  • 31. Data: 2003-02-09 10:08:41
    Temat: Re: Makro i gotowka...
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl> napisał w
    wiadomości news:b258eb$t82$1@aquarius.webcorp.pl...

    > a naprawde
    > swiadcza uslugi na wysokim poziomie (przynajmniej na poziomie obslugi
    > klienta).

    Szczegolnie ostatnio kiedy wszytskie transakcje sa autoryzowane :-/ Na
    autoryzacje trzeba czekaj dluzej niz np w POSie Pekao, ktory kiedys
    przodowal w dlugosci autoryzacji.

    --
    JaKi

  • 32. Data: 2003-02-09 10:11:11
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 9 Feb 2003 00:43:09 +0100, "news.astercity.net"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Tiaaa. Obsługa gotówki też nie jest tania i nie jestem pewien,czy
    >przypadkiem nie wychodzi nawet drożej - ochrona, przeliczanie, sejfy,
    >transport do banku - to też niestety kosztuje.

    Tak, tylko czytajac o kosztach gotowki zastanaiam sie czy najwiekszej
    roli i tak nie graja tu koszty stale. Wiec pewnie dalo by sie sporo
    oszczedzic na kosztach zwiazanych z gotowka rezygnujac zupelnie z jej
    oblsugi (tylko formy bezgotowkowe). Ale to znowu byloby dla
    wiekszosci sklepow nierealne marketigowo.
    A jesli obrot bezgotowkowy funkcjonuje obok gotowki i co najwyzej
    zmiejsza jej ilosc to wydaje mi sie, ze specjalnie istotnych
    oszczednosci tu nie ma (istotnych w stosunku do prowizji placonych
    przez sklep od transkacji kartowych)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 33. Data: 2003-02-09 10:17:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]

    > ich wlasna marza z tego co mnie wiadomo nie jest tak wysoka, a naprawde
    > swiadcza uslugi na wysokim poziomie (przynajmniej na poziomie obslugi

    O tym wysokim poziomie zapewne swiadczy zrownanie MasterCarda z Maestro,
    VISY z VISA Electron ;). Nie wiem jak z obsluga merchanta, ale obsluga
    cardholdera stoi na rzenujaco niskim poziomie. Kilka tygodni temu
    zastrzegalem bezposrednio w PolCardzie swoje MC... Osoba odbierajaca
    sluchawke nawet nie raczy sie przedstawic, uslyszalem tylko "PolCard
    zastrzeganie", do tego koszmarne brzeczenie w sluchawce. Na zakonczenie
    rozmowy slyszysz "Karta zostala zastrzezona o godz. xx:xx", zadnego id, ani
    kto je przyjal.
    A prowizje u innych aklajerow sa ponizej 2%, przecietny sklep spozywczy moze
    placic prowizje na poziomie 1,8% bez zadnych problemow.

    Maciej

  • 34. Data: 2003-02-09 10:19:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]

    O tym wysokim poziomie zapewne swiadczy zrownanie MasterCarda z Maestro,
    VISY z VISA Electron ;). Nie wiem jak z obsluga merchanta, ale obsluga
    cardholdera stoi na zenujaco niskim poziomie. Kilka tygodni temu

  • 35. Data: 2003-02-09 10:24:09
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > O tym wysokim poziomie zapewne swiadczy zrownanie MasterCarda z Maestro,
    > VISY z VISA Electron ;).

    Nadepneli Ci porzadnie na odcisk :)
    Choc ja tez musze ostanio przyznac ze wole POSy eSevice, ktore podobnie jak
    PolCard autoryzyja kazda transakcje, jednak czas jej jest praktycznie
    niezauwazalny. IMHO obecnie wlasnie eService jest najbardziej przyjazny dla
    cardholderow pod wzgledem czasu autoryzacji.

    --
    JaKi

  • 36. Data: 2003-02-09 10:36:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nadepneli Ci porzadnie na odcisk :)

    Nie po to place za karte kilkadziesiat PLN zeby tyle samo czekac przy kasie
    jakbym kupil karte kilka razy tansza [lub bezplatna]. Gdybym mial dzis
    wybierac karte kredytowa to bym wzial jedna z elektronicznych PKO [wada tu
    sa niskie limity] i tak zapewne bedzie. Chyba, ze dostane wypukla w takiej
    samej cenie :). Pierwszym testem bedzie VC Multi, za 2 m-ce konczy mi sie
    termin waznosci, jesli bede musial za wznowienie zaplacic 35 PLN to chya
    raczej wybiore darmowego Electrona.

> [...]
    dla
    > cardholderow pod wzgledem czasu autoryzacji.

    Niestety w wiekszosci miejsc gdzie kupuje sa POSy PolCardu :(. Jak mam
    wybor, np. Auchan, to wybieram krotsza kolejke, a jesli nie ma znaczacej
    roznicy to POSa eService :).

    Maciej

  • 37. Data: 2003-02-09 10:43:38
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    > termin waznosci, jesli bede musial za wznowienie zaplacic 35 PLN to chya

    Tylko ze istnieje jeszcze jeden problem - poki co embosowanych nie trzeba
    PINowac, a juz VE coraz czesciej tak :-/ Obym nie wypowiedzial tego w zla
    chwile i sie wkrotce okaze ze PolCard w ramach rozrywki wprowadzi PIN jako
    potwierdzenie kazdej transakcji....

    --
    JaKi

  • 38. Data: 2003-02-09 10:47:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > chwile i sie wkrotce okaze ze PolCard w ramach rozrywki wprowadzi PIN jako

    MasterCard Electronic chyba nie trzeba :).

    Maciej

  • 39. Data: 2003-02-09 10:50:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oblsugi (tylko formy bezgotowkowe). Ale to znowu byloby dla
    > wiekszosci sklepow nierealne marketigowo.

    1. Caly czas zapominacie, ze Makro ma b. niskie koszty obslugi gotowki bo...
    prawie jej nie obsluguje. W kazdym (?) sklepie Makro jest placowka PBK BPH i
    cala "obsluga" gotowki to jej dostarczenie do tejze placowki. Odpada
    transport, konwoj itp. To juz sprawa banku.
    2. W Makro wiekszosc obrotow robia sklepikarze a nie internauci-dyskutanci z
    tej grupy ;-)). Sklepikarze maja gotowke od swych klientow, wiec jest im
    wygodnie robic zakupy wlasnie gotowka. Im to tez oszczedza koniecznosci
    wplaty gotowki do banku.
    3. W Makro przyjmuja czeki i platnosci przelewem. Swiat nie konczy sie na
    kartach (z podgladem salda przez ineternet ;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 40. Data: 2003-02-09 10:53:18
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > Nie po to place za karte kilkadziesiat PLN zeby tyle samo czekac przy kasie
    > jakbym kupil karte kilka razy tansza [lub bezplatna].

    O wlasnie !
    Choc moj MC citi w polaczeniu z CKC dziala b.sensownie. Np. w tesco mam wrazenie
    ze zmienili FL i od tego czasu CKC mniej sie psuje ;)

    > Gdybym mial dzis
    > wybierac karte kredytowa to bym wzial jedna z elektronicznych PKO [wada tu
    > sa niskie limity] i tak zapewne bedzie.

    No, ale to jest chyba pierwsza (?) elektronka z sensownym ubezpieczeniem.

> [...]
    > termin waznosci, jesli bede musial za wznowienie zaplacic 35 PLN to chya

    Ja juz to zrobilem ;)) Choc i tak chyba niebawem znowu mi zginie ;)), a wtedy
    wreszcie bede mial mozliwosc przerobienia jej (bez zmywaczy, dziurkaczy etc.) na
    karte bankomatowa :D

    --
    Witek