  • 1. Data: 2007-05-26 13:14:16
    Temat: Mały kredyt, a historia kredytowa
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Za jakiś czas będę brać kredyt na mieszkanie i zastanawiam się jak na
    historię kredytową wpłynąłby kredyt na jakieś 1500 zł rozłożony na 15 rat
    (zakładam, że w momencie ubiegania się o większy kredyt byłbym np. przy
    dziesiątej racie). Czy bank potraktowałby takie terminowe spłacanie
    pozytywnie, czy też uznałby że mam skłonność do zadłużania się? Jak to
    działa? :> Pytam, bo nie byłoby dla mnie problemem zrezygnowanie z tego
    małego kredytu na rzecz gotówki, ale nie wiem co lepsze. Dotąd nie brałem
    żadnych kredytów.

  • 2. Data: 2007-05-26 15:50:45
    Temat: Re: Mały kredyt, a historia kredytowa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 15:14:16 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    > dziesiątej racie). Czy bank potraktowałby takie terminowe spłacanie
    > pozytywnie, czy też uznałby że mam skłonność do zadłużania się? Jak to

    IMHO jezeli bedziesz placil regularnie i w terminie - bedzie to in plus.
    Jezeli jednak bedziesz sie spoznial - bedzie to in minus :) No i oczywiscie
    ta ~stowe mniej policza Ci do zdolnosci kredytowej. Tylko koniecznie ten
    kredyt wpisz we wniosku. Jak go zataisz to po tobie ;) ONI WIEDZA!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2007-05-26 16:26:18
    Od: "szele" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:169ayy4vxtn6e$.1ar3gkz1g1xit$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > ta ~stowe mniej policza Ci do zdolnosci kredytowej. Tylko koniecznie ten
    > kredyt wpisz we wniosku. Jak go zataisz to po tobie ;) ONI WIEDZA!

    Np. w Millenium nie liczą do zdolności rat kredytu, których spłata kończy
    się poniżej pół roku od chwili składania wniosku na kredyt hipoteczny. W tym
    przypadku nie będzie ta rata brana jako obciążenie. Co do terminowości
    spłacania - zgadzam się z przedmówcą. Pzdr.
    Szele.

  • 4. Data: 2007-05-26 16:40:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 18:26:18 +0200, szele napisał(a):

    > Np. w Millenium nie liczą do zdolności rat kredytu, których spłata kończy
    > się poniżej pół roku od chwili składania wniosku na kredyt hipoteczny. W tym

    Byc moze - jednak wiekszosc bankow raczej wezmie pod uwage kredyt az do
    konca jego splaty. No bo jak masz kredyt na 2k pln / mc, zdolnosc 2k pln
    /mc i chcesz kredyt hipoteczny tez na 2k pln / mc, to niby skad masz brac
    przez te pol roku co miesiac dodatkowe 2k pln / mc ?:)

    Ja wiem, zdolnosc najczesciej nie odzwierciedla rzeczywistosci.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2007-05-26 17:58:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tylko koniecznie ten
    > kredyt wpisz we wniosku. Jak go zataisz to po tobie ;) ONI WIEDZA!
    > pozdr.

    no ja wlasnie testuje czy banki wszystko wiedza ;-)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-05-26 23:38:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 26 May 2007 19:58:46 +0200, RobertS napisał(a):

    > no ja wlasnie testuje czy banki wszystko wiedza ;-)

    Wiedza nawet ile dni spozniles sie z wplata kazdej raty za kazdy kredyt do
    bodaj 3 lat wstecz (ale sprawdzaja z reguly tylko ostatnie pol roku :) Nie
    wiedza tylko na co byl ten kredyt - maja tylko nr umowy, kwoty i dni
    spoznienia. Widzialem ostatnio swoja historie kredytowa z tego rejestru -
    14 stron A4 o mnie maja :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2007-05-27 07:37:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam Szendzielorz napisał(a):
    > IMHO jezeli bedziesz placil regularnie i w terminie - bedzie to in plus.

    Z moich subiektywnych wrazen wynika, ze splacanie wszystkiego w terminie
    nie stanowi zadnego plusa. Natomiast jakbym czegos w terminie nie
    splacil to pewnie bylby to ogromny minus. Ot, tak to dziala.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-05-27 12:10:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos pisze:

    > Z moich subiektywnych wrazen wynika, ze splacanie wszystkiego w terminie

    No nie do końca jest to tak. Myślisz, że te wszystkie karty "na
    oświadczenie" miałbyś gdyby nie była rejestroowana pozytywna historia w
    BIK ?
    KJ

  • 9. Data: 2007-05-27 13:32:35
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No nie do końca jest to tak. Myślisz, że te wszystkie karty "na
    > oświadczenie" miałbyś gdyby nie była rejestroowana pozytywna historia w
    > BIK ?

    Why not? Może sprawdzają tylko, czy nie ma historii negatywnej?
    Czy jesteś pewien, że bez żadnej historii nie dostaniesz takiej karty?

    PG

  • 10. Data: 2007-05-27 13:40:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > No nie do końca jest to tak. Myślisz, że te wszystkie karty "na
    > oświadczenie" miałbyś gdyby nie była rejestroowana pozytywna historia w
    > BIK ?

    Ale mi sie wlasnie wydaje, ze dostaje te karty, bo moja historia
    (kredytowa) nie jest negatywna. Zreszta... gdyby jakikolwiek bank
    sprawdzil wszystko co ja mam w BIK to nawet zelazka bym juz nie dostal
    na raty. A tymczasem z uzyskaniem kolejnej KK nie ma problemu (z limitem
    iles tam tys PLN). Mam wrazenie ze ten caly system u nas nie dziala,
    czego potwierdzeniem sa osoby, ktore znam (emeryci munudrowi, co na
    emeryture maja po 200 tys PLN zobowiazan kredytowych i nie maja problemu
    z dostaniem kolejnych kredytow, podczas gdy ich dzialalnosci
    gospodarczej nikt pod uwage chce brac [nie sa to kredyty zabezpieczone
    hipoteka ani innym zastawem] ).

    --
    pozdrawiam
    Mithos