  • 21. Data: 2023-01-15 17:57:34
    Temat: Re: Media Expert -- Sukcess!!!
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
    > Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25 (kto wie, mogą
    wyksięgować już przed północą)?

    Normalnie wpisuję z datą na dany dzień, to zejdzie pierwszym eliksirem.

    > Zwykle w innych bankach księgują od razu, czasem nawet przed 11, więc można zdążyć
    z wrotką nawet na 2. sesję.

    > Automatu zwrotnego sam nie ustawisz, trzeba spytać w danym banku co się dzieje z
    przelewem z datą przyszłą (bo takiego: "przelej jak tylko będzie kasa, nawet dziś" to
    nie ma chyba nigdzie).

    Ale to i tak sam muszę przetestować. W Santim przy zlecaniu przelewu z
    datą przyszłą
    system informuje mnie, że będzie ponawiał próby przez cały dzień,
    więc jak się pojawią środki, to pchnie zwrotkę (ale nie wiem czy tylko
    na firmowym tak jest) czyli automat zadziała.

  • 22. Data: 2023-01-15 17:58:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 15:38, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
    > Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego
    > dnia po 13:25 (kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?

    Dziś po ostatniej wychodzącej czy jutro na długo
    przed pierwszą wychodzącą -- jest jakaś różnica?

    -=-

    We czwartek, 12 stycznia, o godzinie 11:12 Media Expert wysłał mi
    wiadomość, której początek (końcem jest ogólnikowa stopka) cytuję
    miedzy krechami:

    Szanowny Kliencie,
    wystawiliśmy fakturę korygującą i zleciliśmy zwrot środków
    do zgłoszenia o numerze 02379314643.

    Zrealizujemy go tą samą metodą płatności, przy pomocy której
    zapłacono za zamówienie, a w przypadku płatności przy odbiorze,
    na numer konta podany w formularzu reklamacyjnym.

    Mogę na czyjeś żądanie postawić do dyspozycji pełne m@ile ściągnięte
    z GM@ila w formacie (o ile to jakiś oficjalny format) EML -- wraz
    z nagłówkami.

    W piątek, 13 stycznia, do godziny 16:00 tych pieniędzy u mnie nie
    było... (do Alior Banku napisałem około 15:45, ale kwadrans po tej
    wysyłce sprawdziłem kolejny raz stany wiadomych kont w Alior Banku
    i mBanku)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2023-01-15 18:04:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 17:33, J.F pisze:

    > Troche bym polemizowal z tym bardzo ... tak powiedzmy do godziny.

    OK -- do godziny. W dwie minuty to też >>do godziny<. ;)
    (nie waruję, więc nie wiem, jak szybko, ale wg mnie bardzo szybko)

    > To pogratulowac. Bo widzisz w czym problem - maksymalna godzina
    > zlecenia przelewu. W mbanku wyjatkowo kiepskie, i na nastepną sesje
    > nie masz szans zlecic. po 1-wszej na 3-cia - jest szansa.

    *Bardzo rzadko* tego samego dnia nie zdążam z A do C za pośrednictwem B.

    > Taa ... PKO BP wstrzymywal i dwonil, Alior wstrzymywal i nie dzwonil.

    PKO BP mógł wstrzymywać... Toż to ponad 17 stówek!!!
    Media Expert miesięcznie przygarnia miliard pln...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2023-01-15 18:08:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 10:22, cef pisze:

> [...]
    > rano kasę i żeby wróciła w tym samym dniu
    >  i gdzie bym nie wysłał, to powrotny się księgował
    > przed wieczorem i na noc saldo się wyrównywało.

    Bardzo często tak (ABA) czynię z powodzeniem pomiędzy różnymi bankami.
    Wyjątek stanowił BOŚ -- życzył sobie przetrzymania mego szmalu...
    BOŚ jedynie zabrał mi czas i forsę...

    > Tylko jeszcze nie testowałem jak ustawić automat
    > w bankach odbierających, bo czuwałem przy kompie
    > i klikałem zwrot po wpływie.

    Otóż to... Jakiś automag byłby tu użyteczny...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2023-01-15 18:26:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 15:46, Dawid Rutkowski pisze:

    > Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

    Ani ja, ani Kamil Jońca nie wychwalamy obiecanek-cacanek, lecz
    opisujemy rzeczywistość poznawaną na co dzień od wielu lat...

    -=-

    Przelew rzekomo zlecony przed godziną 11:12 w PKO nie
    dotarł przed godziną 16:00 następnego dnia do mBanku...

    PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
    mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

    We czwartek takie zlecenie mogło załapać się na drugą wychodzącą
    a pieniądze mogłyby trafić na konto w mBanku tego samego dnia po
    godzinie 15 -- nie było tych pieniędzy do 16 godziny następnego
    dnia...

    -=-

    Aby nie płacić za utrzymanie kont -- przelewamy co miesiąc tałzena
    czy dwa i szybciorem zabieramy, zazwyczaj mieszcząc się w jednym dniu...
    Tymczasem Media Expert potrzebował znacznie dłuższego czasu?...

    Pralko-suszarka szybciej przewędrowała z Białegostoku do Łodzi niż
    przelew z PKO do mBanku? Może nie szybciej, może zajęło to tyle
    samo czasu?...

    W poniedziałek o 10:35 pralko-suszarka została ode mnie zabrana -- we
    środę poinformowano mnie o ,,wczorajszym'' przybyciu do magazynu...
    (czyli we wtorek pralko-suszarka była już w Łodzi)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2023-01-15 18:35:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 17:58:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W dniu 15 sty 2023 o 15:38, Dawid Rutkowski pisze:
    [...]
> [...]
    > miedzy krechami:

    > Szanowny Kliencie,
    > wystawiliśmy fakturę korygującą i zleciliśmy zwrot środków

    To akurat roznie mozna zrozumiec.

    > do zgłoszenia o numerze 02379314643.
    > Zrealizujemy go tą samą metodą płatności, przy pomocy której
    > zapłacono za zamówienie, a w przypadku płatności przy odbiorze,
    > na numer konta podany w formularzu reklamacyjnym.

    A zaplaciles jak?

> [...]
    > było... (do Alior Banku napisałem około 15:45, ale kwadrans po tej
    > wysyłce sprawdziłem kolejny raz stany wiadomych kont w Alior Banku

    No ale w koncu dotarly.

    IMO - ktos odpowiedzialny przelew zlecil dopiero w piatek.
    W firmach bywaja dodatkowe cuda - ktos przygotowal paczke przelewow,
    ktos zaakceptował ..

    J.

  • 27. Data: 2023-01-15 18:40:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 12:22, J.F pisze:

> [...]
    dpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/

    > Daje (przynajmniej dawniej) sie zrobic, ale czasu malo.

    JF -- my, wisienkobiorcy od lat tak czynimy bezstresowo z powodzeniem...

    > Przelew z porannej sesji KIR powinien przekazac od 11:00,
    > co mbank ma na mysli piszac 11:15 - nie wiadomo,
    > ale ok 12-tej mozna sie spodziewac pieniedzy na koncie.
    > A o 13:25 mbank zamyka zlecenia na trzecia sesje.

    > Budzik w telefonie i da sie przelac dalej.

    Obywam się bez budzika od lat.

    Inna spawa, że w piątek matka prosiła mnie, bym do niej zadzwonił
    o 18 godzinie, więc ,,ustawiłem'' budzik na 17:58 -- tyle tylko,
    że machnąłem się i wyszła 18:58... Punktualnie o 18 uznałem, iż
    coś jest ,,nie tak'' -- rzuciłem okiem na telefon i zadzwoniłem,
    po czym zobaczyłem, iż budzik nastawiłem źle... Zwykle nastawiam
    wielokrotne ;) budzenie -- na wszelki wypadek... Taki ZONK!!!

    Matka tego dnia występowała w roli mego pracodawcy -- wiadomo,
    w pracy trzeba być punktualnym i obowiązkowym!!!! I raczej jestem...

    > Przy czym nie wiemy, czy mbank ma obowiazek zaksiegowac wplywy z
    > pierwszej sesji do powiedzmy 13-tej, czy tylko dobrą wolę.

    Nie spostrzegłem do tej pory opóźnień...
    (nie jestem spostrzegawczy?)

    > Podobnie w druga strone - mozesz wyslac z mbanku przelew pierwszą
    > sesją, ale musisz to zrobic przed 5:55 (KIR pozwala do 9:30).
    > Jak zrobisz o 6:00, to mbank wysle drugą sesją, do innego banku
    > powinno wplynie po 15, a o 16:00 KIR zamyka wejscie na 3 sesje.
    > Wiec w dobrym banku masz malo czasu, a w wielu nie dasz rady -
    > bo one tez zamykaja wczesniej.

    Dają sobie z tym radę od lat bez trudu...
    Zasypiam nierzadko rano i zaczynam dzień po południu,
    ale nie narzekam... Bywa, że budzę się zaspany a pod ręką nie
    mam ani telefonu, ani komputera, więc odpuszczam sobie... ;)
    Budzika raczej ;) nie nastawiam...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2023-01-15 18:55:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 18:35, J.F pisze:

    > To akurat roznie mozna zrozumiec.

    Owszem -- mogli zlecić księgowej zlecenie itd... ;)

    > A zaplaciles jak?

    Podczas odbioru, w mieszkaniu telefonem podpiętym do debetowej
    karty Mastercard podpiętej pod ROR prowadzony przez Alior Bank.

    > No ale w koncu dotarly.

    Owszem. :)

    > IMO - ktos odpowiedzialny przelew zlecil dopiero w piatek.

    Najwyraźniej. Ale chyba nie przed południem...

    PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
    mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

    > W firmach bywaja dodatkowe cuda - ktos przygotowal paczke przelewow,
    > ktos zaakceptował ..

    Za dużo ktosiów?...

    -=-

    Terg SA (Media Expert) kosi konkurencję -- sam nie nadążając za swymi
    obowiązkami... Ponoć zwalczaliśmy komunę, by dać szansę małym firmom,
    miast państwowym kolosom/molochom...

    Jakąż teraz mamy alternatywę? -- jaki wybór?!

    Euro AGD, Media Expert, Media Markt, Neonet i co jeszcze?...

    -=-

    Za jakiś czas Neonet lub Euro AGD padnie pastwą giganta Terg SA?...
    Jedyną alternatywą pozostanie:

    kupić pralkę (lodówkę, telewizor, komputer) w Terg SA
    albo
    nie kupić?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2023-01-15 19:18:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 18:55:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Owszem -- mogli zlecić księgowej zlecenie itd... ;)

    > Podczas odbioru, w mieszkaniu telefonem podpiętym do debetowej
    > karty Mastercard podpiętej pod ROR prowadzony przez Alior Bank.

    Czyli zwrot na rachunek podany w formularzu?

    > Owszem. :)

    > Najwyraźniej. Ale chyba nie przed południem...
    >
    > PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
    > mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15

    wystarczyla 11:46 :-)

    > Za dużo ktosiów?...

    To duza firma. Ktos rozpatrzyl reklamacje, ktos wystawil fakture
    korygującą, itp.

> [...]
    > miast państwowym kolosom/molochom...
    >
    > Jakąż teraz mamy alternatywę? -- jaki wybór?!
    >
    > Euro AGD, Media Expert, Media Markt, Neonet i co jeszcze?...

    ceneo, skapiec ...

> [...]
    > Jedyną alternatywą pozostanie:
    >
    > kupić pralkę (lodówkę, telewizor, komputer) w Terg SA

    To sie ich zdemonopolizuje :-)

    J.

  • 30. Data: 2023-01-15 20:05:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 19:18, J.F pisze:

    > Czyli zwrot na rachunek podany w formularzu?

    Tak.

    Wg m@ila przelew zlecono przed 11:12 poprzedniego dnia.

    > To duza firma. Ktos rozpatrzyl reklamacje, ktos wystawil fakture
    > korygującą, itp.

    M@il od nich do mnie dociera w ułamku sekundy -- pomiędzy nimi nie...
    (VoIP docierać musi szybko... niby to nieco inny softprotokół, ale
    jednak ten sam nośnik...)

    > ceneo, skapiec ...

    To sklepy?

    > To sie ich zdemonopolizuje :-)

    Za sto lat? -- kosztem nowej wojny domowej?...

    --