  • 1. Data: 2010-01-04 16:27:17
    Temat: wypowiedzenie umowy KK w mBanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Na wzorze wypowiedzenia umowy KK mBanku (pdf dostępny na stronie banku)
    znajduje się następujący tekst:

    "w dniu wpływu niniejszego wypowiedzenia do mBanku, zadłużenie na karcie
    kredytowej musi być
    spłacone, w przeciwnym razie następnego dnia po realizacji wypowiedzenia
    wszelkie
    zobowiązania wynikające z Umowy o korzystanie z karty kredytowej staja sie
    wymagalne"

    Czy nie sprawia on wrażenia stania w sprzeczności z którymś z przepisów
    kodeksu cywilnego? Mógłby się ktoś podzielić opinią? Przecież ewentualne
    wcześniejsze transakcje zostały dokonane w ramach obowiązującej umowy i
    powinny mieć do nich zastosowanie zasady obowiązujące w umowie (w tym np.
    data spłaty zobowiązania zamieszczona na wygenerowanym wyciągu). Z kolei nie
    wydaje mi się aby można było skutecznie ograniczyć możliwość wypowiedzenia
    umowy tylko do przypadku zgody na dowolne widzimisię banku. Bo zapewne bank
    nie posunie się do natychmiastowej wymagalności takich zobowiązań, tylko
    raczej spróbuje odrzucić wypowiedzenie.

    Wprawdzie ma to znaczenie nieco "akademickie" (można całkowicie zignorować
    składanie pisemnego wypowiedzenia), ale będę testował taki przypadek w
    praktyce (tzn. wykonałem trochę transakcji, zastrzegłem kartę w serwisie
    oraz złożyłem pisemne wypowiedzenie umowy w mKiosku) i jestem ciekawy co się
    wydarzy. Spłaty karty zamierzam dokonać w terminie wynikającym z umowy
    (czyli 54 dni po dacie wygenerowania wyciągu). Żadnych ewentualnie
    naliczonych odsetek i opłat bankowi nie zapłacę. :)

    Czy tylko mnie się wydaje, że umieszczenie tam tego tekstu nie ma kompletnie
    żadnego znaczenia?

  • 2. Data: 2010-01-04 16:33:22
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy KK w mBanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    > czyli 54 dni po dacie wygenerowania...

    ...czyli 24 dni rzecz jasna. No ogólnie w dniu wynikającym z treści wyciągu
    jako ostatni dzień g-p.