  • 1. Data: 2023-01-11 21:36:09
    Temat: Losowe działanie płatności zbliżeniowych
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Od kilku lat płacę wszędzie zbliżeniowo smartfonem iPhone. Mam dwie
    karty dodane do Apple Wallet. Wszystko działało sprawnie na iPhone SE
    (tym starszym), 7 Plus i 12 Mini do około połowy 2022 roku. Wtedy
    zaczęły pojawiać się okazjonalnie trudności - przy niektórych
    zbliżeniach czas oczekiwania na "piknięcie" był podejrzanie długi. A
    przy innych transakcjach wszystko szło normalnie. Stopniowo na
    przestrzeni ostatnich paru miesięcy coraz częściej były problemy i teraz
    już tylko niektóre transakcje dochodzą do skutku, a większość w ogóle
    nie. Tzn. na terminalu pojawia się komunikat "zbliż kartę", ja zbliżam
    smartfon i nic się nie dzieje przez kilka minut, aż terminal rezygnuje.
    Usterka sprzętowa telefonu, czy da się to jakoś naprawić?
    Nie pomogło usunięcie i dodanie od nowa kart.
    Zadzwoniłem do banku i sympatyczny konsultant powiedział mi, że
    "zresetował" moją kartę (cokolwiek by to miało znaczyć) i żadnej poprawy.
    Jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2023-01-11 22:31:42
    Temat: Re: Losowe działanie płatności zbliżeniowych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2023 o 21:36, Poldek pisze:

> [...]
    > Zadzwoniłem do banku i sympatyczny konsultant powiedział mi, że
    > "zresetował" moją kartę (cokolwiek by to miało znaczyć) i żadnej poprawy.
    nie wiem czy dobrze kombinuję, jak skorzystasz - to super, jak błądzę to
    sory. O ile pamietam, telefonem z androidem i odpowiednim programem,
    można było "odczytać" niektóre informacje z karty płatniczej. Być moze,
    w ten sam sposób, da się "odczytać" kartę płatniczą zaszytą w iPhonie?
    jeśli tak, to sprawdzisz czy hardware działa.... stabilnie, możesz
    zrobić 100 odczytów, sprawdzić z jakiej odległości działa i porównać ją
    z innym telefonem. A moze od pół roku masz nowe etui które utrunie
    komunikacje?
    ToMasz

  • 3. Data: 2023-01-12 08:05:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 11 stycznia 2023 o 21:36:12 UTC+1 Poldek napisał(a):
> [...]
    > Zadzwoniłem do banku i sympatyczny konsultant powiedział mi, że
    > "zresetował" moją kartę (cokolwiek by to miało znaczyć) i żadnej poprawy.

    Hmm, ale nosisz ze sobą 3 ajfony?
    Czy problem tylko na 12 mini?
    Jak tylko to wyciągnij starszy i sprawdź.
    Ale jeśli to nie etui to problem raczej sprzętowy, a ajfony nienaprawialne - widać
    czas na nowego (kto wie, czy problem nie jest z góry zaplanowany...)

  • 4. Data: 2023-01-12 17:38:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2023-01-11, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Zadzwoniłem do banku i sympatyczny konsultant powiedział mi, że
    > "zresetował" moją kartę (cokolwiek by to miało znaczyć) i żadnej poprawy.
    > Jakieś pomysły?

    Oddać telefon do serwisu na diagnostykę?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2023-01-12 22:16:52
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > On 2023-01-11, Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Oddać telefon do serwisu na diagnostykę?

    Oddać konsultanta do serwisu - LOL

    A tak serio, to wymienić fizycznie kartę
    /lub gdy się nie kce /
    dodać do gugla-skąpca albo curv-y

    Pozdro