  • 1. Data: 2006-01-20 15:35:42
    Temat: gdzie KK?
    Od: " mimad" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam, mam pytanie:
    Ktory bank oferuje podglad przez internet nie tylko zaksiegowanych operacji,
    ale i blokad? Wiem o Multi, ale czy jeszcze jakis inny?

  • 2. Data: 2006-01-20 15:49:14
    Temat: Re: gdzie KK?
    Od: Glenn <n...@p...pl>

    Użytkownik mimad napisał:
    > Witam, mam pytanie:
    > Ktory bank oferuje podglad przez internet nie tylko zaksiegowanych operacji,
    > ale i blokad? Wiem o Multi, ale czy jeszcze jakis inny?

    mbank. BPH ma zdaje się sumę blokad-bez rozbicia na transakcje.

  • 3. Data: 2006-01-20 16:06:21
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > BPH ma zdaje się sumę blokad-bez rozbicia na transakcje.

    Ma już i rozbicia, aczkolwiek nieco lakoniczne.
    Ma też powiadomienia (mail, SMS) o autoryzacjach. Z tychże pośrednio wnioskuję,
    że Mastercardy BPHowe mają floor limit > 0 (100?), o czym zdawało mi się ktoś
    pisał, że raczej zero.
    Zdaje/zdawało mi się?

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2006-01-20 23:22:36
    Od: " mimad" <m...@g...pl>

    Jacek <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    Ok, ale chcilabym usliscic pytanie - niestety nie powiedzialem tego na
    poczatku. Chodzi nie tylko o podlad blokad z transkacji zawartych, ale i
    takich, ktore dopiero zawarte beda, np. blokada przy rezerwacji hotelu czy
    samochodu za granica. Obecnie mam karte w Citi, jest tam pozycja "UNBILLED
    TRANSACTIONS", ale sa tam tylko operacje zawarte lecz jeszcze nie rozliczone.

    W ogole karta w citi wyglada na jakas porazke - niby jest ubezpieczenie
    podrozne, ale obejmuje one ono tylko podroze prywatne (sluzbowych juz nie).
    Inne ubezpieczenie dziala, gdy zaplaci sie karta za podroz, w przeciwnym
    razie nic z tego. W mojej sytuacji, gdzie bilety na podroz sluzbowa kupuje
    firma, a ja roliczam sie po powrocie na podstawie transakcji karta prywatna,
    karta Citi jest "gola i wesola". Niby uzywa sie karty za granica, ale w
    serwisie internetowym nie ma zadnego sladu blokad (w przypadku rezerwacji).
    Do tego logowanie sie numerem karty wymyslil chyba jakis milosnik sportow
    ekstremalnych. Co ciekawe, niby Multi chwali sie bezpieczenstwem, a ma ten
    sam ficzer. Z tych powodow chcialbym zmienic karte, tylko ze niestety
    wyglada na to, ze nie ma zbyt duzego wyboru...

  • 5. Data: 2006-01-21 00:23:02
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > TRANSACTIONS", ale sa tam tylko operacje zawarte lecz jeszcze nie rozliczone.

    Blokada pojawia się w momencie autoryzacji (choć nie zawsze - moje
    przypuszczenie to niezerowy floor limit, a nie błedne działanie systemu - no
    gdzieżby przecież...), nie masz niestety jak w mBanku daty wygaśnięcia blokady,
    nie ma też danych identyfikujących sprzedawcę, tylko "ZAKUP" i kwota.
    Blokada po jakimś czasie wygasa samoczynnie (nie ma obciążenia karty) albo jest
    "przeksięgowywana" w ciężar karty. Ta pierwsza sytuacja _zdaje się_ miała
    miejsce u mnie nie tak dawno: sklep zagraniczny zablokował kwotę, ale się
    guzdrał z wysyłką i blokada wygasła, ale potem w momencie wysyłki wziął co jego.

    Tylko wiesz...ty coś piszesz o zmianie karty...na BPH. To ja, żeby nie
    zadrażniać sytuacji proponuję googlnąć najpierw...i przespać się z problemem :-)
    No, bo wiesz...ten...teges...są tam różne _specyficzne_ rozwiązania.

    Aczkolwiek wszystko jest zgodne z LEGURAMINEM. Zazwyczaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2006-01-21 22:54:56
    Od: " mimad" <m...@g...pl>

    To w takim razie zostaje mbank i multibank (choc podobno kredytbank tez -
    ale nie wiem jak to dziala, czy nie przypadkiem tak jak w citi :-() Wybor -
    niestety zaden. Mbank ma dluga historie wpadek (ostatnio rowniez bylo na
    grupie), a multibank ze swoim logowaniem sie numerem karty.... echhhh, i co
    tu wybrac. A podobno jest duza konkurencja miedzy bankami ;)

  • 7. Data: 2006-01-21 23:58:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " mimad" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    co
    > tu wybrac. A podobno jest duza konkurencja miedzy bankami ;)

    A co takiego strasznego jest w uzywaniu numeru karty do logowania?

    MK

  • 8. Data: 2006-01-22 00:09:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MK napisał(a):

    > A co takiego strasznego jest w uzywaniu numeru karty do logowania?

    Numer karty jeszcze można przeżyć, zwłaszcza gdy masz rachunek i maestro
    i logujesz się tym numerem. Ale w nieodległych czasach hasłem do konta
    był... PIN tej samej karty :-P

    M.

  • 9. Data: 2006-01-22 00:58:07
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 22 Jan 2006 01:09:34 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Numer karty jeszcze można przeżyć, zwłaszcza gdy masz rachunek i maestro
    > i logujesz się tym numerem. Ale w nieodległych czasach hasłem do konta
    >był... PIN tej samej karty :-P

    Gwoli prawdy historycznej dodajmy - w Citi, nie w Multi.

    PG

  • 10. Data: 2006-01-22 03:05:38
    Od: " mimad" <m...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > A co takiego strasznego jest w uzywaniu numeru karty do logowania?

    Ano to, ze jak cos podajesz na stronie, to jest to mozliwe do przechwycenia.
    A potrafie wyobrazic sobie sytuacje, ze przechwycenie samego numeru karty
    moze prowadzic do jej obciazenia.