  • 1. Data: 2006-01-20 22:45:00
    Temat: MultiBank - działanie wpłatomatu - nieuznana reklamacja
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    Witam !

    Mam pytanie dotyczące działania wpłatomatów MultiBanku. 6 stycznia
    dokonywałem wpłaty. Po włożeniu karty wpłatomat zapytał czy dokonać wpłaty
    na konto takie i takie - opcje były dwie "Dalej" i "Zakończ". Nacisnąłem
    dalej. Szczelina się otworzyła. Włożyłem pieniądze. Po jakimś czasie
    zamknęła się... i po chwili ponownie pojawił się ekran z "Dalej" i
    "Zakończ". Tu mi zaczęło coś nie pasować... Nacisnąłem dalej - szczelina się
    otwarła, a w niej zobaczyłem dwa włożone przeze mnie banknoty - mając złe
    przeczucie jeden udało się wyjąć, drugiego nie. Wpłatomat dalej mielił -
    zamknął szczelinę. Ponownie otworzył ją po chwili (już pustą) i pojawił się
    ponownie się ekran z "Dalej" i "Zakończ" - w tym momencie udałem się do
    obsługi - od razu została złożona reklamacja. Uspokojono mnie, że takie
    sytuacje zdarzają się... W piątki, soboty i niedziele... Dzisiaj przyszła
    _negatywna_ odpowiedź na reklamację. Jak już się uspokoję to się odwołam,
    ale mam pytanie - czy tak się często dzieje ? Wpłatomat zachowywał się
    właściwie ? Jak powinno być "normalnie"

    pzdrwm
    skorz
    frakcja, która nie popuści Multi tej stówy...

  • 2. Data: 2006-01-21 09:38:37
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    skorz napisał(a):
> [...]
    > _negatywna_ odpowiedź na reklamację. Jak już się uspokoję to się odwołam,
    > ale mam pytanie - czy tak się często dzieje ? Wpłatomat zachowywał się

    http://pf.multibank.pl/dostep/wplatomaty/

    Dalej i zakończ zawsze się pojawia. Bo jednorazowo można włożyć 30
    banknotów jeżeli masz ich więcej dajesz dalej jeżeli już nie masz dajesz
    zakończ.

    Przemek

  • 3. Data: 2006-01-21 11:13:17
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    Użytkownik "Przemek" <c...@p...nospam.pf.pl> napisał w wiadomości

    > Dalej i zakończ zawsze się pojawia. Bo jednorazowo można włożyć 30
    > banknotów jeżeli masz ich więcej dajesz dalej jeżeli już nie masz dajesz
    > zakończ.

    OK, dzięki. Tylko że w moim przypadku po "Zakończ" po prostu oddał kartę i
    nic więcej...

    pzdrwm
    skorz

  • 4. Data: 2006-01-21 12:04:06
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    skorz napisał(a):

    > OK, dzięki. Tylko że w moim przypadku po "Zakończ" po prostu oddał kartę i
    > nic więcej...

    Nie wydrukował Ci potwierdzenia bądź chociaż nie pokazał ekranu z
    podsumowaniem wpłaty?

    Przemek

  • 5. Data: 2006-01-21 12:42:43
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 21 Jan 2006 10:38:37 +0100, w <dqsvf5$knr$1@atlantis.news.tpi.pl>, Przemek
    <c...@p...nospam.pf.pl> napisał(-a):

    > Dalej i zakończ zawsze się pojawia. Bo jednorazowo można włożyć 30
    > banknotów jeżeli masz ich więcej dajesz dalej jeżeli już nie masz dajesz
    > zakończ.

    Nie pojawia się Dalej i Zakończ, ale ~Dołóż banknoty, ~Zatwierdź wpłatę i
    ~Wycofaj.

    Nawiasem wpłatomat mBanku też ostatnio zaciął mi się -- reklamacja została
    uznana (po 28 dniach) na około połowę wpłaty.

    W twoim przypadku reklamacja nieuznana = "zaginął" im twój banknot?

  • 6. Data: 2006-01-21 20:10:34
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    > Nie wydrukował Ci potwierdzenia bądź chociaż nie pokazał ekranu z
    > podsumowaniem wpłaty?

    Nie, po prostu oddał kartę...

    pzdrwm
    skorz

  • 7. Data: 2006-01-21 20:17:56
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    <c...@p...nospam.pf.pl> napisał(-a):

    > Nie pojawia się Dalej i Zakończ, ale ~Dołóż banknoty, ~Zatwierdź wpłatę i
    > ~Wycofaj.

    No to mam dowód, że wpłatomat działał nie tak jak trzeba. Bo nie wyczuł w
    ogóle banknotu...

    > Nawiasem wpłatomat mBanku też ostatnio zaciął mi się -- reklamacja została
    > uznana (po 28 dniach) na około połowę wpłaty.

    O drugą połowę nie walczysz ? :>

    > W twoim przypadku reklamacja nieuznana = "zaginął" im twój banknot?

    "Po przeanalizowaniu zapisów elektronicznego rejestratora pracy bankomatu
    depozytowego, a także na podstawie przeliczenia gotówki z maszyny [...] nie
    możemy uznać Pana reklamacji" Zwidy po prostu miałem i wydawało mi się...
    Grrrrr...

    A tak na marginesie, pisząc odwołanie zerknąłem do regulaminu MultiKonta.
    Paragraf 49 "Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków
    oszczędnościowo-rozliczeniowych Multikonto w Multibanku" z września 2003
    roku przewiduje trzy formy wpłaty pieniędzy na konto w formie gotówkowej:
    a) wpłatę gotówkową w kasie placówki MultiBanku,
    b) wpłatę gotówkową w oddziałach innych banków polskich lub zagranicznych,
    c) w placówce pocztowej.
    Urządzenie jakim jest wpłatomat ciężko uznać za kasę. Dla wypłat MultiBank
    rozgranicza na: "na podstawie dyspozycji Posiadacza MultiKonta lub
    pełnomocnika w dowolnej placówce MultiBanku" oraz "przy użyciu kart
    płatniczych". Skoro więc rozgraniczają wypłaty na podstawie dyspozycji
    Posiadacza Multikonta od tych przy użyciu kart płatniczych to można, poprzez
    analogię, przyjąć iż wpłaty w kasie nie są tym samym co wpłaty przy użyciu
    karty płatniczej we wpłatomatach. Tak więc na jakiej podstawie te urządzenia
    w ogóle funkcjonują skoro regulamin ich nie przewiduje ? :> Ciekawe :)

    pzdrwm
    skorz

  • 8. Data: 2006-01-22 13:36:54
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 21 Jan 2006 21:17:56 +0100, w <43d29715$1@news.home.net.pl>, "skorz"
    <s...@e...pl> napisał(-a):

    > O drugą połowę nie walczysz ? :>

    Walczę, druga reklamacja w toku. Przy takim tempie szykuje się finał na
    wakacjach.

    Reklamowałeś nieuznaną reklamację?

  • 9. Data: 2006-01-22 20:52:26
    Od: "skorz" <s...@e...pl>

    <s...@e...pl> napisał(-a):

    > Walczę, druga reklamacja w toku. Przy takim tempie szykuje się finał na
    > wakacjach.

    Daj znać jaki będzie finał...

    > Reklamowałeś nieuznaną reklamację?

    Jestem właśnie w trakcie pisania odwołania. Dlatego konsultuje się tutaj
    "jak być powinno". Dzięki za odpowiedzi

    pzdrwm
    skorz