  • 1. Data: 2006-08-23 07:09:05
    Temat: Nbp i kursy walut
    Od: "Gorgo" <M...@g...com>

    Witam

    pisze projekt aplikacji dla dzialu ksiegowego w firmie w ktorej pracuje
    i dostalem zapotrzebowanie na umieszczenie informacji o kursach walut.
    Jako propozycje zrodla dostalem adres strony banku nbp
    (http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html).
    Wymaganiem dodatkowym jest jednak to, zeby prezentowac dane
    historyczne.
    W zwiazku z tym mam dwa pytania:

    1. Czy raz opubliokwana tabela kursow walut (z nadanym numerem tabeli)
    moze ulec zmienie w obrebie dnia ?

    2. Czy raz opublikowana tabela kursow walut (z nadanym numerem tabeli)
    moze zostac zmieniona wstecz ?

    pozdrawiam
    Gorgo

  • 2. Data: 2006-08-23 07:17:57
    Temat: Re: Nbp i kursy walut
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Uzytkownik "Gorgo" <M...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]
    > moze ulec zmienie w obrebie dnia ?
    >
    > 2. Czy raz opublikowana tabela kursow walut (z nadanym numerem tabeli)

    odpowiedz na oba pytania brzmi Nie, w kazdym razie formalnie.
    Ale teoretycznie jesli pani Kazia sie pomyli przy wklepywaniu na www....
    Arek

  • 3. Data: 2006-08-23 07:32:12
    Od: "Gorgo" <M...@g...com>

    Wlasnie boje sie takiego przypadku i zastnawialem sie, czy w takim
    przypadku bank zmienia numer tabeli kursow walut ?, czy poprostu
    wprowadza modyfikacje bez informowania kogokolwiek o tym.

    ps. wysylalem zapytania do nbp o to, ale niestety nikt nie odpowiedzial

    pozdrawiam
    Gorgo

  • 4. Data: 2006-08-23 09:22:50
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Gorgo" <M...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Bank nie zmienia numeru, pozatym prawdopodobnie ogłaszanie tabeli jest w
    jakiś sposób zautomatyzowane. Możliwość wystąpienia błedu jest raczej w
    przedziale pomiedzy minimalną a znikomą.
    Arek