  • 1. Data: 2008-01-21 11:17:10
    Temat: Money as Debt - co sądzicie o tym filmie
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Ostatnio dostepny jest na internecie film obrazujacy pewien (rzekomy
    lub faktyczny) przekręt który dokonuje się w bankowosci (konkretnie w
    udzielaniu kredytów). Chodzi mi o "Money as debt" - pieniądze jako
    dług.
    Jest on dostepny z polskimi napisami tu:
    http://video.google.pl/videoplay?docid=-188759186626
    2119830
    Ciekawi mnie opinia osob znajacych sie na bankowosci.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2008-01-25 19:12:15
    Temat: Re: Money as Debt - co sądzicie o tym filmie
    Od: marecki <b...@i...pl>

    Dołączam się do pytania.

  • 3. Data: 2008-01-26 17:51:36
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "adp" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...
[...]

    --------------

    Obejrzalem po lebkach poczatek (1/4-1/3) - to samo masz napisane w w kazdym
    podreczniku do makroekonomii. Szukaj pod kaslem "wspolczynnik kreacji
    pieniadza", "stopa rezerw obowiazkowych".
    Poszukaj jakiegos tlumaczenia podrecznika amerykanskich autorow - one sa
    pisane w formie "dla deb.. kazdego" - tak samo jak ta kreskowka. ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-01-30 04:15:57
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    ------------

    A co tu do sadzenia, tak dzialaja banki i co wiecej:)
    Jak juz 'Z" odpisal, to prosta animacjia do tlumaczenia dla osob ktore nigdy
    nie wezma zadnego podrecznika z ekonomi, bo zasna po pierwszym akapicie:)))

  • 5. Data: 2008-02-01 22:29:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 21 Jan 2008 03:17:10 -0800 (PST), adp napisał(a):

> [...]
    http://video.google.pl/videoplay?docid=-188759186626
    2119830
    > Ciekawi mnie opinia osob znajacych sie na bankowosci.

    Wstyd się przyznać, ale dopiero po obejrzeniu tego filmu stała się dla
    mnie oczywistą różnica pomiędzy pożyczką, a kredytem, podobnie jak sens
    wciskania przez banki ludziom kart kredytowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2008-02-02 03:41:00
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    On Feb 1, 11:29 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    tu:http://video.google.pl/videoplay?docid=-188759186
    6262119830

    > Wstyd się przyznać, ale dopiero po obejrzeniu tego filmu stała się dla
    > mnie oczywistą różnica pomiędzy pożyczką, a kredytem

    no to niewiele zrozumiales bo roznicy nie ma zadnej tzn. w obecnej
    bankowosci opartej na oszustwie ktory to system wcisnal frajerstwu
    m.in. rowniez drakula Balcerowicz.
    "credit - An arrangement for deferred payment of a loan or purchase
    Excerpted from The American Heritage(R) Dictionary of the English
    Language, Third Edition (c) 1996 by Houghton Mifflin Company.
    Electronic version licensed from INSO Corporation; further
    reproduction and distribution in accordance with the Copyright Law of
    the United States. All rights reserved."

    filmu wyjasnia na czym polega oszustwo oraz ze ekonomia nie jest nauka
    tudziez inne grzechy obecnego systemu bankowego ale musialbys umiec
    czytac ze zrozumieniem polskie napisy.

  • 7. Data: 2008-02-02 23:59:01
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 1 Feb 2008 19:41:00 -0800 (PST), d...@g...com
    napisał(a):

    > no to niewiele zrozumiales bo roznicy nie ma zadnej

    Więc idź do banku, żeby Ci udzielony kredyt wypłacili w gotówce.
    Albo jeszcze lepiej, żeby Ci gotówką wypłacili kwotę dopuszczalnego
    zadłużenia karty kredytowej ;)

    > filmu wyjasnia na czym polega oszustwo oraz ze ekonomia nie jest nauka
    > tudziez inne grzechy obecnego systemu bankowego ale musialbys umiec
    > czytac ze zrozumieniem polskie napisy.

    Odnoszę wrażenie, ze do Ciebie dotarła tylko sensacyjna warstwa tego
    filmu, nic więcej.

    --
    Krzysztof

  • 8. Data: 2008-02-03 07:07:07
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Sun, 3 Feb 2008 00:59:01 +0100, Chris napisał(a):

    > Albo jeszcze lepiej, żeby Ci gotówką wypłacili kwotę dopuszczalnego
    > zadłużenia karty kredytowej ;)

    A w czym problem? Pomysł głupi, ale technicznie wykonalny.

    AK

  • 9. Data: 2008-02-04 13:42:58
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    On Feb 3, 8:07 am, Andrzej Kubiak <b...@s...org> wrote:

    > A w czym problem? Pomysł głupi, ale technicznie wykonalny.

    ostatnio wykonalem technicznie pare miesiecy temu na urlopie ;-)
    Niesamowite ze tak wielu ludzi zupelnie nie orientuje sie jak dziala
    system bankowy i pomimo lopatologicznego wrecz filmu powtarzaja jak
    mantre bzdury zaslyszane na studiach. Przewiduje dluga prosperite
    bankow, walic subrime kryzysy i inne takie ... ;-)

  • 10. Data: 2008-02-04 18:29:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 3 Feb 2008 08:07:07 +0100, Andrzej Kubiak napisał(a):

    > A w czym problem? Pomysł głupi, ale technicznie wykonalny.

    Oczywiście, że technicznie wykonalny, ale jego sensowność ekonomiczną
    sam oceniłeś.
    I właśnie o to mi chodziło.

    --
    Pozdrowienia,