  • 1. Data: 2023-06-27 19:40:46
    Temat: Złoto
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Ktos z szanownych grupowiczów inwestował w złoto? Czy  dzisiejsza oferta
    w aplikacji iPKO na kupno złota z mennicy państwowej może być dobrą
    lokatą kapitału?

  • 2. Data: 2023-06-27 20:39:21
    Temat: Re: Złoto
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 19:40:48 UTC+2 Trybun napisał(a):
    > Ktos z szanownych grupowiczów inwestował w złoto? Czy dzisiejsza oferta
    > w aplikacji iPKO na kupno złota z mennicy państwowej może być dobrą
    > lokatą kapitału?

    Na pewno jest dobra dla sprzedawcy złota i pośrednika, czyli banku.
    A jaka to oferta?

  • 3. Data: 2023-06-28 10:57:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Na pewno jest dobra dla sprzedawcy złota i pośrednika, czyli banku.
    > A jaka to oferta?

    Pewnie pośrednik (PKO) robi to bezinteresownie, bo w sumie jego rola w
    transakcji jest marginalna.
    Są sztabki i monety, im większy ciężar tym cena niższa, np sztabka 1gram
    = 330zł a 100g to już tylko 25,975zł.

  • 4. Data: 2023-06-28 11:58:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 10:57:01 UTC+2 Trybun napisał(a):
    > Pewnie pośrednik (PKO) robi to bezinteresownie, bo w sumie jego rola w
    > transakcji jest marginalna.
    > Są sztabki i monety, im większy ciężar tym cena niższa, np sztabka 1gram
    > = 330zł a 100g to już tylko 25,975zł.

    Jeśli uncja ta 31,10gr to te 100g sztabki z marżą 4%.
    Gramowe z 32%.
    Biednemu zawsze wiatr w oczy.
    Ale podobno złoto idzie w górę.
    Zaś skarbonka zapewne troszkę z tej marży ma - nawet za marginalną
    rolę w transakcji - choć może ma nie za rolę w transakcji, tylko po prostu za
    wyświetlaną reklamę.

  • 5. Data: 2023-06-28 17:58:01
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Zaś skarbonka zapewne troszkę z tej marży ma - nawet za marginalną
    > rolę w transakcji - choć może ma nie za rolę w transakcji, tylko po prostu za

    Trudno coś tu wywnioskować, Glapa podobno niedawno poczynił spore zakupy
    złota, a wiec wszystko jest możliwe, Obajtek spekuluje ropą to dlaczego
    ma się nie pobawić w spekulanta złotem Glapiński..

  • 6. Data: 2023-06-28 18:13:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 17:58:02 UTC+2 Trybun napisał(a):
    > Trudno coś tu wywnioskować, Glapa podobno niedawno poczynił spore zakupy
    > złota, a wiec wszystko jest możliwe, Obajtek spekuluje ropą to dlaczego
    > ma się nie pobawić w spekulanta złotem Glapiński..

    Z glapy zbytni bambik, żeby mógł mieć wpływ na cenę złota.
    Tourette-obajtek póki co wziął się za spekulowanie akcjami,
    wczoraj zajęło sie tym knf.
    Coś mi to przypomina jakieś spore przedsiębiorstwo państwowe,
    które spektakularnie jebło na kontraktach terminowych na waluty
    czy jak to się tam nazywało, opcje walutowe chyba? Pamięta ktoś, co to była za firma?

    Taka 100-gramowa sztabka to nawet całkiem poręczna, ale gdzie to trzymać? W skrytce
    bankowej
    czy sejf sobie zrobić w domu? Raczej to dla kogoś, kto już sejf ma, bo ma w domu
    broń.
    10k dolarów niewiele większe, a 10k euro w 200-tkach (tylko o takie niełatwo, nawet
    o 100-tki trudno bo się w bankomatach nie mieszczą) jeszcze cieńsze - złoto ma
    jedynie
    tą zaletę, że nie zniszczy się w ew. pożarze, ale też trudniej upłynnić w razie
    potrzeby.

  • 7. Data: 2023-06-28 20:59:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > złoto ma jedynie
    > tą zaletę, że nie zniszczy się w ew. pożarze, ale też trudniej upłynnić w razie
    potrzeby.

    Ma jeszcze tę zaletę, będącą jednocześnie wadą, że jego cena jest
    zmienna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2023-06-28 21:35:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 20:59:26 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ma jeszcze tę zaletę, będącą jednocześnie wadą, że jego cena jest
    > zmienna.

    A czego nie jest?

  • 9. Data: 2023-06-28 22:00:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > A czego nie jest?

    No, w tym sensie, że np. kurs euro do euro jest dość stały.
    Coś a la argument, by brać kredyty w "swojej" walucie itp.

    Ale oczywiście to jest cecha wszystkiego, a my (nie tylko my tu na
    pl.b.b ale w ogóle wszyscy posiadacze czegokolwiek, w tym długów) to
    straszni spekulanci. I piszę to bez żadnej ironii (no, może poza
    "straszni" - ja nie jestem straszny).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2023-06-28 22:09:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 22:00:28 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No, w tym sensie, że np. kurs euro do euro jest dość stały.
    > Coś a la argument, by brać kredyty w "swojej" walucie itp.

    Cena "swojej" waluty też jest zmienna - stopy procentowe.

> [...]
    > pl.b.b ale w ogóle wszyscy posiadacze czegokolwiek, w tym długów) to
    > straszni spekulanci. I piszę to bez żadnej ironii (no, może poza

    Pożyczanie na % to grzech we wszystkich ważniejszych religiach.
    Zaś pożyczać nakazują.
    Widać kiedyś nie było "pozytywnej inflacji".