  • 1. Data: 2010-03-16 20:37:23
    Temat: ile mBankow już jest a ile powstanie?
    Od: z...@o...pl

    BRE ma swój mBank
    PKOBP ma swoje Inteligo
    Raiffeisen zapowiada swoj bank wirtualny
    ktoś jeszcze?

  • 2. Data: 2010-03-16 20:57:23
    Temat: Re: ile mBankow już jest a ile powstanie?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message
    > BRE ma swój mBank
    > PKOBP ma swoje Inteligo
    > Raiffeisen zapowiada swoj bank wirtualny
    > ktoś jeszcze?

    Granica miedzy McBankami a reszta chyba coraz mocniej sie zaciera, a ta
    'czysta' wirtualnosc jest w duzej mierze czesto uciazliwoscia niz jakas
    ekstra cecha. Dostep przez net ma juz prawie 99% bankow i czesto oferta
    bankow z oddzialami jest lepsza, depozyty wyzej oprocentowane niz w takim
    mBanku.
    Pytanie moze byc, czy pojawi sie nowy gracz z oferta dla 'wyjadaczy wisni',
    a to czy on bedzie czysto wirtualny czy nie ma drugorzedne znaczenie.

  • 3. Data: 2010-03-16 21:00:12
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > BRE ma swój mBank
    > PKOBP ma swoje Inteligo
    > Raiffeisen zapowiada swoj bank wirtualny
    > ktoś jeszcze?

    tylko czy coś z tego wynika?

  • 4. Data: 2010-03-16 21:04:30
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof" news:hnorbl$1n3n$1@news2.ipartners.pl

> [...]
    wisni',
    > a to czy on bedzie czysto wirtualny czy nie ma drugorzedne znaczenie.

    sukces konkurencja odniesienie tylko kiedy:
    1. będzie kasa do wpłat gotówkowych
    2. system internetowy działający tak jak ten w mBanku
    3. konkurencyjny % na depozytach
    4. podstawowe usługi tj. przelewy, karta, konto i przynajmniej euronety za
    free

  • 5. Data: 2010-03-16 21:35:01
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Valdi nadaje:
> [...]
    > 3. konkurencyjny % na depozytach
    > 4. podstawowe usługi tj. przelewy, karta, konto i przynajmniej

    Brzydko tak mówić ale co to za sukces, gdy okupiony jest gigantycznymi
    stratami? Jak utrzymać tysiące kas, zaawansowany system, dawać najwyższy
    % i to wszystko za darmo? Na czym zarabiać? Drukować reklamy na
    banknotach?

  • 6. Data: 2010-03-16 21:46:36
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > i to wszystko za darmo? Na czym zarabiać? Drukować reklamy na banknotach?

    Na tym na czym banki zarabiać powinny - na udzielaniu kredytów swoim
    klientom. Tylko lub aż tyle.

    --
    AS

  • 7. Data: 2010-03-16 21:47:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 16.03.2010 22:35, JanKo wrote:
> [...]
    > % i to wszystko za darmo? Na czym zarabiać? Drukować reklamy na banknotach?

    Np. na kredytach.

    A kas nie uwazam na jakis konieczny warunek - czym mniej mamy potrzeby
    styku z bankiem, tym bank jest zazwyczaj "lepszy" (bo swiadczy to o
    dobrze wypracowanych procedurach).

    Oczywiscie dla kogos prowadzacego dzialalnosc gospodarcza (i
    przyjmujacego gotowke), kasa moze byc niezbedna; dla szarego obywatela -
    nie, bo po co?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2010-03-16 22:09:43
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message
> [...]
    >
    > A kas nie uwazam na jakis konieczny warunek - czym mniej mamy potrzeby
    > styku z bankiem, tym bank jest zazwyczaj "lepszy" (bo swiadczy to o dobrze

    Oferta dla indywidualnych w PLN praktycznie nie wymaga tej fizycznej kasy,
    gorzej jezeli bank chce swiadczyc uslugi kont w innych walutach. Oferta kont
    walutowych w bankach wirtualnych (np. mbank) to czysta abstrakcja, gdyz
    przelewy walutowe pozostaja drogie (czasami tylko oferta w EUR w niektorych
    instytucjach jest do przyjecia) i wplata waluty bezgotowkowo do banku
    wirtualnego nie ma kompletnie sensu.

  • 9. Data: 2010-03-16 22:34:21
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    > Na tym na czym banki zarabiać powinny - na udzielaniu kredytów swoim klientom.
    > Tylko lub aż tyle.

    Tak jakby kredyty były w Polsce za tanie...
    Akurat czeka mnie wzięcie dużego kredytu i nie mam nic przeciwko temu, aby bank
    zarabiał też na innych klientach. Mniej bolesna jest np. prowizja w bankomacie,
    niż jakaś tam drobna oplata miesiaczna, niż wyższe oprecentowanie dużego
    kredytu.

    Jak zawsze - punkt widzenia zależy od aktualnych współrzędnych dupy :)

    latet

  • 10. Data: 2010-03-16 23:08:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "latet" <l...@x...pl> wrote in message news:hnp12c$63f$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > oprecentowanie dużego kredytu.
    >
    > Jak zawsze - punkt widzenia zależy od aktualnych współrzędnych dupy :)

    Tylko, zeby udzielac kredytow trzeba pozbierac depozyty. Ostatni kryzys
    (ktory wcale sie nie skonczyl) przypomnial wielu bankom, ze trzeba miec
    odpowiednia baze depozytowa, bo na pozyczki z zewnatrz nie zawsze mozna
    liczyc. Wydaje mi sie, ze na dlugie lata srodek ciezkosci przechylil sie w
    strone depozytariuszy a nie kredytobiorcow, stad coraz trudniej bedzie
    'golic' posiadaczy depozytow (roznej masci kont, lokat, itp).