  • 1. Data: 2002-02-13 15:18:35
    Temat: KK - user guide ;)
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Bedziecie mieli ubaw, ale co tam ;)

    Zastanawiam sie nad "wyrobieniem" sobie karty kredytowej
    na wypadek naglych wydatkow ;)

    Czytajac wstepnie oferte nic tylko brac (Np. Lucas)
    - do 50 dni bez odsetek.

    Moze mi to ktos wyjasnic jak niekumatemu - nic na ten temat
    nie znalazlem w regulaminie...

    Pytajac prosto: - place karta w sklepie - od kiedy zaczynaja
    biec odsetki???

    Z gory dzieki za wyrozumialosc ;)

    --
    studio QbA Jakub Jewuła
    skanowanie filmów do 6x9cm - http://www.skanowanie.com.pl

  • 2. Data: 2002-02-13 15:34:49
    Temat: Re: KK - user guide ;)
    Od: Roman Sąsiada <k...@p...onet.pl>

    "Jakub Jewuła" wrote:
    > Pytajac prosto: - place karta w sklepie - od kiedy zaczynaja
    > biec odsetki???

    Odsetki bank zaczyna liczyć od momentu dokonania transakcji (albo
    zaksięgowania tej transakcji w systemie banku - w zależności od banku),
    ale jeżeli całość zadłużenia spłacisz w określonym terminie, to bank
    rezygnuje z pobierania tych odsetek.

    --
    Roman Sasiada
    k...@p...onet.pl k...@k...net.pl

  • 3. Data: 2002-02-13 15:44:37
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam sie nad "wyrobieniem" sobie karty kredytowej
    > na wypadek naglych wydatkow ;)

    Dlaczego na wypadek nagłych wypadków ?
    Je tego uzywam z rzadka wspomagając się innymi kartami.

    > Czytajac wstepnie oferte nic tylko brac (Np. Lucas)
    > - do 50 dni bez odsetek.

    To prawda

    > Moze mi to ktos wyjasnic jak niekumatemu - nic na ten temat
    > nie znalazlem w regulaminie...
    > Pytajac prosto: - place karta w sklepie - od kiedy zaczynaja
    > biec odsetki???

    Odsetki biegną od daty wykonania transakcji, ale możesz ich uniknąć o ile
    spłacisz całość zadłużenia w terminie wskazanym na wyciągu, jeśli nie to
    musisz wpłacić przynajmniej kwotę minimalną, a resztę wziąść na dłuższy
    kredyt (dość wysoko oprocentowany).
    Tak więc możesz używać pieniędzy w limicie karty przez okres 50 dni nie
    płacąc odsetek.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-02-13 15:45:16
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Tak więc możesz używać pieniędzy w limicie karty przez okres 50 dni nie
    > płacąc odsetek.

    No, nie do końca tak. Przykład:
    Karta wydana: 1 marca
    Wyciąg przychodzi: 30 marca
    Termin płatności: 20 kwietnia

    Ale dla zakupu dokonanego 29 marca, to będzie 21 dni.

    Więc reklamowany jestr przypadek skrajny :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    GG: 26418

  • 5. Data: 2002-02-13 16:31:23
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Więc reklamowany jestr przypadek skrajny :-)

    W reklamy, to ja nie wierzę już od dawna.
    Ten skrajny przypadek w przypadku lukasa nie wystąpi, bo mają opóźnienia w
    księgowaniu :-) (chociaż może teraz już nie )
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-02-13 16:51:50
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "Daniel Walczak" <a...@e...com.pl> wrote in message
    [...]
    > do rozliczenia za kwiecień i w efekcie musisz to zapłacić do 20 maja, więc
    > masz 52 dni 8-))))

    Być może :-), nie sprawdzałem...

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message
    > Moze mi to ktos wyjasnic jak niekumatemu - nic na ten temat

    To i tak wyjaśniłem :-)

  • 7. Data: 2002-02-13 17:33:37
    Od: "chriso" <c...@n...poland.com>

    > Czytajac wstepnie oferte nic tylko brac (Np. Lucas)
    > - do 50 dni bez odsetek.

    1) Ile dni sie czeka na karte u Lucasa w trybie zwyklym?
    2) jaka jest sensowna alternatywa dla Lucasa obecnie?

  • 8. Data: 2002-02-13 17:33:55
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 16:45:16 +0100, "Kamil Paszkiewicz"
    <k...@a...pl> wrote:

    > No, nie do końca tak. Przykład:
    > Karta wydana: 1 marca
    > Wyciąg przychodzi: 30 marca
    > Termin płatności: 20 kwietnia
    >
    > Ale dla zakupu dokonanego 29 marca, to będzie 21 dni.

    To tez nie do końca tak, bo transakcja z 29.03, jeśli termin rozliczenia
    jest na 30.03 z reguły "nie łapie się" na rozliczenie za marzec, przechodzi
    do rozliczenia za kwiecień i w efekcie musisz to zapłacić do 20 maja, więc
    masz 52 dni 8-))))

    Axe

  • 9. Data: 2002-02-13 17:41:53
    Od: "Krzysztof" <k...@p...fm>

    Witam,

> [...]
    | zaksięgowania tej transakcji w systemie banku - w zależności od banku),
    | ale jeżeli całość zadłużenia spłacisz w określonym terminie, to bank

    A co w przypadku, gdy spłacę np. połowe zadłużenia. Odsetki będa od kwoty
    niespłaconej, czy od całości.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2002-02-13 17:52:57
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zaksięgowania tej transakcji w systemie banku - w zależności od banku),
    > ale jeżeli całość zadłużenia spłacisz w określonym terminie, to bank

    Po prostu jaja :)

    Co z tego ma Bank??????