    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Jun 2023 04:49:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Milek i Google Pay
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 12:55:01 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
    > W jakim sensie ten Blik jest płatny? Mam stare konto internetowe i jeszcze z
    żadnymi opłatami sie nie spotkałem. Jedyna opłata jest za kartę debetową z
    wyłączeniem HCE.

    Blik płatny tylko z tym najnowszym, obecnie w ofercie, ROR zwanym "millennium 360"
    (nie mylić z poprzednio
    oferowanym typem ROR "konto 360").
    milek to pierwszy - i póki co chyba jedyny - bank, w którym blik może być płatny.

    > HCE było od początku skazane na porażkę, a to ze względu na możliwość na
    konieczność używania do płatności aplikacji i do tego tylko na jednym systemie.
    Ciekawe jak sobie poradzi zblizeniowy Blik, bo to także takie HCE.

    Dlaczego skazane na porażkę?
    Ogólnie to ile masz systemów na komóry?
    Aż 2 - w tym android 90%, lepiej niż winda, jakoś na komputerach apple lepiej sobie
    radzi
    (albo może, bo to dane z przeglądarek chyba, jak ktoś ma windę to już woli wziąć
    komórę do przeglądania,
    a jak ktoś ma ajfona to pewnie i maca ma na biurku czy laptopa).
    A po płacenia zawsze trzeba aplikacji - czy będzie to apka banku czy "portfel google"
    - co za różnica?
    No ew. w "portfelu" można sobie kartę wybrać - ale żeby tak było, trzeba dwa razy
    przykładać.

    gógiel po prostu zamordował konkurencję HCE - choć póki co skarbonka i żubr się nie
    dają, a akurat
    znam firmę, która im robiła HCE.
    Inna sprawa, że "zbliżeniowy blik" (a tak naprawdę MC) spadł HCE jak z nieba - ale
    tylko w PL.
    Choć to akurat nie problem - hardware takie samo, to nie apple pay.

    I ogólnie zawsze (no prawie - skarbonka oczywiście musiała być gorsza) HCE miało
    lepszą ofertę,
    bo pozwalało na bezpłatne "wirtualne" karty - a GP wymaga plastiku, lub, w
    ostateczności,
    ścisłej współpracy z apką banku, żeby móc podać dane karty "wirtualnej dla google
    pay",
    jak np. w mbąku.
    Hmm, choć może nie aż tak ścisłej - ostatnio udało się na ajfonie dodać nowo
    zamówione debetówki
    mbąkowe w ten sposób, że w apce mbąka pokazało numerki - i ręcznie je przeklepałem do
    apple pay.
    Ciekawe, czy w ST też by się dało te numerki podejrzeć.

    kilku latach (ale nadal nie potrafią zrobić, bym miał poprzedni alias - rok już
    "naprawiają") gdy tego potrzebowałem - no dobra, drugi.
    > W systemie webowy tez jest "rezygnacja z karty". Ja wole kilka klików niż telefon,
    zwłaszcza, że w wielu miejscach trzeba się teraz przebijać przez bota i pozostawiać
    swoje dane biomertyczne.

    No to chyba mamy inne ST, bo w moim jest tylko do wyboru:
    - karta zgubiona
    - karta skradziona
    - nieautoryzowane użycie karty
    a już miałem pdziękować za hinta do przetestowania przy najbliższej potrzebie.

    Chyba że trzeba gdzie indziej szukać niż w karty/szczegóły/zastrzeż kartę.

    Całe szczęście że dodzwonienie się do milka jest bezproblemowe.
    Choć dziś jeszcze szybciej udało się dodzwaniać do francuza.