  • 51. Data: 2003-06-24 06:54:19
    Temat: Re: Millennium zabral pieniadze
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > ale co by szkodziło, aby wypluwał kartę po wypłacie, a na przykład po
    > zrobieniu przelewu, albo po doładowaniu popa nie wypluwał? Problem
    > polega na tym, że większość ludzi po odebraniu kasy, ma to co chciało
    > i idzie:)

    Rozumujac odwrotnie - wypluwa Ci karte i Ty odchodzisz, a pieniadze
    zostaja w bankomacie :-)

    Wszystko zalezy od punktu widzenia :-)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 52. Data: 2003-06-24 07:52:48
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> napisał(a):

    > Rozumujac odwrotnie - wypluwa Ci karte i Ty odchodzisz, a pieniadze
    > zostaja w bankomacie :-)
    >
    > Wszystko zalezy od punktu widzenia :-)

    Tak,
    tylko jak pieniądze zostaną w bankomacie, to nie ma problemu. Jak zostanie w
    nim karta to problem masz. Szczególnie że ta karta jest po wpisaniu PINu!!!
    Podchodzi ktoś za Tobą i robi co chce (wypłaca pieniądze). W sumie to tylko
    twoja wina, bo mózg jest po to, by go używać. Niestety człowiek to takie
    stworzenie, że jak tylko coś zaczyna robić często, to wyrabia sobie pewne
    nawyki. U prawie wszystkich ludzi, którzy korzystają z bankomatów w Polsce,
    powstaje nawyk odchodzenia od bankomatu po tym jak weźmie z niego pieniądze.
    I tu Millenium idzie w poprzek tym nawykom. Nie ważne, czy to lepiej czy
    gorzej z jakiegoś obiektywnego punktu widzenia (jeżeli taki w ogole jest). To
    po prostu jest niebezpieczne z powodu swojej wyjątkowości.

    Pozdrawiam
    Szymon

    Tylko nie każcie mi pisać o ewolucyjnym znaczeniu nawyków i temu, że nie
    powinno się z nimi walczyć ani tym bardziej uważać za coś głupiego i
    niewłaściwego. Drogi pozapiramidowe boczne i inne mechanizmy tego typu to
    akurat coś, na czym sie znam lepiej niz na bankowości.

  • 53. Data: 2003-06-24 08:41:28
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > gorzej z jakiegoś obiektywnego punktu widzenia (jeżeli taki w ogole jest). To
    > po prostu jest niebezpieczne z powodu swojej wyjątkowości.

    Pieniadze zostaja wyplute i ktos nastepny z kolejki do bankomatu moze je
    wziac :) Tak wiec oba przypadki sa niezbyt mile :)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 54. Data: 2003-06-24 19:25:27
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Tue, 24 Jun 2003 10:41:28 +0200, Radoslaw Dabrowski
    <r...@f...pl> wrote:

    >Pieniadze zostaja wyplute i ktos nastepny z kolejki do bankomatu moze je
    >wziac :) Tak wiec oba przypadki sa niezbyt mile :)

    no nie do końca: podchodząc do atm'u zazwyczaj idziesz po kase, a nie
    po to, by włożyć kartę i ją wyjąć. Przypadki, w których wkładasz
    kartę, robisz wypłatę 1000 PLN, wyjmujesz kartę i idziesz a kasa
    zostaje w wypluwaczce są raczej dosyć wyjątkowe i schizofreniczne;)

  • 55. Data: 2003-06-25 07:18:06
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > kartę, robisz wypłatę 1000 PLN, wyjmujesz kartę i idziesz a kasa
    > zostaje w wypluwaczce są raczej dosyć wyjątkowe i schizofreniczne;)

    JA sie przyzwyczailem do tego, ze karta nie zostaje wypluta dopoki sam nie
    zdecyduje, czy ma juz wypluc ja, wiec zdazylo mi sie juz raz, gdy
    wyplacalem w bankomacie pkobp, ze wyplul mi karte, wiec myslalem, ze nie
    da mi pieniedzy, bo nie ma czy cus i mialem odejsc, gdy nagle pieniadze
    wyszly jednak :-) Tak wiec to kwestia przyzwyczajenia.

    Poza tym chyba kazdy powinien pamietac o tym, ze karte sie zabiera ze
    soba :-)

    Dodam jeszcze, ze w innych krajach, ktorych wyplacalem gotowke (nie tylko
    karta Millennium) zawsze bylo tak jak w Millennium w kraju, czyli karty
    nie wypluwal, tylko pytal, czy chce dokonac innej transakcji.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 56. Data: 2003-06-25 18:24:16
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > karta Millennium) zawsze bylo tak jak w Millennium w kraju, czyli karty
    > nie wypluwal, tylko pytal, czy chce dokonac innej transakcji.

    Cóż... bywaliśmy po prostu w innych bankomatach. Ale to nie ma nic do rzeczy.

    Dla Ciebie Millenium nie ma wad mimo oczywistych absurdów jego NIEKTÓRYCH
    teoretycznych i praktycznych rozwiązań. Jeżeli korzystasz z usług banku,
    poczty, operatora telefonów - to widzisz wady. Nie ma w naszym kraju
    idealnych usługodawców, bo bycie idealnym się nie opłaca. Dla banku czytelny
    regulamin, brak ukrytych prowizji, zatrudnianie tylu ludzi, żeby nie było
    kolejek itp. itd. jest po prostu nieopłacalne.

    W związku z tym mam prośbę. Pokaż swojemu szefowi, że dzięki Tobie wątek na
    usenecie z tytułem "Millenium zabrał pieniądze" wisi już tyle czasu. Na pewno
    będzie zachwycony :-)

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 57. Data: 2003-06-25 20:17:10
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Szymon Bzoma <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > usenecie z tytułem "Millenium zabrał pieniądze" wisi już tyle czasu. Na

    Nie ma usługodawców idealnych. To fakt. Za to zadziwia mnie fakt z jaką
    determinacją próbujesz udowodnić tezę iż "Millenium to najgorszy bank w
    Polsce". Owszem ma wady, wielokrotnie tu już wytknięte ale upatrywanie wady w
    tym że bankomat wydaje kartę w innej kolejności niż praktykują inne banki
    jest raczej dziwaczne. Dlaczego bankomaty innych banków wydają najpierw kartę
    a potem gotówkę? Ano bo głównie służą tylko do wypłacania pieniędzy i tyle.
    Dlatego taki był standard. W Millennium od dawna można było zrobić wiele
    operacji poza wypłatą dlatego standard został ustalony inaczej. Ja do momentu
    uruchomienia millenetu wielkrotnie korzystałem z bankomatu i nie wypłacałem
    pieniędzy (robiłem przelewy). Dlatego mi taki system odpowiadał.
    Twierdzenie że któryś z tych standardów jest lepszy czy gorszy to dyskusja o
    wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.
    Pozdrawiam
    Dżony Bigut
    P.S Ja mam konto w Millenium i jestem z niego zadowolony. Czy to oznacza że
    koniecznie muszę być pracownikiem tego banku? Z błędnych przesłanek powstają
    błędne wnioski.

  • 58. Data: 2003-06-25 23:23:45
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Dżony Bigut <d...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Nie ma usługodawców idealnych. To fakt. Za to zadziwia mnie fakt z jaką
    > determinacją próbujesz udowodnić tezę iż "Millenium to najgorszy bank w
    > Polsce".

    To zdanie napisałem raz, dawno temu. Potem napisałem kilka rzeczy, które
    wynikały z moich doświadczeń i których niczyje opinie nie zmienią (bo to są
    fakty, które miały miejsce, służę na priv. danymi, datami, nazwiskami itd.) i
    nikomu nie życzę takich przygód. Potem zacząłem drążyć, bo znaleźli się
    goście, którzy z uporem zaczęli "oddrążać". To chyba normalne, że takie
    dyskusje wciągają.

    > Owszem ma wady, wielokrotnie tu już wytknięte ale upatrywanie wady w
    > tym że bankomat wydaje kartę w innej kolejności niż praktykują inne banki
    > jest raczej dziwaczne.

    Tak. Z perspektywy społeczeństwa jest to dziwaczne. Z perspektywy gościa,
    którego kartę (Millenium) odniosłem zaspanej pani w okienku zamiast wypłacić
    sobie jego kasę - już dziwaczne nie jest. Znalazłbym parę trafniejszych
    określeń. Ale to szczegół, moje jednostkowe doświadczenia nie są ani
    obiektywne, a ni statystycznie istotne. Byc może to się zdarzyło tylko raz (+
    ten raz kiedy ja zostawiłem swoją kartę :-) w historii Millenium.

    > Dlaczego bankomaty innych banków wydają najpierw kartę
    > a potem gotówkę? Ano bo głównie służą tylko do wypłacania pieniędzy i tyle.
    > Dlatego taki był standard.

    Jest. Taki ciągle JEST standart w Polsce mimo tego, że każdy bankomat robi
    już coś więcej niż wypłacanie kasy (np. doładowywanie tel. GSM).

> [...]
    > Twierdzenie że któryś z tych standardów jest lepszy czy gorszy to dyskusja
    > wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

    Tak. Swoją drogą każdy wie, że Wielkanoc jest ważniejsza.

> [...]
    > P.S Ja mam konto w Millenium i jestem z niego zadowolony. Czy to oznacza że
    > koniecznie muszę być pracownikiem tego banku? Z błędnych przesłanek

    Tak. Przepraszam. Więcej nie będę.

    Eeehm,
    To ja napisałem że ktoś pracuje w Millenium...?

    Pozdrawiam :-)
    Szymon

  • 59. Data: 2003-06-26 06:44:36
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > regulamin, brak ukrytych prowizji, zatrudnianie tylu ludzi, żeby nie było
    > kolejek itp. itd. jest po prostu nieopłacalne.

    Nie twierdze, ze nie ma wad. Jak dla mnie jest najlepszym rozwiazaniem w
    polaczeniu z mbankiem i dlatego z jego uslug korzystam.

    > W związku z tym mam prośbę. Pokaż swojemu szefowi, że dzięki Tobie wątek na
    > usenecie z tytułem "Millenium zabrał pieniądze" wisi już tyle czasu. Na pewno
    > będzie zachwycony :-)

    No to EOT.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 60. Data: 2003-07-11 08:35:27
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > bulisz za każdą WYPŁATĘ Z WŁASNEGO BANKOMATU!!!
    > Za wydruk salda 0,5 zł. miniwyciąg już 1,5 zł. (albo więcej bo w
    regulaminie
    > jest 1,5/4 PLN bez wyjaśnienia o co biega).
    > 2 zł. za internetowy kanał dostępu a i tak 0,5 za przelew przez internet,
    > bankomacie czy oddziale jest dużo drożej (2-3 zł.).
    >
    > TO JEST TANIO?!
    > jak masz na koncie kasę, której nie wypłacasz, lub czynisz to rzadko i
    tylko
    > w dedykowanych bankomatach, nie używasz internetu i nie płacisz rachunków

    Wiesz, to bylo walkowane sto razy. Mille nie jest bankiem dla studentow
    tylko dla ludzi z jakas tam kasa, ktorym nawet pod konec miesiaca zostaje na
    koncie >1000PLN. Dla takich klientow jest korzystna oferta. To nie jest bank
    dla scibulacych studentow. Taki jest model biznesowy i jak sie nie podoba to
    nie korzystaj. W przeciwienstwie do mBanku zalatwienie dowolnej sprawy nie
    trwalo dluzej niz tydzien a kredyt mieszkaniowy w dwa tygodnie. Sporo sie
    przemieszczam i nie mam ciagle pod reka bankomatow euronetu, nie mowiac juz
    o wyplatach za granica. mBank jest dobry gdy nie podrozujesz i placisz za
    rachunki (ale przelewem, bo cennik direct debit to porazka)