)
    To najwiekszy blad :)

  • 12. Data: 2006-08-24 19:18:33
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik *zch28* pisze:

    > ps. wjasnij mi prostemu grafikowi jaki to bład popełniam
    Pożyczasz 10.000,00 zł 10 osobom na jeden rok przy oprocentowaniu 10%.
    Zarabiasz więc na tym 1.000,00 zł. Po jednym roku powinienes mieć w
    kieszeni 11.000,00 zł. Ale jeśli jedna tylko osoba nie odda Ci kasy,
    to po roku masz w kieszeni 9.900,00 zł i cały Twój misterny plan i zysk
    diabli wzieli.

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 13. Data: 2006-08-24 21:58:27
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 24 Aug 2006 19:18:33 +0000 (UTC), w <s...@...a.pl>,
    jaszczur <m...@c...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > kieszeni 11.000,00 zł. Ale jeśli jedna tylko osoba nie odda Ci kasy,
    > to po roku masz w kieszeni 9.900,00 zł i cały Twój misterny plan i zysk

    Tak nawiasem kiedyś na studiach robiłem opracowanie, częścią którego były dane
    o niespłacanych kredytach. Dla banków komercyjnych wskaźnik kredytów
    przeterminowanych wynosił ok. 12-14%, dla spółdzielczych ok. 5%.

  • 14. Data: 2006-08-25 07:20:31
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    jaszczur napisał(a):

> [...]
    > kieszeni 11.000,00 zł. Ale jeśli jedna tylko osoba nie odda Ci kasy,
    > to po roku masz w kieszeni 9.900,00 zł i cały Twój misterny plan i zysk

    Co do tych osób to błędu nie popełniam.
    Natomiast chciałbym się dowiedzieć ile muszę mieć kasy i na jaki procent
    pożyczać żeby oczywiście legalnie prowadząc firmę (tak jak prowident)
    żeby wyjść na swoje. Zakładam, że będę tańszy od banków.
    Czy na prawdę się nie da czy tylko nikt się nie chce odważyć???

    zch

  • 15. Data: 2006-08-25 08:32:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-25 09:20, osobnik zch28 stwierdził, iż:
    > Co do tych osób to błędu nie popełniam.

    Skąd ta pewność?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 16. Data: 2006-08-25 09:01:14
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Skąd ta pewność?

    Z doświadczenia

    zch

    PS. Tak pytasz jakbyś nawet własnej żonie nie ufał.

  • 17. Data: 2006-08-25 10:52:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Z doświadczenia

    > PS. Tak pytasz jakbyś nawet własnej żonie nie ufał.

    ;-))))))
    ubawiłem się setnie...

    Dlaczego twój pomysl jest glupi?
    Bo jest.
    Obliczenie ponizej:
    Zalozenia:
    -masz 100.000zl
    - musisz byc konkurencyjny do banków czyli wiecej niz 10% nie uzyskasz

    Wariant 1 - Ty zamiast banku
    Pozyczasz 10 osobom po 10.000zl na rok na 10% netto
    Po roku zarobiles (?) 10.000zl
    Uzyskujesz zwrot z kapitalu wylozonego na poziomie 10%

    Wariant 2 - Bank, do ktorego ty wplaciles te 100.000zl
    Ma kapitalu wlasnego 20.000zl (tyle przypada na twoj wklad)
    Majac twoj wklad bank pozycza 100 (!!!) osobom po 10.000zl na 20% na rok
    Po roku uzyskuje
    +1.000.000zl zwrotu pozyczki
    +200.000zl odsetek
    -120.000zl utraconych niesplaconych kapitałów i odsetek od niesolidnych
    kredytobiorcow
    ===========
    +1.080.000zl wyniku
    Potem ty zabierasz swoj wklad 100.000zl uniemozliwiajac bankowi obracanie
    nim a jemu zostaje
    80.000zl z wylozonego kapitalu 20.000zl

    czy juz widzisz czym sie roznisz od banku?
    przyklad oczywiscie z sufitu ale moze chwycisz idee?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 18. Data: 2006-08-25 14:12:54
    Od: m...@g...com

    Slawek Kos wrote:
    [....]
    > Wariant 2 - Bank, do ktorego ty wplaciles te 100.000zl
    > Ma kapitalu wlasnego 20.000zl (tyle przypada na twoj wklad)
    > Majac twoj wklad bank pozycza 100 (!!!) osobom po 10.000zl na 20% na rok

    Jakim cudem bank potrafi 120kzł rozdysponować na 100*10kzł?. Czyżby banki
    opanowały jakieś klonowanie pieniędzy czy co?

    p. m.

  • 19. Data: 2006-08-25 20:02:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-25 11:01, osobnik zch28 stwierdził, iż:

    > Z doświadczenia

    Zabawne :-)

    > zch
    >
    > PS. Tak pytasz jakbyś nawet własnej żonie nie ufał.

    Nie mam żony ;) Poza tym, ok, ufasz, pożyczasz i teraz ona* a) ciężko
    choruje, b) traci prace c) dopisz sam.
    Nadal jesteś pewien, że odzyskasz gotówkę?

    *to tylko przykłady, nie bierz tego oczywiście do siebie.

    Pozdrawiam.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2006-08-26 06:48:28
    Od: zch28 <z...@u...pl>

> [...]
    > choruje, b) traci prace c) dopisz sam.
    > Nadal jesteś pewien, że odzyskasz gotówkę?
    >

    > *to tylko przykłady, nie bierz tego oczywiście do siebie.

    To najlepiej trzymać w skarpecie bo kurs franka zwariuje, bo krach
    gospodarczy, bo giełda oszaleje.
    Czy masz NAPRAWDĘ 100% że odzyskasz w całości swoje pieniądze leżące w
    banku. O funduszach, giełdzie nie wspomnę.
    Zawsze jest jakieś ryzyko. Wychodzenie z domu jest już ryzykowne.

    zch