  • 11. Data: 2023-01-15 14:59:20
    Temat: Re: Media Expert -- Sukcess!!!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 01:12:58 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    dpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/

    > Ale co tam takiego świętego jest napisane?
    >
    > Jedynie to, o której mbąk zamyka wejście na poszczególne sesje WYCHODZĄCE - i jest
    tu największym nędznikiem.

    Tak jest.

    > Na godziny sesji PRZYCHODZĄCYCH nie ma żadnego wpływu

    Ale KIR dziala raczej sprawnie, i jak napisane ze od 17:30 zaczyna
    przekazywac wyniki do bankow, to sie raczej wyrabia. Choc oczywiscie
    nie ma obowiazku .. no ale w 3 sesji czasu ma duzo.

    > - najwyżej może sobie napisać, o której zaczyna przetwarzanie maili
    > przychodzących (tu też są ciekawe różnice między wyjściem z KIR a
    > rozpoczecie przetwarzania w mbąku dla poszczególnych sesji -
    > szczególnie podejrzanie nędznie wygląda trzecia).

    Tak srednio, biorac pod uwage, ze Kir wysyla informacje od 17:30.
    No ale jednak 45 minut roznicy ... i nie wiadomo - do początku czy do
    konca księgowania.

    Nie chcą, zeby im klient przybiegl po gotowke tuz przed zamknieciem?

    > A nie ma NIC o tym, kiedy będzie księgowanie.
    > Czy może jest w regulaminie?
    > Kiedyś było, że do końca następnego dnia roboczego, teraz musieli się dostosować do
    prawa.

    > Nie przeczę, że mogą się starać, aby było lepiej, ale nie muszą.
    >
    > Więc chyba mylisz "pojęcie" z własnymi obserwacjami.
    > A worst case study jest niestety podstawą, jeśli chcesz polegać na
    > czymkolwiek oprócz siebie - a choćby i nie wyjść na kwasiarza,

    IMO - zazwyczaj ksieguje dosc szybko, i te z I sesji okolo 12-tej na
    koncie są. Ale nigdy nie wiadomo ile tych przelewów wplynie - to
    którys bank daje jakąs gwarancję?

    > zachwalając coś, co może się skończyć: "nie mamy pańskiego płaszcza
    > i co nam pan zrobi?" + odpowiednia karteczka za drzwiami (czyli w
    > mbąku regulamin, a nie jakieś tam strony, na których jest i tak o
    > czym innym, choć myląco podobnym)

    Taa ... ja kiedys wyslalem w piatek dosc pozno z Santandera.
    Wieczorem patrze - w mbanku nie ma.
    Zagladam do BZ ... przelew wyszedl.
    W mbanku sie pojawil w poniedzialek.

    Zawinil chyba Santander - nie wyslal 3-cią sesja, ale wyksięgował z
    konta ... moze i slusznie, jesli wyslal do KIR niedlugo pózniej - to
    chyba powinien wyksiegowac. Wyslal przelew do KIR ... a to, ze KIR go
    przetworzy w poniedzialek, to juz nie jego wina.

    Ze spoznieniem sie liczylem bo jednak pozno zlecilem (mogla byc
    14-15), kwota byla drobna, na czasie mi nie zalezalo ... ale wk* mnie,
    ze "nie mamy pana pieniedzy i ..."

    J.

  • 12. Data: 2023-01-15 15:38:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 stycznia 2023 o 10:22:15 UTC+1 cef napisał(a):

    > Nie wiem jak księguje mbank, bo mi to do niczego wcześniej nie było
    > potrzebne, ale obecnie testowałem jak z mbanku wyslać
    > rano kasę i żeby wróciła w tym samym dniu
    > i gdzie bym nie wysłał, to powrotny się księgował
    > przed wieczorem i na noc saldo się wyrównywało.
    > Tylko jeszcze nie testowałem jak ustawić automat
    > w bankach odbierających, bo czuwałem przy kompie
    > i klikałem zwrot po wpływie.

    Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
    Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25 (kto wie, mogą wyksięgować
    już przed północą)?
    Zwykle w innych bankach księgują od razu, czasem nawet przed 11, więc można zdążyć z
    wrotką nawet na 2. sesję.

    Automatu zwrotnego sam nie ustawisz, trzeba spytać w danym banku co się dzieje z
    przelewem z datą przyszłą (bo takiego: "przelej jak tylko będzie kasa, nawet dziś" to
    nie ma chyba nigdzie).
    Ja pytałem kiedyś - i było różnie, albo do kosza (i ani słowa, że nie poszedł - to
    citek, u nich kasa musi być wręcz przed 22:00 poprzedniego dnia), albo próbowanie co
    godzinę.

  • 13. Data: 2023-01-15 15:46:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 stycznia 2023 o 10:24:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    dpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/

    > O świętościach to inna grupa.

    No tak zabrzmiało, że ten link to jakaś prawda objawiona.

    jest tu największym nędznikiem.

    > Nie przesuwaj bramki.
    >
    > Odniosłem sie do zdania "Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia."[1]
    > Nie do zdania 'w regulaminie mBanku jest ...'[2]
    >
    > Zdanie [1] jest nieprawdziwe (w typowych sytuacjcach) i może być
    > wygłoszone tylko przez osobę która nie ma pojęcie o funkcjonowaniu
    > mBanku.
    >
    > [... reszta, związana z przesuniętą bramką[2] wycięta ...]

    Ja wolę brać przykład z policjanta ze "Znachora": "Na 'wydaje się' to ja nie mogę
    polegać."
    Oczywiście, że MOGĄ tak robić, jak zechcą - ale ja wolę wiedzieć, co MUSZĄ zrobić,
    jeśli nie zechcą.

    Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

    Wolisz 8% w banku czy inflacja+2% w "inwestycji"?
    I żeby nie oddali 3mln+8% czy 3mln+40%?
    Co z tego, że ktoś jest Ci winny 5mln, jak nie odda - i się przedawni?
    A jeszcze może być kłopot z dziedziczeniem...

    O właśnie, może ktoś coś konstruktywnego napisze - dziedziczysz po kimś, kto władował
    np. 2M w podejrzane inwestycje.
    Tylko nie jesteś w "zerowej" grupie - to kiedy trzeba zapłacić od tego podatek?

  • 14. Data: 2023-01-15 16:09:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 06:38:26 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Ale to "wysłać rano" to o której zlecasz?
    > Rannym słonkiem przed 5:55 czy poprzedniego dnia po 13:25

    Przeciez to to samo :-)

    >(kto wie, mogą wyksięgować już przed północą)?

    Chyba nawet wyksieguja jesli to przelew zwykly, bo na co maja czekac -
    zeby srodki znikly, a klient sie pieklil?

    Mozna zlecic dzis przelew z jutrzejsza datą - mbank wyksieguje jutro,
    ale czy sie wyrobi przed 5:55 ...

    > Zwykle w innych bankach księgują od razu, czasem nawet przed 11,

    Przed 11 to chyba nie, z opisów sądząc.

    > więc można zdążyć z wrotką nawet na 2. sesję.

    Jest pewna szansa, patrzac na
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sesje-Elixir-736846
    6.html

> [...]
    > kiedyś - i było różnie, albo do kosza (i ani słowa, że nie poszedł
    > - to citek, u nich kasa musi być wręcz przed 22:00 poprzedniego

    Sa takie, gdzie jawnie mowia, lub mozna zaznaczyc "w razie braku
    srodkow spróbuj ponownie". Ale jak czesto, to sie chyba nie da
    ustawic. Trzeba czuwac, a margines waski.

    J.

  • 15. Data: 2023-01-15 16:20:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sty 2023 o 22:03, Dawid Rutkowski pisze:

    > A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?

    Przelew wędrował z PKO do mBanku -- nie odwrotnie.

    W dniu 14 sty 2023 o 03:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przelew z PKO do mBanku.

    Tedy nie wiem, po co mi wychodzące z mBanku i proszę o wyjawienie...

    -=-

    Jednego dnia potrafię zlecić kilkanaście przelewów...
    Owszem -- czasami ;) forsa zanika po drodze, ale nie w wypadku 2kpln,
    lecz w wypadku 100kpln. :) [wiadomo -- większymi walizkami trzeba...]

    Z mBanku dopiero ruszyły w dalszą podróż -- by docelowy Alior Bank
    osiągnąć w chwil kilka po wysłaniu... A że po fatalnej w swych
    skutkach wysyłce wrześniowej jestem ostrożny -- ślę ratalnie,
    więc forsa z mBanku do Alior Banku dotarła w (chyba) trzech
    transzach... (pilot w postaci grosza, później po kilkaset pln...)

    We wrześniu, podczas snu, zleciłem nie przelew na telefon -- lecz
    telefoniczny zasiłek, którego nie odebrałem do tej pory, choć (jak
    mniemam) zniwelowałem straty z 300 pln do chyba 7 pln i być może
    jeszcze mocniej zniweluję...

    -=-

    Moskwa zajęła Sołedar -- odzyskałem forsę za pralko-suszarkę
    Moskwa straciła charkowszczyznę -- straciłem 300 pln zasiłku
    Moskwa oberwała hamerykańskimi 777 -- 7 lipca (czyli 7 miesiąca
    roku) straciłem Fujitsu-Siemensa jakoś około 7 godziny?...
    (pamiętam, że trzecia 7 też tam pojawiła się jakoś...)

    Za F-S mam posrebrzonego Acera -- co mnie cieszy. :)
    Strata zasiłku pokazuje, jak można przedłużyć ;) ważność
    wielu kont w Play za free. ;) (już raz przedłużyłem za
    free kilkanaście numerów, gdy ponoć taka przedłużka
    kosztowało 5 pln od numeru, więc być może i teraz zdołam...)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2023-01-15 16:53:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
> [...]
    polegać."
    > Oczywiście, że MOGĄ tak robić, jak zechcą - ale ja wolę wiedzieć, co MUSZĄ zrobić,

    A Ty znowu polemizujesz ze swoim wyobrażeniem. Ja tylko napisałem, co
    mBank robi (na podstawie nie tak znowu małej próby).
    Nigdzie nie pisałem co ma robić, albo co mówi regulamin.
    A tym bardziej nigdzie nie pisałem, żebym na tym jakoś mocno polegał,
    tudzież wychwalał to.
    Więc moze nie przypisuj mi czegoś czego nie twierdziłem.

    > Wolisz 8% w banku czy inflacja+2% w "inwestycji"?
    > I żeby nie oddali 3mln+8% czy 3mln+40%?
    > Co z tego, że ktoś jest Ci winny 5mln, jak nie odda - i się przedawni?
    > A jeszcze może być kłopot z dziedziczeniem...

    I jeszcze podajesz jakiś przykład od czapy, nie bardzo wiadomo po co.

    KJ

  • 17. Data: 2023-01-15 17:04:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 14:35, J.F pisze:

> [...]

    elektroniczna/kiedy-dojdzie-przelew/
    /pytania-i-odpowiedzi-serwis/sesje-przelewow/

    > No chyba wlasnie zdążył - na trzecią sesję.

    Tak to mogło być.

    > Sesja sie zakonczyla, i mbank zaksięgował - ale po 18:15.

    W tym czasie byłem dość mocno zaabsorbowany ;) księgowaniem faktur
    a powiadomienie (telefoniczne brzdąknięcie) nie przywędrowało...
    Dopiero idąc do Biedronki na zakupy -- z nudów zerknąłem do
    mBanku, będąc niemal pewnym braku forsy... Zerknąłem najpierw
    do Alior Banku (bo stamtąd płaciłem) a po chwili do mBanku...

    Zwyczajowo od lat podaję konto mBanku, gdy chcę odebrać szmal -- tak
    też poczyniłem tamtym razem z rozpędu, zanim zastanowiłem się nad
    konsekwencją tej decyzji... Kiedyś do mBanku via WWW mogłem zajrzeć
    najszybciej i zazwyczaj jest tam zero, więc szybko można zauważyć
    zmianę... Dziś logowanie do telefonicznych apek słabo zależy od
    banku -- trzeba przyłożyć palec... Ale przyzwyczajenia pozostały...

    Ruch o tyle okazał się korzystny, że Alior Bank dał keszbeczną
    cofkę -- na dodatek chyba nie 1%, ale 2%... Może teraz będzie
    na wszystko dawał 2%?... Niezupełnie dał 2% na wszystko, bo
    jest kwotowe ograniczenie a w grudniu sporo kupowałem, ale
    trochę dał...

    Straciłem na odsetkach i zdrowiu -- zyskałem na keszbeku. Szkoda,
    że zyskałem kosztem Alior Banku, zamiast kosztem Media Expert...
    Zdrowia nie zyskałem. :( Trochę kolanka szwankują, trochę
    stresów przeżyłem... Pięć razy prałem u rodziców i na razie
    nie mam nowej pralki, choć chyba wytypowałem i model, i sklep...

    Tym razem chyba kupię nie tylko pralkę + wniesienie, ale także
    zamontowanie... A zanim kupię -- chyba wymienię kranik i poprawię
    odpływ... Kranik przecieka -- nie zakręcałem go bez potrzeby, jak
    i nie odłączałem pralki od elektryczności... Odpływ został kiedyś
    (ponad ćwierć wieku temu) wykonany niezbyt poprawnie przez
    glazurnika -- teraz mam z tym problemy... Jest dziura w ścianie,
    jest tak zwany zewnętrzny syfon z kulką wewnątrz, ale ogólnie
    dobrze nie jest... Glazurnik nawet tego syfonu nie dał...
    Dopływ do pralki poprowadził nieco dookólnie ;) -- co zaowocowało
    przed laty dziurą w rurze podczas wiercenia dziury w ścianie...

    Glazurnik jest elektrykiem -- elektrycy wiedzą, że nie można
    czynić takich pułapek... Ale poczynił... Zamiast prostymi
    drogami -- poprowadził rurę niezbyt ;) prostą drogą... ;)

    Jakoś tak poprowadził rurę z podłogi do kranu:

    .-------K

    zamiast tak:

    Rura jest plastykowa -- niezbyt łatwa do wykrycia...
    Mogłem delikatnie podejść? Mogłem, ale nie spodziewałem się pułapki...
    (trzeba by delikatnie odbijać tynk i krok po kroku zgłębiać ;) ścienne
    tajniki)

    Można prowadzić elektryczne przewody prostymi liniami łamanymi prostymi
    kątami?... Można -- ale od widocznej puszki do widocznego miejsca...

    To nie była jedyna jego pułapka... Oświetlenie dał rzekomo z zerowaniem,
    ale ochronnego przewodu nie podłączył w puszcze... Na szczęście to
    sprawdziłem i poprawiłem, zanim odszedłem stąd ;) kopnięty ;) tak
    zwanym prądem... W WC chyba w ogóle nie poprowadził dodatkowego
    (ochronnego) przewodu... (ochronnego -- czyli tak zwanego uziemienia)

    Ogólnie glazurnik przysporzył mi sporo problemów...

    > Tak to dziala - musialby ktos w PKO zlecic przed 11:45 ( w mbanku

    Dlaczego przed 11:45 a nie po? Wg mnie po 11:45 -- ale może mylę
    się. Gdy zlecam nocą przelewy -- do południa (różnie w różnych
    bankach) są w docelowym banku, skąd mogę wysłać je do następnego
    banku, w którym odnajdują się tego samego dnia...

    > przed 9:55), aby wyszedl do KIR na II sesje, KIR to potem przetworzy
    > w godzinach 13:30-15:00, i od 15:00 zacznie rozsylac do bankow - i
    > troche pozniej pojawi sie w mbanku na koncie.

    Problem w tym, że Media Expert rzekomo zlecił przelew dnia poprzedniego.

    Zleciłem kilka ;) nocą, ponad pół doby później -- wszystkie zdążyły na
    pierwszą sesję w każdym banku z docelowych...

    Rzekomo zlecone pół doby wcześniej przez Media Expert -- nie
    zdążyły na drugą sesję przychodzącą...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2023-01-15 17:25:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 sty 2023 o 22:03, Dawid Rutkowski pisze:

    > Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

    Zwyczajowo każdy bank (jaki poznałem) księguje bardzo szybko.
    Od kilkunastu lat można w jeden dzień zlecić dwa przelewy, by
    szmal trafił na pożądane konto ostateczne: ;)

    Bank_A --> Bank_B --> Bank_C

    Tak czyniłem latami i **rzadko** miałem z tym trudności, o ile
    przelewy opiewały na mniej niż kilkanaście kpln... Przelewy
    kilkudziesięciu kpln czasami ;) błądziły w międzybankowym niebycie... ;)

    Od jakiegoś czasu małe (trudno zgadnąć, jak małe) kwoty posyłam
    na telefoniczne numery. Bywa -- bardzo rzadko, że taki przelew
    nie jest realizowany... W chwil kilka można przełączyć numer
    telefonu do innego banku, więc można tak słać w wiele miejsc,
    wysyłając za każdym razem na ten sam numer...

    -=-

    Do tej pory nie spotkałem się z sytuacją:

    wczoraj zlecony przelew dotarł dziś po trzeciej sesji przychodzącej

    choć zlecam bankowe przelewanie [z pustego w próżne?] raczej ;) często...

    -=-

    Pisząc powyższe ograniczam się do Polski.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2023-01-15 17:33:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 17:25:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zwyczajowo każdy bank (jaki poznałem) księguje bardzo szybko.

    Troche bym polemizowal z tym bardzo ... tak powiedzmy do godziny.

    > Od kilkunastu lat można w jeden dzień zlecić dwa przelewy, by
    > szmal trafił na pożądane konto ostateczne: ;)
    > Bank_A --> Bank_B --> Bank_C
    >
    > Tak czyniłem latami i **rzadko** miałem z tym trudności, o ile

    To pogratulowac. Bo widzisz w czym problem - maksymalna godzina
    zlecenia przelewu. W mbanku wyjatkowo kiepskie, i na nastepną sesje
    nie masz szans zlecic. po 1-wszej na 3-cia - jest szansa.

    > przelewy opiewały na mniej niż kilkanaście kpln... Przelewy
    > kilkudziesięciu kpln czasami ;) błądziły w międzybankowym niebycie... ;)

    Taa ... PKO BP wstrzymywal i dwonil, Alior wstrzymywal i nie dzwonil.

    J.

  • 20. Data: 2023-01-15 17:45:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 16:53, Kamil Jońca pisze:
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    Dawid Rutkowski>> Bo wychwalasz obiecanki-cacanki.

    > A Ty znowu polemizujesz ze swoim wyobrażeniem. Ja tylko napisałem, co
    > mBank robi (na podstawie nie tak znowu małej próby).

    Też mam pole doświadczalne -- i też twierdzę, że banki w Polsce księgują
    bez ociągania się... Z mBanku ślę podatki i ZUSskładki, a że zwykle jest
    na mych kontach w mBanku zero, więc przelew do US lub ZUS poprzedzam
    wlaniem do mBanku... Tak czynię od lat kilkunastu (z chyba dwuletnią
    przerwą okołocovidową) i nie zauważyłem zwlekania mBanku z księgowaniem
    przychodzących pieniędzy... Do ZUS kiedyś szły z mBanku ostatnią (chyba
    specjalną) wychodzącą...

    Nadto mBank przygarnia różne pieniądze trafiające do mnie (podaję od lat
    numer mego eKonta osobom wpłacającym mi coś -- choćby 2 razy po 200 pln
    za ogrzewanie niekozą ;) czy zwrot za śmieci) i nie zauważyłem (może
    brak mi spostrzegawczości) opóźnień...

    BTW tego zwrotu za śmieci... Miesięcznie to chyba 22 pln; co pół roku
    trzeba odświeżać; pierwszym razem były trzy moje wizyty a dostałem
    zwrot za 2 miesiące... Można oczywiście problem rozwiązać taniej,
    ale po co?! Trzy wizyty -- by zyskać 44 pln... ;) Trzykrotne
    angażowanie urzędników itd... Przy okazji nie można niczego
    załatwić -- rzecz dzieje się na przedmieściach Białegostoku,
    nie w jakimś centrum...

    Płacę (chyba ponad 44 pln miesięcznie) za odbiór śmieci od metra
    mieszkania -- niemal niczego nie wyrzucając do śmietnika...

    --