  • 1. Data: 2010-01-04 14:05:19
    Temat: Niemcy widzą problem z EMV
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Ciekawe: jak pisze Handelsblatt już dziś wiadomo, że Niemcy mogą mieć
    problem z obligatoryjnym wdrożeniem EMV (przypomnijmy, że zaczął się
    ostatni rok z kartami bezczipowymi):

    http://www.handelsblatt.com/;2507236 (jak ktoś zna język Hegla równie
    dobrze jak ja, polecam to narzędzie http://translate.google.pl/#

    Co ciekawe o ile dobrze rozumiem tam pisze się o obowiązku *wymiany* kart
    na EMV, a nie po prostu *wdrożenia* systemu do końca 2010 r.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 2. Data: 2010-01-05 00:32:10
    Temat: Re: Niemcy widzą problem z EMV
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-01-04 15:05, Olgierd wrote:
> [...]
    >
    > Co ciekawe o ile dobrze rozumiem tam pisze się o obowiązku *wymiany* kart
    > na EMV, a nie po prostu *wdrożenia* systemu do końca 2010 r.

    Olgierd, ale co za problem. My tez nie zdazymy i co z tego? :) Po prostu
    tamtejsze banki beda ponosic koszty ewentualnych fraudow - w takim
    przypadku odpowiada strona, ktora nie wdrozyla standardu EMV - w
    praktyce w przypadk bankow - nie wymienila karty. A ze karty sa wazne
    2-3 lata, wiec to moze troche potrwac jeszcze.

  • 3. Data: 2010-01-05 00:33:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    >
    > Co ciekawe o ile dobrze rozumiem tam pisze się o obowiązku *wymiany* kart
    > na EMV, a nie po prostu *wdrożenia* systemu do końca 2010 r.

    A swoja droga. PKO BP byl 2gim bankiem na swiecie, ktory w 99 roku
    testowal 10 tysiecy takich kart. nie zdecydowano sie wtedy na to - to
    dlatego do tej pory placimy kartami z paskiem ;) Aczkolwiek wtedy chyba
    jeszze do konca nie byl ustalony standard EMV. Tak czy inaczej - gdyby
    wowczas zadecydowano o tym, zeby jednak wdrazac od razu takie karty...
    Generalnie bardzo ciekawa sprawa (z punntku widzenia historii).

  • 4. Data: 2010-01-05 07:28:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 01:33:46 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > Generalnie bardzo ciekawa sprawa (z punntku widzenia historii).

    No i w końcu PKO BP, by było w czymś pierwsze ;)

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-01-05 08:09:03
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hhupmo$j3s$1@inews.gazeta.pl

    > No i w końcu PKO BP, by było w czymś pierwsze ;)

    Ależ jest! W aroganckiej obsłudze klienta! :)

  • 6. Data: 2010-01-05 13:33:05
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Raczej w procedurach, czyli czterech pracownicach do wykonania i zatwierdzenia jednej
    czynności - z czego obowiązkowo trzy
    przerzucają papierki (!!) na zapleczu.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2010-01-05 13:36:00
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Raczej w procedurach, czyli czterech pracownicach do wykonania i zatwierdzenia
    jednej czynności - z czego obowiązkowo trzy
    > przerzucają papierki (!!) na zapleczu.

    Najbardziej w PKO mnie rozwaliło, jak z 3 okienek kasowych czynne były
    2, z czego w jednym Pan zakładał lokatę a w drugim Pani pytała o lokaty.
    Może jestem dziwny ale IMO okienka kasowe powinny być tylko do operacji
    gotówkowcyh (wpłata/wypłata) i nic więcej.

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 8. Data: 2010-01-08 18:54:02
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Tue, 05 Jan 2010 14:36:00 +0100, name: Grejon:

> [...]
    > Może jestem dziwny ale IMO okienka kasowe powinny być tylko do operacji
    > gotówkowcyh (wpłata/wypłata) i nic więcej.

    Tak kiedyś było w Pekao (może i jest nadal), stało się godzinę do kasy
    aby wpłacić pieniądze, a potem godzinę do stanowiska obsługi klienta,
    więc okienka do gotówki, a stanowiska bez okienek tylko do niegotówki
    to też nieidealne rozwiązanie...

    Pozdrawiam
    Miroo