  • 1. Data: 2023-01-13 21:45:08
    Temat: Media Expert -- Sukcess!!!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Trzecią sesją przychodzącą (~godzinę po drugiej przychodzącej jeszcze
    nie było) wpłynęły sporne pieniądze w kwocie 1773,54 złotych -- za
    pralko-suszarkę oraz za wniesienie tejże do mieszkania. Zostały mi
    niepotrzebne słuchawki (celowałem w nieco lepsze) i tak zwane
    doświadczenie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 2. Data: 2023-01-14 03:18:42
    Temat: Re: Media Expert -- Sukcess!!!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 sty 2023 o 21:45, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > pralko-suszarkę oraz za wniesienie tejże do mieszkania. Zostały mi
    > niepotrzebne słuchawki (celowałem w nieco lepsze) i tak zwane

    Przelew z PKO do mBanku.

    PKO wychodzące sesje 8:00 11:45 14:30
    mBank przychodzące sesje 11:15 15:00 18:15
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-
    elektroniczna/kiedy-dojdzie-przelew/
    https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis
    /pytania-i-odpowiedzi-serwis/sesje-przelewow/

    Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do
    mBanku?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2023-01-14 09:19:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 stycznia 2023 o 03:18:45 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    /pytania-i-odpowiedzi-serwis/sesje-przelewow/

    > Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do

    Przemyśl to raz jeszcze. I raz jeszcze.
    I zobacz, jakie są sesje WYCHODZĄCE w mBąku - i wyciągnij wnioski.

  • 4. Data: 2023-01-14 22:03:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 stycznia 2023 o 11:08:34 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > Dawid Rutkowski
    >
    > : Przemyśl to raz jeszcze. I raz jeszcze.
    > : I zobacz, jakie są sesje WYCHODZĄCE
    > : w mBąku - i wyciągnij wnioski.
    > Jeśli możesz -- wyjaśnij, proszę, bo nie pojmuję...

    A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?

    I ogólnie jest tak, że przelew musi być zaksięgowany do końca dnia, a nie przed
    kolejną sesją.
    Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

  • 5. Data: 2023-01-14 22:13:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?
    >
    > I ogólnie jest tak, że przelew musi być zaksięgowany do końca dnia, a nie przed
    kolejną sesją.
    > Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

    Ja Cię bardzo proszę (po raz któryś), żebyś nie wypowiadał się o
    rzeczach o których nie masz pojęcia.

    Moje doświadczenia +- potwierdzają to co jest tu napisane:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-o
    dpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/
    Czyli kasa która przyszła pierwszą sesją, przed 12[1] jest widoczna na
    koncie i można użyć jej do przelewu, itp.

    KJ
    [1] nie mam czasu filować non-stop, więc nie wiem czy to jest 11:15 czy
    raczej 11:45 ale na pewno nie koniec dnia.

  • 6. Data: 2023-01-15 10:12:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 stycznia 2023 o 22:14:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > [1] nie mam czasu filować non-stop, więc nie wiem czy to jest 11:15 czy
    > raczej 11:45 ale na pewno nie koniec dnia.

    Ale co tam takiego świętego jest napisane?

    Jedynie to, o której mbąk zamyka wejście na poszczególne sesje WYCHODZĄCE - i jest tu
    największym nędznikiem.

    Na godziny sesji PRZYCHODZĄCYCH nie ma żadnego wpływu - najwyżej może sobie napisać,
    o której zaczyna przetwarzanie maili przychodzących (tu też są ciekawe różnice między
    wyjściem z KIR a rozpoczecie przetwarzania w mbąku dla poszczególnych sesji -
    szczególnie podejrzanie nędznie wygląda trzecia).

    A nie ma NIC o tym, kiedy będzie księgowanie.
    Czy może jest w regulaminie?
    Kiedyś było, że do końca następnego dnia roboczego, teraz musieli się dostosować do
    prawa.

    Nie przeczę, że mogą się starać, aby było lepiej, ale nie muszą.

    Więc chyba mylisz "pojęcie" z własnymi obserwacjami.
    A worst case study jest niestety podstawą, jeśli chcesz polegać na czymkolwiek oprócz
    siebie - a choćby i nie wyjść na kwasiarza, zachwalając coś, co może się skończyć:
    "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?" + odpowiednia karteczka za drzwiami
    (czyli w mbąku regulamin, a nie jakieś tam strony, na których jest i tak o czym
    innym, choć myląco podobnym) (żeby nie było na smutno, to polecam początek
    "Autostopem przez galaktykę" - tam jest dokładnie to samo, tyle że chodzi o

    SPOILER ALERT!

    najpierw wyburzenie domu głownego bohatera - choć i tak okazuje się to mało ważne, bo
    zaraz pktem następuje wyburzenie Ziemi - oba wydarzenia ogłoszone w podobny sposób
    jak tu omawiamy).

  • 7. Data: 2023-01-15 10:22:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A sprawdziłeś te sesje wychodzące w mBąku?
    >
    > I ogólnie jest tak, że przelew musi być zaksięgowany do końca dnia, a nie przed
    kolejną sesją.
    > Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia.

    Nie wiem jak księguje mbank, bo mi to do niczego wcześniej nie było
    potrzebne, ale obecnie testowałem jak z mbanku wyslać
    rano kasę i żeby wróciła w tym samym dniu
    i gdzie bym nie wysłał, to powrotny się księgował
    przed wieczorem i na noc saldo się wyrównywało.
    Tylko jeszcze nie testowałem jak ustawić automat
    w bankach odbierających, bo czuwałem przy kompie
    i klikałem zwrot po wpływie.

  • 8. Data: 2023-01-15 10:23:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    dpowiedzi/przelewy/sesje-przelewow-w-mbanku/

    > Ale co tam takiego świętego jest napisane?

    O świętościach to inna grupa.

> [...]
    > sobie napisać, o której zaczyna przetwarzanie maili przychodzących (tu
    > A nie ma NIC o tym, kiedy będzie księgowanie.

    Nie przesuwaj bramki.

    Odniosłem sie do zdania "Więc zapewne mBąk księguje na koniec dnia."[1]
    Nie do zdania 'w regulaminie mBanku jest ...'[2]

    Zdanie [1] jest nieprawdziwe (w typowych sytuacjcach) i może być
    wygłoszone tylko przez osobę która nie ma pojęcie o funkcjonowaniu
    mBanku.

    [... reszta, związana z przesuniętą bramką[2] wycięta ...]

    KJ

  • 9. Data: 2023-01-15 12:22:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 22:13:42 +0100, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > Czyli kasa która przyszła pierwszą sesją, przed 12[1] jest widoczna na
    > koncie i można użyć jej do przelewu, itp.

    Daje (przynajmniej dawniej) sie zrobic, ale czasu malo.

    Przelew z porannej sesji KIR powinien przekazac od 11:00,
    co mbank ma na mysli piszac 11:15 - nie wiadomo,
    ale ok 12-tej mozna sie spodziewac pieniedzy na koncie.
    A o 13:25 mbank zamyka zlecenia na trzecia sesje.

    Budzik w telefonie i da sie przelac dalej.

    Przy czym nie wiemy, czy mbank ma obowiazek zaksiegowac wplywy z
    pierwszej sesji do powiedzmy 13-tej, czy tylko dobrą wolę.

    Podobnie w druga strone - mozesz wyslac z mbanku przelew pierwszą
    sesją, ale musisz to zrobic przed 5:55 (KIR pozwala do 9:30).
    Jak zrobisz o 6:00, to mbank wysle drugą sesją, do innego banku
    powinno wplynie po 15, a o 16:00 KIR zamyka wejscie na 3 sesje.
    Wiec w dobrym banku masz malo czasu, a w wielu nie dasz rady -
    bo one tez zamykaja wczesniej.

    O co mbankowi chodzi z tymi terminami ... w zasadzie wiadomo - o
    pieniadze (przelewy pozno zlozone do KIR sa drozsze), ale chyba troche
    przesadza.

    J.

  • 10. Data: 2023-01-15 14:35:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 03:18:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    /pytania-i-odpowiedzi-serwis/sesje-przelewow/

    > Przelew został zlecony pomiędzy 11:45 i 14:30 i nie zdążył na 15:00 do

    No chyba wlasnie zdążył - na trzecią sesję. Sesja sie zakonczyla, i
    mbank zaksięgował - ale po 18:15.

    Tak to dziala - musialby ktos w PKO zlecic przed 11:45 ( w mbanku
    przed 9:55), aby wyszedl do KIR na II sesje, KIR to potem przetworzy
    w godzinach 13:30-15:00, i od 15:00 zacznie rozsylac do bankow - i
    troche pozniej pojawi sie w mbanku na koncie.

    J.