  • 1. Data: 2010-03-16 23:02:07
    Temat: Mój pomysł na Bank
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    W związku z dyskusją w innym wątku o rozbieżnościach miedzy
    oczekiwaniami klientów a kosztami działalności banku postanowiłem się
    podzielić własnym pomysłem na stworzenie banku marzeń klientów.

    Naczelną zasadą byłoby minimum formalności i brak jakichkolwiek opłat. W
    związku z tym drugim postulatem oferta, przynajmniej na początku,
    dotyczyłaby tylko najprostszych i podstawowych usług. Bank w formie
    strony internetowej z której bez podpisywania umowy i czekania na
    kuriera, można by pobrać logo w formacie PDF, wydrukować i na przykład
    nakleić na słoiku, kopercie czy szufladzie. Natychmiast po naklejeniu
    loga, konto czyli słoik byłoby otwarte i gotowe na przyjęcie wpłat
    gotówkowych. 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Absolutnie bezawaryjna forma
    wpłatomatu. Klient mógłby otworzyć dowolną liczbę słoików. Wypłaty
    gotówki też całodobowo, bez żadnych ograniczeń kwotowych (prócz salda -
    100% zabezpieczenia przed niedozwolonym debetem) i bez przerw
    konserwacyjnych. Limity ilościowe jednorazowej wypłaty określone jedynie
    szerokością szyjki słoika. Konto niestety oprocentowane dla uproszczenia
    0% ale konkurencja daje podobne warunki a ja przebijam ich dodatkami. Na
    przykład przelewami instant, w momencie włożenia pieniędzy do słoika
    natychmiast znajdują się one na koncie, czyli w słoiku.

    TOiP
    założenie i prowadzenie konta - 0 zł
    wpłaty - 0 zł
    1 wypłata w miesiącu - 0 zł
    wszystkie kolejne wypłaty - 0 zł
    przelewy wewnętrzne (między własnymi słoikami) - 0 zł
    bezeliksirowe przelewy do innych słoików - 0 zł
    wydanie karty do konta (w PDFie) - 0 zł

    Ponieważ na banku ciąży obowiązek przekazania klientowi informacji na
    temat salda, ze strony można by pobrać PDF o treści "Pani/Pana konto
    posiada saldo". Karta bankomatowa jest zupełnie niepotrzebna bo słoik
    trzymamy u siebie, jednak dla miłośników i dla zbieraczy kart również
    można przygotować kilka kolorowych PDFów do pobrania.
    Ponieważ serwer, domena i prąd do maszynki do robienia PDFów kosztuje,
    bank nazywałby się podobnie jak drużyny koszykarskie czyli najpierw 2-3
    nazwy sponsorów z końcówką "...Bank".

    Biznesplan byłby kompletny, jednak widzę jedną niedogodność w braku
    bezpłatnego połączenia mojego banku z innymi bankami. Jednak skoro
    założenie konta jest tak proste i bezpłatne to nie stoi nic na
    przeszkodzie by wszyscy założyli konta w moim banku i korzystali z
    bezpłatnych usług.

  • 2. Data: 2010-03-17 00:06:22
    Temat: Re: Mój pomysł na Bank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JanKo wrote:
    > W związku z dyskusją

    to sie nie nazywa bank tylko skarpeta.

    I ma jedną podstawową wadę.
    Jak ci bank ukradną, to jesteś goły i wesoły.

  • 3. Data: 2010-03-17 00:29:40
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent witek nadaje:
    > to sie nie nazywa bank tylko skarpeta.

    W pewnym uproszczeniu może się tak wydawać ale ja do tego dokładam super
    zaawansowaną technologię informatyczną i oferuję 99,99% niezawodności.
    Np. nie przewiduję jakichkolwiek reklamacji.

    > I ma jedną podstawową wadę.
    > Jak ci bank ukradną, to jesteś goły i wesoły.

    Ukradną mój bank? Tzn. włamią się na stronę i pokasują moje PDFy?
    Trudno, nich biorą co chcą. Założę kolejną stronę. Chwilowy brak strony
    nie ma wpływu na funkcjonowanie usług ;-)

    Ukradną mojemu klientowi środki z konta? Z mojej strony jest zapewnione
    100% bezpieczeństwo. Bank nie ujawnia (bo nie zna) danych osobowych
    klienta, wysokości, miejsca składowania ani sposobu zabezpieczenia
    depozytu. Skoro klient ujawinił wrażliwe dane (czyli miejsce zakopania
    słoika) osobom postronnym to już pewnie taka jego wola.

  • 4. Data: 2010-03-17 00:38:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JanKo wrote:
> [...]
    > depozytu. Skoro klient ujawinił wrażliwe dane (czyli miejsce zakopania
    > słoika) osobom postronnym to już pewnie taka jego wola.

    Niestety logika ma to do siebie, że fałszywego założenia można wyciągnąć
    dowolne wnioski.

  • 5. Data: 2010-03-17 07:09:32
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    >W związku z dyskusją w innym wątku o rozbieżnościach miedzy oczekiwaniami
    >klientów a kosztami działalności banku postanowiłem się podzielić własnym
    >pomysłem na stworzenie banku marzeń klientów.

    Jedyny minus to brak przelewow zewnetrznych ;)

    pozdrawiam, wk

  • 6. Data: 2010-03-18 12:46:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    JanKo (<b...@m...tu>) ma odwage pisac:
> [...]
    > depozytu. Skoro klient ujawinił wrażliwe dane (czyli miejsce zakopania
    > słoika) osobom postronnym to już pewnie taka jego wola.

    Zaczyna mi się coraz bardziej podobać.

    Postawisz ten bank w 2 tygodnie?

  • 7. Data: 2010-03-18 13:37:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.03.2010 13:46), kashmiri wrote:
    [...]
    > Zaczyna mi się coraz bardziej podobać.
    >
    > Postawisz ten bank w 2 tygodnie?

    A co z BFG? Czy nie ma obowiązku do BFG odłożyć jakiegoś % od zawartości
    słoików?

    p. m.

  • 8. Data: 2010-03-18 20:24:30
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > A co z BFG? Czy nie ma obowiązku do BFG odłożyć jakiegoś % od zawartości
    > słoików?

    I jeszcze rezerwa obowiązkowa do NBP. Prowadzenie banku wcale nie jest takie
    proste ;-).

  • 9. Data: 2010-03-18 23:36:01
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent mvoicem nadaje:
    > A co z BFG? Czy nie ma obowiązku do BFG odłożyć jakiegoś % od
    > zawartości słoików?

    Nie ma umowy a jeżeli bank nie jest stroną umowy wtedy produkt lokacyjny
    nie jest objęty gwarancjami BFG...
    Zapomniałem że nie mam lokat w ofercie. Dorzucę chyba kilka do wyboru,
    oczywiście bezbelkowych, z różnymi terminami kapitalizacji dla
    miłośników półgrosikowania. Wszystkie na 0% ale za to można je zrywać w
    dowolnej chwili bez utraty odsetek.

  • 10. Data: 2010-03-18 23:51:32
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent corner nadaje:
    > I jeszcze rezerwa obowiązkowa do NBP. Prowadzenie banku wcale nie
    > jest takie proste ;-).

    Ale ja nie mam środków pieniężnych podlegających zwrotowi! A może jednak
    szkoda że nie mam? Ile tego jest? 3% wpływów minus 500 tys.euro? Gdybym
    od sponsora dostał 100 zł i oddał NBP 3 zł to dostanę zwrot nadpłaty 499
    999 euro?