  • 1. Data: 2007-05-27 01:02:22
    Temat: Nordea zapis w umowie
    Od: "rmi" <r...@g...pl>

    Witam,

    Pytanie dotyczy regulacji wypłaty transz w kredycie hipotecznym oferowanym
    przez Nordea. W § 11 Części Ogólnej Umowy COU (Wypłata środków z kredytu
    denominowanego) nie jest napisane, co się dokładnie dzieje, gdy na skutek
    różnic kursowych suma wypłaconych w transzach kwot w złotych:
    - nie wystarczy (razem z ewentualnym wkładem własnym) na pokrycie pełnej
    kwoty należnej spółdzielni/deweloperowi,
    - będzie przekraczać kwotę przyznanego kredytu wyrażoną w PLN.

    Brak wyraźnych zapisów w tym zakresie (nie ma ich także w ogólnych warunkach
    udzielania kredytu przez Nordea Bank zawartych w regulaminie banku) jest dla
    mnie o tyle dziwne, że punkt 4 w § 11 bardzo jasno i wyraźnie określa co się
    dzieje w takich przypadkach, ale niestety wyłącznie "(...) W przypadku
    kredytów denominowanych wypłacanych jednorazowo (...)". A więc pkt. 4 w § 11
    COU nie odnosi się do kredytów wypłacanych w transzach.

    Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z wypłatą kredytu CHF (ewentualnie
    innej walucie) w transzach w Nordei? Jak to wygląda w praktyce?

    rmi

    Treść całego paragrafu 11 wygląda tak:
    § 11
    1. ** W przypadku kredytu przeznaczonego na zakup nieruchomości na rynku
    pierwotnym, denominowanego w walucie obcej, łączna kwota przyznanych
    środków, o której mowa w § 1 ust. 1 CSU, wypłacana jest zgodnie z
    terminarzem wpłat określonym przez inwestora w przedwstępnej umowie.
    2. W przypadku kredytu denominowanego w walucie obcej, wypłata środków
    następuje w złotych, w kwocie stanowiącej równowartość wypłacanej kwoty
    wyrażonej w walucie obcej.
    3. Do przeliczeń kwot walut uruchamianego kredytu stosuje się kurs kupna
    waluty obcej według Tabeli kursów z dnia wypłaty środków.
    4. W przypadku kredytów denominowanych wypłacanych jednorazowo, gdy
    przyznana kwota kredytu, na skutek różnic kursowych, okaże się na dzień
    uruchomienia kredytu kwotą:
    1/ przewyższającą kwotę wymaganą do realizacji celu określonego w § 1
    ust. 2 CSU, Bank uruchomi środki w wysokości, stanowiącej równowartość w
    walucie kredytu kwoty niezbędnej do realizacji tego celu oraz dokona
    pomniejszenia salda zadłużenia poprzez spłatę kwoty niewykorzystanej,
    2/ niewystarczająca do realizacji celu, określonego w § 1 ust. 2 CSU,
    Kredytobiorca zobowiązany jest do zbilansowania inwestycji poprzez
    uzupełnienie środków własnych przed wypłaceniem środków przez Bank.

  • 2. Data: 2007-05-30 10:04:20
    Temat: Re: Nordea zapis w umowie
    Od: "rmi" <r...@g...pl>

    > Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z wypłatą kredytu CHF
    > (ewentualnie innej walucie) w transzach w Nordei? Jak to wygląda w
    > praktyce?
    Czy nikt nie ma doświadczeń transzowych z Nordeą?

    rmi

  • 3. Data: 2007-05-30 11:39:08
    Od: "marcous" <m...@w...pl>

    Użytkownik "rmi" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy nikt nie ma doświadczeń transzowych z Nordeą?
    >
    > rmi

    wyplacaja teoretycznie nie wiecej niz polowa wartosci inwestycji
    czyli jesli nic nie zaczales jescze to jako pierwsza transze wyplaca ci
    wartosc dzialki /2
    skladasz wniosek o wyplate transzy w ktorym podajesz kwote , nr konta (moze
    byc inne niz nordea, zwlaszcza ze przy pierwszej mozesz jescze nie miec
    czynnego konta nordei) , za dwa dni kasa na koncie.