    From: "JanKo" <b...@m...tu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Mój pomysł na Bank
    Date: Wed, 17 Mar 2010 00:02:07 +0100

    W związku z dyskusją w innym wątku o rozbieżnościach miedzy
    oczekiwaniami klientów a kosztami działalności banku postanowiłem się
    podzielić własnym pomysłem na stworzenie banku marzeń klientów.

    Naczelną zasadą byłoby minimum formalności i brak jakichkolwiek opłat. W
    związku z tym drugim postulatem oferta, przynajmniej na początku,
    dotyczyłaby tylko najprostszych i podstawowych usług. Bank w formie
    strony internetowej z której bez podpisywania umowy i czekania na
    kuriera, można by pobrać logo w formacie PDF, wydrukować i na przykład
    nakleić na słoiku, kopercie czy szufladzie. Natychmiast po naklejeniu
    loga, konto czyli słoik byłoby otwarte i gotowe na przyjęcie wpłat
    gotówkowych. 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Absolutnie bezawaryjna forma
    wpłatomatu. Klient mógłby otworzyć dowolną liczbę słoików. Wypłaty
    gotówki też całodobowo, bez żadnych ograniczeń kwotowych (prócz salda -
    100% zabezpieczenia przed niedozwolonym debetem) i bez przerw
    konserwacyjnych. Limity ilościowe jednorazowej wypłaty określone jedynie
    szerokością szyjki słoika. Konto niestety oprocentowane dla uproszczenia
    0% ale konkurencja daje podobne warunki a ja przebijam ich dodatkami. Na
    przykład przelewami instant, w momencie włożenia pieniędzy do słoika
    natychmiast znajdują się one na koncie, czyli w słoiku.

    TOiP
    założenie i prowadzenie konta - 0 zł
    wpłaty - 0 zł
    1 wypłata w miesiącu - 0 zł
    wszystkie kolejne wypłaty - 0 zł
    przelewy wewnętrzne (między własnymi słoikami) - 0 zł
    bezeliksirowe przelewy do innych słoików - 0 zł
    wydanie karty do konta (w PDFie) - 0 zł

    Ponieważ na banku ciąży obowiązek przekazania klientowi informacji na
    temat salda, ze strony można by pobrać PDF o treści "Pani/Pana konto
    posiada saldo". Karta bankomatowa jest zupełnie niepotrzebna bo słoik
    trzymamy u siebie, jednak dla miłośników i dla zbieraczy kart również
    można przygotować kilka kolorowych PDFów do pobrania.
    Ponieważ serwer, domena i prąd do maszynki do robienia PDFów kosztuje,
    bank nazywałby się podobnie jak drużyny koszykarskie czyli najpierw 2-3
    nazwy sponsorów z końcówką "...Bank".

    Biznesplan byłby kompletny, jednak widzę jedną niedogodność w braku
    bezpłatnego połączenia mojego banku z innymi bankami. Jednak skoro
    założenie konta jest tak proste i bezpłatne to nie stoi nic na
    przeszkodzie by wszyscy założyli konta w moim banku i korzystali z
    bezpłatnych usług.