  • 1. Data: 2011-06-07 20:05:04
    Temat: Na TVP2 o Getin Noble Bank teraz
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Franczyza ...

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2011-06-07 20:31:13
    Temat: Re: Na TVP2 o Getin Noble Bank teraz
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    > Franczyza ...

    To akurat bez znaczenia, bo w 'normalnej' placówce pracownicy również
    mogliby podsuwać inne umowy do podpisania. Po raz kolejny okazuje się,
    że ludzie nie czytają tego co podpisują:
    - przychodzą założyć lokatę, a podpisują umowę pożyczki (jako
    pożyczkodawcy)
    - przychodzą zawrzeć umowę z Getinem, a zawierają z jakimś
    towarzystwem (czy co to tam było)

    Poza tym oferowane 'lokaty' miały 2x większe oprocentowanie (>11%) niż
    średnia rynkowa i to też nie spowodowało zapalenia czerwonej lampki.

    Przykre i brutalne, ale Ci ludzie są sami sobie winni... uwierzyli
    pięknym słowom, zamiast patrzeć do umowy to patrzyli w oczy panienkom...
    co sami przyznali.

  • 3. Data: 2011-06-07 21:25:15
    Od: z <z...@g...pl>

    osa pisze:

    > To akurat bez znaczenia, bo w 'normalnej' placówce pracownicy również
    > mogliby podsuwać inne umowy do podpisania. Po raz kolejny okazuje się,
    > że ludzie nie czytają tego co podpisują:

    No wiesz...
    Jakby to był jakiś operator kablówki, gsm czy inne ścierwo ...
    Ale my tu mamy do czynienia z "instytucją zaufania publicznego" ;-)

  • 4. Data: 2011-06-07 21:37:57
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-06-07 23:25, z pisze:

    > Ale my tu mamy do czynienia z "instytucją zaufania publicznego" ;-)

    Im szybciej ludzie przestaną tak myśleć tym lepiej dla nich ;) I może
    takie reportaże się do tego przyczynią...

  • 5. Data: 2011-06-07 22:16:44
    Od: z <z...@g...pl>

    osa pisze:
    > Im szybciej ludzie przestaną tak myśleć tym lepiej dla nich ;) I może
    > takie reportaże się do tego przyczynią...

    Czyli co? Hulaj dusza i mamy się tylko przyzwyczajać?
    Firmy wyłudzają, banki kradną, prawo jest po to żeby wyciągać haracz,
    adwokat i lekarz... szkoda gadać.
    Mamy się nie dziwić, nie oburzać, olewać stosowny paragraf o
    "niekorzystnym rozporządzeniu mieniem" Bo kapitalizm i tak ma być?
    Wszystko dziadzieje.

    PS.
    "Art. 286 Kodeksu Karnego
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.
    "
    Niech się upowszechnia w narodzie i niech "młodzi kreatywni" przy
    konstruowaniu umów mają to na uwadze.
    A nóż jakiś sędzia zrozumie i zacznie stosować ten przepis.

  • 6. Data: 2011-06-08 06:26:44
    Od: Piona <e...@w...pl>

    W dniu 2011-06-08 00:16, z pisze:

    > Czyli co? Hulaj dusza i mamy się tylko przyzwyczajać?
    > Firmy wyłudzają, banki kradną, prawo jest po to żeby wyciągać haracz,
    > adwokat i lekarz... szkoda gadać.

    Nie. Wystarczy czytać to, co się podpisuje.
    Żadna nowość, niezależnie od tego, kto po drugiej stronie siedzi.
    piona

  • 7. Data: 2011-06-08 06:33:17
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-08 00:16, z pisze:

> [...]
    > lub niezdolności do należytego pojmowania
    > przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6

    Pod to podpada akwizycja ubezpieczeń. Niech ktoś udowodni, że nie.

    > Niech się upowszechnia w narodzie i niech "młodzi kreatywni" przy
    > konstruowaniu umów mają to na uwadze.
    > A nóż jakiś sędzia zrozumie i zacznie stosować ten przepis.
    "nuż" :P

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-06-08 07:02:36
    Od: z <z...@g...pl>

    Piona pisze:
    > Nie. Wystarczy czytać to, co się podpisuje.
    > Żadna nowość, niezależnie od tego, kto po drugiej stronie siedzi.
    > piona

    Zgadzam się z Tobą. Masz świętą rację ale...
    - żyjemy w kraju który ma takie i takie prawo
    - weszliśmy do socjalistycznej UE a tu konsument jest chroniony w sposób
    szczególny (np. takie RSO po co to komu ;-) )
    Albo mamy prawo i się do niego stosujemy albo je zmieniamy.
    Tak wiem... lepiej przyjąć do wiadomości, nie wychylać się i pogodzić
    się ze "zdziadzieniem" a drobne i wielkie "cfaniaczki" będą korzystać z
    tego co sobie "wylobbowały".
    jest dobrze, jest dobrze, dobrze jest ...

  • 9. Data: 2011-06-08 07:13:54
    Od: z <z...@g...pl>

    Maruda pisze:

    > Pod to podpada akwizycja ubezpieczeń. Niech ktoś udowodni, że nie.

    Też się trochę zdziwiłem że jest to aż tak "szeroko" napisane, ale TAK JEST

    PS. Może ubezpieczenia to trochę szczególny przypadek ;-) ale już takie
    konkursy smsowe o których ostatnio było głośno pasują jak ulał :-)
    Trzeba by wprowadzić takie "RSO-konkursowe" - ile można stracić przez
    miesiąc jak się przystąpi do gry. Dlaczego tylko przy kredytach? :-)

  • 10. Data: 2011-06-08 07:24:37
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-08 09:13, z pisze:

> [...]
    > Trzeba by wprowadzić takie "RSO-konkursowe" - ile można stracić przez
    > miesiąc jak się przystąpi do gry. Dlaczego tylko przy kredytach? :-)

    W przypadku ubezpieczeń - przecież suma składek, to suma odszkodowań
    plus zysk i koszty TU. A więc suma odszkodowań jest zawsze mniejsza od
    sumy składek. Więc "niekorzystność" jest oczywista.

    Pozostałe składniki (w celu osiągnięcia korzyści, wyzyskując niezdolność
    do pojmowania (tego co napisałem wyżej)) - chyba nie budzą niczyjej
    wątpliwości?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.