  • 1. Data: 2003-06-16 10:05:33
    Temat: Dlaczego Niemcy nie korzystają z elektronicznych portfeli?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    W rękach Niemców jest obecnie ponad 55 milionów kart wyposażonych w opcję
    elektronicznej portmonetki. Geldkarte - bo taką nosi nazwę ta karta, miała
    duże szanse na odniesienie wielkiego rynkowego sukcesu. Jednak z milionów
    posiadaczy karty jedynie kilkaset tysięcy użytkowników zdecydowało się na
    korzystanie z niej.

    Zastanawiam się gdzie niemieckie banki popełniły błąd? Dlaczego dobrze
    pomyślany i zrealizowany projekt nie odniósł spodziewanego sukcesu? Czy
    waszym zdaniem Geldkarte ma jeszcze szansę na przetrwane?

    Więcej o Geldkarte:
    http://www.kartyonline.net/art_16.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-06-16 11:00:36
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Powiedzmy lepiej jakie sa zalety tego rozwiazania ? Dla mnie zadnych.
    > Nic innego jak dublowanie mozliwosci normalnej karty i to nieudolne : srodki
    > nieoprocentowane i ograniczone do pewnej konmkretnej sumy.

    Zgadzam się z przedpiszcą. W zasadzie jedyne zastosowanie jakie widzę dla tej
    karty, to sytuacja kiedy kartę wręczam dziecku - forma dawania kieszonkowego
    lub kasy na jakiś wyjazd.
    Jaka inną wartość dodana ma ta karta w stosunku do zwykłej karty płatniczej?
    Szczególnie w przypadku kiedy karta płatnicza jest obowiązkowo ubezpieczona i
    górna kwota odpowiedzialności klieta jest stała i z góry określona, zaleta
    bezpieczeństwa jest raczej blada.
    Dodatkowo Niemcy, jak mi się wydaje, mają dość zrdowe podejście do różnego
    rodzaju "nowych" produktów. Rewelacjami takimi jak ta są atakowani od lat i w
    przeciwieństwie do nas nie rzucają się na każdą nowinkę jaka się pokazuje na
    rynku.
    Sam kiedyś byłem zdziwiony kiedy mój kloega Niemiaszek zapytany o to jaką ma
    kartę płatniczą powiedział że nie ma karty i póki co nie planuje mieć. Jak
    stwierdził i tak musi przy sobie nosić gotókę, bo nie wszędzie można zapłacić
    kartą, a na wyjazdy wystarczają mu czeki podróżne.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 3. Data: 2003-06-16 12:14:05
    Od: "user" <...@...com>

    "Karol ?wiruk" <p...@k...net> wrote in message
    > W r?kach Niemców jest obecnie ponad 55 milionów kart wyposa?onych w opcj?
    > elektronicznej portmonetki. Geldkarte - bo tak? nosi nazw? ta karta, mia?a
    > du?e szanse na odniesienie wielkiego rynkowego sukcesu. Jednak z milionów
    > posiadaczy karty jedynie kilkaset tysi?cy u?ytkowników zdecydowa?o si? na
    > korzystanie z niej.
    >
    > Zastanawiam si? gdzie niemieckie banki pope?ni?y b??d? Dlaczego dobrze
    > pomy?lany i zrealizowany projekt nie odniós? spodziewanego sukcesu? Czy
    > waszym zdaniem Geldkarte ma jeszcze szans? na przetrwane?

> [...]

    mi sie nie podoba. po co mi kolejne konto. ja tam wole VC debetowa i mam to samo. i
    nie mam zamiaru zadnych portmonetek uzywac.

  • 4. Data: 2003-06-16 12:21:28
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    Nic innego jak dublowanie mozliwosci normalnej karty i to nieudolne : srodki
    nieoprocentowane i ograniczone do pewnej konmkretnej sumy.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2003-06-16 12:33:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <
> [...]
    zapłacić
    > kartą, a na wyjazdy wystarczają mu czeki podróżne.

    to ja juz w 1995 we Francji w hoteliku Formuly 1 (samoobslugowe hoteliki)
    wynająłem sobie pokój korzystając z takiego pseudo bankomatu zainstalowanego
    na zewnątrz.
    "bankomat" wydawal numer kodowy do drzwi od pokoju, numerek otwieral tez
    drzwi glowne.

    Rodzina Francuzów czekała grzecznie w samochodzie przed hotelikiem bo ok 16
    miala sie na 2 godziny zjawic obsluga hotelu - oni tez nie mieli karty ;-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-06-16 15:00:28
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    > ma
    Jak
    > zapłacić

    usa, niemcy i pewnie wiele innych lubia czeki, ktore u nas wytepiono
    skutecznie i pewnie nie przyjma sie juz zbytnio,
    a te niby potmonetki elektroniczne to tak serio zupelna bzdura (co zreszta
    potwierdza niemiecka statystyka) - kazdy posiadacz takiej portmonetki moze
    ja dowolnie i anonimowo wydac, wiec jej kradziez jest prostsza niz kliku
    banknotow i bilonow, a srodki na niej sa nieoprocentowane i wlasciwie trudno
    je zwrocic na konto, po prostu trzeba je wydac
    w porownaniu wiec do zwyklej debetowki - same minusy i prawie zadnego plusa
    zamiast inwestowac koszmarne srodki w urzadzenia do kontroli tych "kart"
    lepiej doposazyc ilosc zwyklych czytnikow kart platniczych i sama
    funkconalnosc tych kart (cos w stylu planowanych juz funkcji 3D - mozna by
    przeciez zrobic 4D i miec wiecej rozsadnych funkcji, a wydana forsa juz by
    pewnie takie zamierzenia czesciowo pokryla)

  • 7. Data: 2003-06-16 19:01:00
    Od: "user" <...@...com>

    "Krab" <_...@h...pl__> wrote in message news:bckma2$gq8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przeciez zrobic 4D i miec wiecej rozsadnych funkcji, a wydana forsa juz by
    > pewnie takie zamierzenia czesciowo pokryla)

    popieram. ja nie mam zamiaru nigdy uzywac elektronucznym portmonetek.

  • 8. Data: 2003-06-18 14:37:30
    Od: "Piotr G" <p...@U...poczta.onet.pl>

    "Krab" <_...@h...pl__> wrote in message

    > a te niby potmonetki elektroniczne to tak serio zupelna bzdura (co zreszta
    > potwierdza niemiecka statystyka)
    statystyka kłamie ;)

    > kazdy posiadacz takiej portmonetki moze
    > ja dowolnie i anonimowo wydac, wiec jej kradziez jest prostsza niz kliku
    > banknotow i bilonow,
    > a srodki na niej sa nieoprocentowane
    jak większość kont bieżących, zresztą dyskusja o oprocentowaniu IMHO jest
    naciąganiem dla takiego konta

    > i wlasciwie trudno je zwrocic na konto, po prostu trzeba je wydac
    Nieprawda, po prostu z powrotem przekazanie na normalne konto

    > w porownaniu wiec do zwyklej debetowki - same minusy i prawie zadnego
    plusa
    > zamiast inwestowac koszmarne srodki w urzadzenia do kontroli tych "kart"
    Niekoniecznie, używałem tego i ma to sens i jest wygodne przy zakupach na
    niewielką kwotę, drobiazgów typu bilety miejskie, znaczki, codzienne zakupy.
    Dlaczego - z powodu ich wady czyli braku autoryzacji, pieniądze po prostu
    się wydaje ;) szybko i bez problemów - bez autoryzacji i zabezpieczeń
    Nie trzeba nosić pieniędzy, reszy w bilonie itp.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2003-06-18 15:06:23
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Piotr G napisał:

> [...]
    > się wydaje ;) szybko i bez problemów - bez autoryzacji i zabezpieczeń
    > Nie trzeba nosić pieniędzy, reszy w bilonie itp.

    O wlasnie, tak mi sie wydawalo ze to jest swietne do szybkich drobnych
    wydatkow. Jak jest rozbudowana infrastruktura (tak zebym mogl w
    pobliskim kiosku zaplacic za gazete) to jest to sensowny pomysl.

    Bartol

  • 10. Data: 2003-06-18 16:48:17
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości
    > O wlasnie, tak mi sie wydawalo ze to jest swietne do szybkich drobnych
    > wydatkow. Jak jest rozbudowana infrastruktura (tak zebym mogl w
    > pobliskim kiosku zaplacic za gazete) to jest to sensowny pomysl.

    a nie wolalbys zaplacic zwykla debetowka ?? czy serio aby kupic gazete
    chcesz miec do tego celu extra mozliwosc ?
    zwiazana zreszta z koniecznoscia wizyty w bankomacie - po o by zasilic te
    niby portomonetke ?
    i tak nie spelni ona swojej roli - BO NIE wszyscy maja czytniki - to nie
    jest wiek czterdziesty - ale zaledwie 21
    :-)
    i tak musisz wiec miec przy sobie te tzw drobne - wiec osobiscie nie
    rozumiem dlacego mialbym miec drobne w DWÓCH postaciach - bilonowej i
    elektronicznej - z praktycznego punktu widzenia wyglada to obecnie tak, ze
    te postac elektroniczna drobnych posidacz niemiecki ma wylacznie dla
    szpanu - bo narozny kiosk i tak nie przyjmuje patnosci ową portmonetką (o
    polskiej rzeczywistosci wole nie napomykac) :-)
    Idea mojej wypowiedzi byla taka (jezu - czy ja jezdem walęsa zeby tłumaczyć
    co chiałem powiedzieć ;-)) ) że jeśli banki wydały masę forsy na bezsensowny
    produkt, to może lepiej by wydały go na lepsze wykorzystanie tego co już
    jest
    Wyobraż sobie zwykła debetówkę, do której możesz zdefiniować - że:
    - kwota xx nie podlega autoryzacji
    i płacisz nią bez pinów i podpisów w punktach odpowiednich (tak jak sobie
    zdefiniowales) - nie prostsze ? czy nie jest to lepsze rowiazanie niż
    tworzenie rozwiazan których nikt nie akceptuje ? a to jest wlasnie idea kart
    3D - z tym, ze one sa juz w zalozeniu ograniczone, bo zakladaja zaledwie
    jeden dodatkowy pasek informacji, a czemu nie wiecej ?
    ps
    (oczywiscie jak ktos chce udowodnic, ze wielblad jest podobny do wieloryba,
    to wystarczy napisac, ze statystyka klamie, jesli jednak na 55 milionów !!
    kart, uzywanych jako potrmonetka jest aktywnie mniej niz 400 tysiecy
    (0,65%) - to oznacza to raczej, ze nie uzywa jej prawie nikt poza snobami
    niz ze statystyka klamie)
    psII
    oczywizda mnie to lata - ale pisze to by sie spierac - wyłącznie :-)
    ps 7
    to tylko moja opinia i nie oznacza, ze kazdy musi sie z nia zgadzac, a
    przeciwnikow witam i zapraszam do dysputy
    ps 11
    co ja tu robie
    ps 33
    acha - piwo pije - wiec zycze milego weeeeeekendu